[Folclorul din reclame] Andi Moisescu: Îmi pare rău s-o spun, dar nu mă mai țin nervii să urmăresc publicitatea așa cum o făceam odată

[Folclorul din reclame] Andi Moisescu: Îmi pare rău s-o spun, dar nu mă mai țin nervii să urmăresc publicitatea așa cum o făceam odată

Ei, iată că, după 23 de sezoane de Apropo TV, Andi Moisescu nu se teme să spună cele de mai sus. Teoretic, publicitatea românească are tot ce-i trebuie, după părerea lui. Cu toate astea, în ultima vreme, personajele memorabile au fost înlocuite cu disperarea de a pune produsul în fiecare cadru.

Din ce-mi aduc aminte, cel puțin din ultimele sezoane ApropoTV, n-am sesizat să mai investească vreun client în crearea unor personaje, spune el.

Andi Moisescu le transmite agențiilor, însă, că e în continuare alături de ele, gata să încurajeze orice mică victorie creativă. Până atunci, să mai dăm o tură prin trecut și să facem bilanțul cu nostalgii.

 

Primele personaje care îți vin în minte

Daca mă-nșel, îi rog pe cei cu memoria mai bună să mă ierte. Personajele au apărut ceva mai târziu. Adică, a trebuit să suferim puțin între "v-am prins vrăjitoarelor" și apariția piticarului Nea Becu de la Săftica sau a lui Dorel, din epopeea Unirea.

 

Cum ajunge un astfel de personaj în folclor

Când o replică sau un personaj te urmărește și te pisează la cap de câte 5-6 ori pe zi, zi de zi, nici nu știu cum am fi putut să ne ferim, în condițiile în care, cel puțin în primii ani, eram disperați după televizor.

Normal că ne-au intrat în cap replicile lor și ne-am trezit că-i cunoștem parcă, vorba cântecului, de o veșnicie. În cazurile reușite a fost meritul creativității, firește. Dar n-aș exclude din ecuație nici vina unor costuri media extrem de scăzute, care au ajutat ca orice prostie să poate intra în folclor, dacă a fost repetată cu consecvență.

 

Evoluție

Îmi pare rău s-o spun, dar nu mă mai țin nervii să urmăresc publicitatea așa cum o făceam odată. Norocul meu e că încă o mai fac alții mai tineri decat mine și îmi atrag ei atenția când mai apare câte ceva care merită efortul.

Din ce-mi aduc aminte, cel puțin din ultimele sezoane ApropoTV, n-am sesizat să mai investească vreun client în crearea unor personaje.

Azi toată lumea pare disperată doar să pună produsul în fiecare cadru, dacă se poate. Tot ce le pot transmite agențiilor, în condițiile astea, e că sunt în continuare alături de ele, gata să laud și să încurajez orice mică victorie creativă.

 

Un top all time

N-aș face un top, pentru nici nu-mi amintesc atât de multe. Constat doar că în continuare sunt în mintea mea Nea Becu, piticarul din Săftica, memorabilul Dorel, măcelarul pasionat de Star Wars din colecția Altex, trio-ul din prima serie Neumarkt, ca să nu mai pomenesc de personajul care mai avea puțin și devenea mai popular decât brand-ul care-l inventase, Ghiță, ciobanul.

 

Cele mai enervante

Pe mine nu m-au enervat niciodată personajele din reclame, ci doar reclamele care au pus personajele într-o asemenea situație nefericită. A cui e vina, nici nu mai contează. E păcat că nimeni n-are nimic de câștigat în cele din urmă. Sunt doar bani aruncați pe geam.

 

Cum stă publicitatea românească la acest domeniu

Publicitatea românească are tot ce-i trebuie după părerea mea. Teoretic, cel puțin. S-au adunat și câțiva ani de experiență între timp, deci nu văd ce-ar împiedica-o să capete și ceva mai mult curaj. S-ar risipi mai puțin. Bani, energie, creativitate.

 

Cat de reprezentative sunt

Cele reușite reprezintă o tipologie, evident, cu care vibrează un public țintă. De-asta s-au străduit oamenii să le creeze sau în cazurile personajelor reale să le evidențieze mai bine.

 

Tipologie

Cât s-a putut, ca să zic așa. Sunt convins că sunt multe tipologii care încă zac prin sertare, pentru că n-au mai avut loc de propunerile câștigătoare. 

 

Un personaj care te-a convins să cumperi

Personaje, nu, dar reclame, da. Și-am făcut-o chiar fericit. Ca și atunci când m-am hotărât să cumpăr muzica unui artist care-mi place.

 

Ce personaje lipsesc

Eu nu văd publicitatea ca pe un capriciu sau un moft. Eu, ca de altfel orice publicitar de pe lumea asta, aș introduce orice personaj de care ar putea avea nevoie un produs, într-o campanie, pentru a-și atinge obiectivul de comunicare propus. E foarte simplu și extrem de complicat în același timp, dar în mod cert nu ține de vreo toană a mea.

 

Ce astfel de personaje internaționale ți-au atras atenția

În ultima vreme, cam des, Donald Trump și Vladimir Putin.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related