Grupul European de Coordonare pentru Vizibilitate (EVSG - European Viewability Steering Group), un organism cross-industry creat la sfârșitul anului 2015 de IAB Europe, Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicare (EACA - European Association of Communications Agencies) și Federația Mondială a Advertiserilor (WFA - World Federation of Advertisers), a anunțat la începutul lunii august lansarea unui material cuprinzător numit Framework-ul de Certificare Europeană în Vizibilitate (European Viewability Certification Framework).
Acesta include publicarea primului set de principii europene de măsurare a vizibilității campaniilor digitale și va fi urmat în curând de lansarea procesului de briefing (RFP - Request for Proposals), pentru a identifica auditorii potriviți din întreaga regiune. Principiile de măsurare au fost create pentru a ajuta la reducerea discrepanțelor din datele furnizate de diferite instrumente de măsurare a vizibilității campaniilor online.
Scopul acestei inițiative este de a defini un set de standarde europene de măsurare și raportare a vizibilității campaniilor digitale, precum și de a certifica tehnologiile necesare măsurării corecte și coerente a metricilor definite în aceste standarde.
Grupul European de Coordonare pentru Vizibilitate va fi responsabil pentru definirea direcției strategice a inițiativei, astfel încât să se asigure că aceasta este relevantă pentru toți jucătorii din piața Europeană. În acest sens, în cadrul grupului au fost incluse multiple țări cu inițiative avansate de reglementare a vizibilității campaniilor online.
În plus, grupul de inițiativă dorește certificarea conformității tehnologiilor de măsurare a vizibilității campaniilor online cu standardele definite în setul de principii europene, acest serviciu de auditare și certificare fiind oferit de către un furnizor extern, și anume MRC (Media Rating Council) din Statele Unite.
Componenta de certificare și acordarea de sigilii ce vor certifica această conformitate va fi coordonată de către Autoritatea Europeană (EA - European Authority), organism compus din reprezentanți ai IAB Europe și EACA. Această componentă a fost gândită să ofere o soluție coerentă în întreaga Europă, indiferent de gradul de dezvoltare al fiecărei piețe naționale.
Un Q&A despre inițiativa de îmbunătățire a standardelor de măsurare a vizibilității campaniilor digitale se găsește aici. De asemenea, un sumar al Inițiativei Europene pentru Vizibilitatea campaniilor online se află aici.
IAB Romania este asociația industriei de marketing și publicitate interactiva din Romania si membru fondator, în 2008, al rețelei IAB Europe. Prezentă în România din 2006, reunește cele mai importante agenții de publicitate (media și digitale), regii de media, publisheri autohtoni și companii prestatoare de servicii dedicate industriei de publicitate interactivă – online, mobile și alte canale interactive. IAB România derulează încă din 2008 studiul local ROADS, în colaborare cu PWC, studiu care ilustrează atât în valoare absoluta cât și în indicatori de evoluție semestriali valoare pieței de publicitate online din România. Detalii despre studiul ROADS sunt disponibile aici. Raportul integral este disponibil EXCLUSIV membrilor IAB România.
IAB Europe este principala asociație a industriei de publicitate online din Europa. Misiunea IAB Europe este de a promova dezvoltarea acestui sector inovativ și de a asigura sustenabilitatea acestuia prin definirea mediului legal, demonstrând valoarea pe care publicitatea digitală o aduce economiei Europene, consumatorilor și pieței în general, dezvoltând și facilitând adoptarea unor principii și practici armonizate de business care țin cont de schimbările așteptărilor consumatorilor și permit promovarea digitală a brandurilor să crească la nivel european.
EACA (European Association of Communications Agencies) reprezintă peste 2.500 de agenții de comunicare și asociații ale agențiilor din peste 30 de țări europene, acestea având în total peste 120.000 de angajați. EACA promovează publicitatea onestă și eficientă, precum și înaltele sale standarde profesionale și notorietatea contribuției publicității într-o piață liberă, încurajând cooperarea între agenții, advertiseri și publisheri în cadrul organismelor europene. EACA lucrează strâns cu instituțiile UE pentru a asigura libertatea de a promova creativ și responsabil.
WFA (World Federation of Advertisers) este vocea globală a marketerilor, reprezentând peste 90% din investițiile globale în comunicarea de marketing - aproximativ 900 miliarde de dolari anual - printr-o rețea globală unică a celor mai mari piețe globale și a celor mai mari advertiseri. WFA militează pentru o comunicare de marketing responsabilă și eficientă la nivel global.