Zigzag de monteur, din '97 incoace

Zigzag de monteur, din '97 incoace

Ce-o fi mai bine: sa ma angajez la studio dupa facultatea asta de Montaj, Sunet si Animatie din UNATC sau sa continui cu masteratul meu in animatie? O intrebare pe care si-a pus-o la un moment dat – si nu in forma asta - Mirela Muresan. A ales jobul si cei 7 ani petrecuti la Abis Studio i-au confirmat decizia. Ani in care a lucrat si cu regizori romani precum Radu Muntean si cu regizori din afara, ca Joel Peissig din California, care a participat la campania de promo a serialului Homeland.

In cautarea unui cadru de lucru mai controlabil a aparut dorinta de a avea un studio propriu. Porneste pe drumul asta, lucrurile nu merg cum trebuie, iar despartirea de Abis se transforma in freelancing - episodul 1. Dupa 3 ani, Mirela revine la studio unde se mai pregateste de un avant de una singura. Se si intampla, la inceputul lui 2017. Are deja new entries in portofoliu – intre care ING, Skol sau KFC.

Asa ca morala povestii e: „nu conteaza de cate ori incerci, just do it”. Asteptam si alte margaritare extrase din pilda Mirelei Muresan dupa ce-o cititi, mai jos.

 

Mirela, spre calea filmului

Pentru mine, intalnirea cu facultatea de film a fost mai neobisnuita. Eram in clasa a XI-a si ma visam tocind cartea de economie. Pana cand a aparut o revista cu prezentarea tuturor universitatilor din tara si descrierea examenelor.

Mie imi placea fizica. Si am rasfoit revista pana cand am vazut ca la Multimedia - Montaj, Sunet si Animatie, singurul examen care implica studierea materiei de liceu era o proba de fizica. Asa ca mi-am zis sa incerc. Au urmat cursurile pregatitoare si apoi examenul.

 

La UNATC

Cred ca cel mai interesant exercitiu pe care l-am facut in facultate a fost acela in care am fost pe rand scenaristi, regizori, operatori, monteori, sunetisti si actori. Asta se intampla in primul an. Dupa asta am inceput sa aprofundam montajul, sunetul si animatia. Mie mi-au placut toate cele 3 domenii. Sansa de a lucra la Abis Studio m-a facut sa renunt la masterul de animatie din plastilina la care visam atunci.

 

7 ani la Abis Studio

Eu am ajuns la Abis Studio datorita recomandarii d-lui Mircea Ciocaltei, profesorul meu de Avid din facultate. Acolo am intalnit o echipa foarte prietenoasa cu care am trecut prin tot soiul de experiente. A fost o perioada plina de descoperiri. Am avut o mare mirare cand am ajuns sa montez pe multe din melodiile mele preferate din acea perioada.

Abia asteptam sa incep un proiect ca sa vad pe ce melodie urmeaza sa lucrez. Printre primii regizori cu care am lucrat a fost Radu Muntean.

Cu Jose Maria del Orbe am avut foarte multa libertate in lucru si asta era ceva nou pentru mine .

Perioada cu multe reclame de beauty mi-a placut foarte tare. Sunt indragostita de filmarile slow motion. Apoi a fost filmarea la Izvorul Alb. Am facut o vizita la filmare si nu ma puteam dezlipi de fereastra prin care puteai sa vezi ce se intampla in bazin.

Din perioada in care regizoriii suedezi erau la mare cautare am ramas cu expresia “cat de mult poti sa scurtezi un cadru astfel incat sa mai si intelegi ceva din el?”.

Cu Eduardo Vazquez nu reuseam sa ne punem prea des de acord in privinta dublei bune cand era vorba de freza actritei.

Joel Peissig mi-a aratat ca daca exista un cuvant obscen in bucata de melodie alease, il dai pe reverse si ai rezolvat bataia de cap.

Printre ultimele proiecte la care am lucrat a fost un lung-metraj numit “Made in Romania”. Imi aduc aminte ca am primit vizita lu Jason Flemyng in camera de montaj si m-am cam pierdut de nu mai stiam unde-i butonul de play.

 

De la junior la senior

Primul proiect la care am lucrat a fost un film american. Aveam de sincronizat tunete si fulgere pe o secventa. Lucram pana dimineata iar cand voiam sa verific ca nu cumva sa-mi fi scapat vreun fulger nesincronizat, adormeam. A urmat un videoclip pentru trupa Angels. Din pacate nu imi aduc aminte care a fost prima reclama pe care am montat-o.

Cred ca devii senior cand incepi sa intelegi proiectele mai complexe si cand poti sa gasesti solutii la tot felul de probleme care apar in decursul procesului de post-productie. Nu as putea sa spun cati ani iti ia sa ajungi acolo. Depinde de proiectele si de responsabilitatile care ti se incredinteaza. In timp, devii mai bun la gestionarea timpului iar experienta te ajuta sa iei mai rapid decizii in privinta montajului.

 

Viata de studio si freelancing

In 2007 imi doream mai multa libertate si am decis, impreuna cu alti 2 fosti colegi, sa deschidem un studio. Nu mi-am gasit locul acolo si practic am devenit freelancer dupa ce am renuntat la acest plan. In perioada aceea nu m-am prea intalnit cu reclamele insa am lucrat scurt-metraje si videoclipuri pentru afara. Apoi s-a declansat criza, nu am mai gasit de lucru iar Abis Studio mi-a oferit sansa de a lucra din nou in domeniu.

Cel mai mare plus in cazul colaborarii cu un un sigur studio e stabilitatea. In noua formula, pe langa faptul ca am intalnit noi colaboratori, am reusit sa castig putin mai mult timp liber.

 

Cele mai misto proiecte

Dorna - You are what you drink pentru ca a fost primul “cel mai voluminos” proiect la care am lucrat. M-a speriat cantitatea de material dar colaborarea cu Yariv Gaber a fost una foarte placuta.

Volksbank - Magda, deoarece mi-a placut foarte tare cum a decurs tot procesul. Inca de cand am citit treatment-ul mi-am dat seama ca va iesi ceva deosebit. Deciziile pe care le-am luat in privinta montajului au parut sa rezoneze si cu Matt Sundin, regizorul spotului.

Volkswagen - pentru ca impreuna cu Victor Dragomir am reusit sa ne organizam suficient de bine incat sa fim eficienti cu livrarea. In plus, a fost un proiect foarte amuzant.

Brazda lui Novac - Vis, deoarece povestea clipului a fost inventata la montaj impreuna cu Claudiu Bolchis.

Heineken mi s-a parut cel mai dificil proiect la care am lucrat. Asta pentru ca filmarea a fost imprastiata pe mai multe saptamani. Practic a fost un soi de documentar iar selectia materialului a durat foarte mult. A fost nevoie de multa munca pana cand s-au ales bucatile care sa dea unitate tuturor episoadelor.

 

Promo

Dupa multe cautari si tot soiul de incercari, am inteles ca recomandarile sunt cele mai importante. Cred ca cel mai bun lucru pe care poti sa il faci e sa iti updatezi periodic reel-ul.

 

Anul asta

Am adaugat in portofoliu colaborari cu ING, Interamerican, Skol, KFC, Samburesti. Si mai urmeaza. De asemenea mi-as dori sa se concretizeze si niste proiecte de film.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related