In Cipru, in anul intai de liceu, Alex Zaharia si-a dat seama ca poate fi artist

In Cipru, in anul intai de liceu, Alex Zaharia si-a dat seama ca poate fi artist

Ciprul este numai bun pentru sorbit cocktailuri si citit Murakami pe plaja. De fapt, este bun pentru orice tip de trandavie, pentru ca e un loc al naibii de ralaxant. Dar este si un loc care te poate inspira pe termen lung. Asa s-a intamplat cu Alex Zaharia, un "young artist who wants to make it big". Era la liceu in Cipru cand si-a dat seama ca vrea sa faca arta. El nu vorbea limba locului, localnicii nu parleau engleza, asa ca timpul liber rezultat si l-a pus in slujba "mazgalelilor", in atelierul de pictura.

A desenat mult timp in creion.

Am dobandit un stil liniar si abia prin facultate m-am apucat de mediul digital unde am inceput sa folosesc pete de culoare.

Recent, insa, mediul traditional este iarasi parte din stilul de lucru al lui Alex, iar creionul si digitalul se impletesc armonios. Cel mai important proiect al sau este FMM, care nu inseamna ce credeti voi ca inseamna. In continuare avem povestea lui Alexandru Zaharia.

 

Alex, 24, Cipru

Ma numesc Alexandru Zaharia am 24 de ani si am absolvit Universitatea Nationala de Arte din Bucuresti, sectia Grafica.

Dragul pentru arta a fost acolo, imi amintesc ca petreceam ore intregi cand eram mic si reproduceam alte desene. Cand invatam un desen, ma straduiam sa-l reproduc din minte; pe masura ce am crescut, am inceput sa imi exprim ideile prin desene, era o alta perspectiva asupra vietii mele.

Eram in Cipru cand s-a conturat ideea ca eu sa fiu artist, era primul meu an de liceu, abia invatam limba, eu nu vorbeam greaca, ei nu vorbeau engleza, asa ca imi petrecem timpul mai mult in atelierul de pictura, unde am fost luminat de profesorul de acolo sa ma intorc in tara si sa urmez liceul de arta si respectiv facultatea.

Prima lucrare serioasa a fost o pictura murala, era pe peretele liceului din Cipru. Pana in momentul ala, lucrasem doar pe formate mici, dar in final, am folosit motivul cartilor pentru a genera o lume unde fel si fel de creaturi isi aveau lacasul.

 

Stilul lui Zaharia si motivul FMM

Am desenat multi ani in creion si am dobandit un stil liniar, abia prin facultate m-am apucat de mediul digital unde am inceput sa folosesc pete de culoare. Iar, de curand, am trecut inapoi la mediul traditional, unde e combinatie intre cele doua.

Cat despre FMM, el este peste tot. FMM inseamna Future Mixed Media, prin FMM vreau sa apropii oameni, vreau sa creez posibilitati, FMM e cel mai important proiect al meu.

 

 

 

Lucrarile

Cand vine vorba de vandut lucrari, cele mai multe sunt comenzi. Nu fac asta de multi ani, am fost foarte pasiv in timpul facultati si asta se resimte acum.

Sincer nu stiu care lucrare se va vinde si care nu, tine mult de cine o priveste, daca rezoneaza sau nu. Am patit sa dau lucrari fata de care nu eram prea incantat, asa ca nu ma mai preocupa asta, caut doar sa lucrez si sa perfectionez felul in care o fac.

De cand cu democratizarea accesului la arta, ma bucur de un public variat. Oamenii au inceput sa investeasca in valorile romanesti.

 

O zi de lucru

Nu e nimic special; ma trezesc, mananc si ma apuc de lucru, imi canalizez toata energia in directia asta. Chiar daca ies in oras imi iau carntelul cu mine, nu se stie niciodata cand vine cheful de mazgalit.

 

 

Natura ma inspira cel mai mult, iar moartea ma fascineaza. In general, caut sa pun in evidenta lucrurile care ne scapa, fie ca desenez un scaun sau un craniu. Ma bucur de banal. 

Cred ca asta e toata frumusetea cu artistii "who want to make it big", ca e dificil. Devine enervant cateodata, ce-i drept, dar, pana la urma, e doar inceputul.

 

Lucrarea preferata

Este un desen digital din care e derivat logoul FMM. Imi place pentru ca a fost un desen spontan; in perioada aia cautam sa dau o forma si a venit de la sine.

 

Preferati

In mare, Jhon Baldessari, Dan Perjovschi , Shepard Fairey, Roman Tolici, Felipe Pantone, Stefan Ungureanu, George Anghelescu sunt cativa care imi plac, urmaresc sa fiu la curent cu ce e fresh.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related