Un interviu la Grapefruit, pas cu pas

Un interviu la Grapefruit, pas cu pas

Clienții, candidații și colegii din breaslă spun că procesul nostru de recrutare este complex, util și unic din multe puncte de vedere. Procesul de recrutare nu e important doar pentru că previne angajarea unor persoane nepotrivite, ci și pentru că previne “ignorarea” unor persoane care poate nu știu să se prezinte favorabil la interviu, dar care ar fi angajați foarte valoroși.

Pentru majoritatea companiilor, recrutarea nu este un proces continuu, astfel încât atunci când unii angajați părăsesc compania sau sunt promovați, să fie înlocuiți de alții noi. De ce sunt angajații noi importanți? Pentru că vin cu un suflu nou și asigură dezvoltarea companiei. Însă recrutarea doar în momentul în care este nevoie imediat de un nou angajat este un proces grăbit, care de obicei nu dă rezultatele ideale.

La Grapefruit, procesul de recrutare este foarte riguros și mai amplu decât la multe alte companii și cuprinde mai multe etape - până când ne asigurăm că luăm decizia corectă.

 

Recrutarea la Grapefruit

Procesul nostru de recrutare este structurat în șapte etape obligatorii, prin care trecem împreună cu fiecare candidat, indiferent de poziția căutată:

1. Screening-ul (prin telefon, Skype) durează 30 de minute și este etapa de cunoaștere în care inițial îi povestim candidatului cerințele și responsabilitățile job-ului, detalii despre Grapefruit, colegi, clienți, proiecte, workflow-ul nostru și îi oferim toate informațiile care îl pot ajuta să înțeleagă dacă vrea sau nu să continue procesul.

Scopul etapei este filtrarea candidaților care nu corespund valorilor Grapefruit (pasiune, competitivitate, pragmatism, corectitudine și team-player).

2. Testul tehnic este creat pentru identificarea clară a nivelului de senioritate, modului de lucru și a abordării în proiecte. Detaliile sunt trimise prin email iar testul se lucrează acasă în termen de 24-48 de ore (de obicei).

În anumite cazuri, candidatul este invitat la birou și susține testul alături de colegii noștri. Testele tehnice sunt gândite astfel încât candidatul să fie evaluat specific responsabilităților pe care ar urma să le îndeplinească, să fie provocat și pus la încercare. Testele sunt concepute luând în calcul ultimele tendinte, tehnologii și desigur, procesul din spate (fie că vorbim de UX Design, Development, Project Management sau Content Strategy).

Chiar dacă respectivii candidați nu avansează la runda urmatoare, feedback-ul primit de la ei pe testele tehnice merita pus in ramă:

“Așa da! Foarte fain! Am învățat multe doar făcând research pentru test.”


3. Interviul structurat (față în față, 1–3 ore) este o etapă amplă și decisivă de cele mai multe ori în care participă atât Lead-ul pe department, dar și managerul. Scopul acestui interviu este de a identifica dacă persoana intervievată este un A-player și de a-i descoperi cât mai multe puncte bune, dar și de a izola punctele slabe.

Întrebările din această etapă sunt punctuale și vizează anumite situații cu care candidatul s-a întâlnit. Ce ne interesează? Valorile, modul de gândire, abordarea situațiilor delicate, personalitatea acestuia, dar și compatibilitatea cu noi.

În acestă etapă avem atât întrebări standard, cât și întrebări mai neobișnuite. Vă dezvăluim două dintre ele: “Ce îți dorești să scrie pe piatra ta de mormânt (epitaf)?“ și “Ce ai face dacă ai moșteni o pizzerie?

4. Testul psihologic: este cea mai relaxantă etapă din proces. De câțiva ani, colaborăm cu un psiholog pentru că punem accent pe valorile pe care le are un angajat și pe compatibilitatea lui cu noi. Psihologul ne ajută să identificăm tipul de personalitate al candidatului și ne transmite nivelul de compatibilitate cu întreaga companie, dar mai ales cu oamenii cu care va lucra în echipă.

Cum decurge testul? Se trimite pe mail un test cu mai multe întrebări și după ce se completează are loc o discuție pe Skype între candidat și psiholog unde se discută feedback-ul în general, dar și ce trebuie îmbunătățit atât pe plan profesional, cât și personal. În plus, prin intermediul testului psihologic, fiecare candidat descoperă ceva nou despre el sau se identifică cu profilul în care se încadrează: “Băi, așa e!”.

5. Referințe: bineînțeles că și noi abordăm această etapă, însă într-un mod diferit de alte companii. Această etapă se susține pentru a confirma atât punctele forte, cât și punctele slabe ale candidatului.

Astfel aflăm cum putem pe viitor să lucram cât mai bine împreună. Toate aceste informații le putem afla doar de la persoanele cu care candidatul a lucrat pe parcursul experienței sale (mentori, profesori, colegi, team leaders, manager, etc).

6. Întâlnirea cu echipa: Candidatul și echipa se intâlnesc pentru prima oară și fiecare dintre ei se prezintă în câteva cuvinte. Astfel colegii relatează de la ce-i fac pe fiecare unici, până la seriale favorite (Game of Thrones, Vikings, Grey’s Anatomy FTW) și hobby-uri care mai de care “Păi, ce să vă zic—am 3 tarantule acasă!”.

7. Întâlnirea finală și negocierea: este ultima etapă din proces și constă într-o discuție între candidat și manager, în care se discută pachetul financiar, alte beneficii, clauzele contractuale, se oferă feedback de ambele părți și se ajunge la o concluzie.

 

Experiența noastră

Deși Grapefruit există din 1999, acest proces de recrutare a fost implementat începând cu 2013 în urma unor greșeli de recrutare cu un impact negativ asupra culturii și performanței companiei. De atunci și până acum am avut peste 150 de interviuri pe diferite departamente și o mică parte dintre aceștia au devenit colegii noștri.

Nu este deloc ușor să treci cu brio de toate aceste etape. Noi credem cu tărie că un coleg valoros, care să crească echipa, merită toată așteptarea din lume. A fost o situație în care a durat mai mult de un an pentru a găsi candidatul potrivit pentru o poziție. A durat atât de mult pentru că ne doream un coleg bine pregătit profesional, pasionat, pragmatic și team player. Însă după peste 20 de interviuri cu diferiți candidați, am găsit ceea ce ne doream. Așteptarea a meritat din plin.

La urma urmei orice coleg este o piesă foarte importantă în puzzle-ul Grapefruit. Dacă îți dorești să fii parte din echipa noastră, fii la curent cu pozițiile libere pe care le avem în cadrul secțiunii Cariere a website-ului Grapefruit.

----
Anca Teletin este Operations Manager al companiei Grapefruit

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related