Când am pornit dezbaterea aceea cu etica în publicitate, pe la începutul anului, și mediile cu care se asociază brandurile, s-a invocat des cazul Breitbart, platforma de extremă dreapta. Dezbaterea nu și-a pierdut deloc din actualitate, din contră, valul de rasism și sexism din ultima perioadă (vizibil și în România, de altfel), o face una și mai importantă.
2600 de companii și-au retras reclamele de pe acest site, în ultimele luni, scrie Independent. Cifrele vin de la gruparea Sleeping Giants, care pune presiune pe public și companii pentru a nu mai susține, prin consum și reclamă, media sexistă sau rasistă.
Guys, this is an old post, but we're still out here. Climbing towards 2600 advertisers down now. Way more than 26 remain. https://t.co/TRT2Uhj0d3
— Sleeping Giants (@slpng_giants) August 21, 2017
Una din companiile somate în mod repetat de a nu mai susține Breitbart prin reclamele sale este Amazon. Peste 500.000 de oameni au semnat, de altfel, o petiție în acest sens.
De altfel, Steve Bannon s-a întors să conducă acest site, după ce a părăsit Casa Albă. Bannon a condus mai mulți ani site-ul, până când a condus campania lui Trump și apoi a devenit strategul său la Casa Albă.