Cautand un loc pentru un eveniment, la Casa Monteoru, au ajuns sa ii transforme gradina in terasa, povesteste Stefan Munteanu, managerul terasei, dar si senior copywriter la Publicis. Asa a aparut Terasa Monteoru, acum 5 ani.
Consumatorul bucurestean este obisnuit cu locurile de poveste. Devoreaza rapid tot ce e nou, iar cand povestea nu-l mai incanta se muta spre locuri cu alte povesti, spune Stefan Munteanu
Istoria Monteoru este legata de Uniunea Scriitorilor si de arhitectura casei. Tocmai de aceea, avand in vedere frumusetea cladirii, cei care au deschis terasa nu si-au propus un design senzational. S-au jucat doar cu luminile, piesele de mobilier si verdeata din jur.
Povestea
Putem spune ca noi am gasit locul, dar si ca locul ne-a gasit pe noi. Ne doream sa facem un eveniment in Casa Monteoru, iar din discutiile purtate cu administratorul am ajuns si la posibilitatea deschiderii unei terasa in gradina.
Fiind un loc cu caracter sezonier, nu am intervenit cu schimbari majore de la un an la altul, dar micile schimbari ne-am propus sa fie percepute in mod natural de catre cei care ne trec pragul.
Am dorit sa punem in valoare cat mai bine istoria casei, tocmai de aceea am pastrat si denumirea cu care toti sunt obisnuiti.
Criterii
Ne doream de mult un loc de vara cu multa verdeata, intr-o casa cu poveste. Din clipa in care am patruns in curtea casei am fost fascinati de locul acesta uitat de lume.
Amenajarea
Amenajarea a durat relativ putin, practic am construit barul din elemente metalice, tocmai pentru a pastra nota in care foisorul casei este construit.
Istorii
Stiam ca este fosta Uniune a scriitorilor si ca a revenit mostenitorilor. Cand am intrat in contact cu cei care administreaza casa, afland povestea fascinanta a casei am dorit sa o facem auzita pentru cat mai multi dintre cei ce ne trec pragul.
Conceptul
Nu ne-am propus un design senzational, avand in vedere frumusetea casei. Ne-am jucat cu luminile, piesele de mobilier si verdeata din jur.
Reputatia
Ne-am propus sa oferim clientilor cocktailurile casei, dar si bauturile cu care sunt obisnuiti din alte locuri.
Vinurile sunt atent selectionate, la fel si restul ingredientelor din bar, iar aceste lucruri ne-au construit reputatia.
Desi facem parte din categoria locurilor boeme, unde clientii sunt obisnuiti cu servire la bar, am decis sa le oferim confortul unei serviri la masa.
Cat de important este lookul
Cel mai mult conteaza atmosfera si energia unui loc, iar la acest lucru contribuie deopotriva atat localul cat si clientii.
Oameni
Avem un public divers, tocmai pentru ca nu targetam specific. De la turisti aflati pe Calea Victoriei, la corporatisti, oameni de publicitate & media sau actori toti formeaza un mix constant.
Si obiceiuri
Observam anul acesta ca lumea pleaca mai devreme spre casa, iar comenzile au trecut de la cantitativ la calitativ. Foarte multi dintre clienti isi fac rezervari cu ceva timp inainte si cunosc foarte bine meniul.
Peisajul bucurestean
Terasele urbane dau viata unui Bucuresti mai putin vazut. Avem nevoie de ele si publicul raspunde foarte bine la locurile noi. Ca in tot ce inseamna spatiu HORECA, trendurile se schimba neasteptat de repede.
Consumatorul bucurestean este obisnuit cu locurile de poveste. Devoreaza rapid tot ce e nou, iar cand povestea nu-l mai incanta se muta spre locuri cu alte povesti. Dupa cum observam, avem destul de putine localuri care rezista mai mult de 5 ani, dar si foarte multe care se deschid si atrag public nou.
Promovare
Nu am incercat sa ne diferentiem, ne-am pastrat reteta cu care am inceput si lumea s-a regasit. Mai ales ca preturile sau meniul au suferit modificari minore in cele 4 sezoane de activitate.
Ne-am dorit ca promovarea sa ne-o faca chiar cei care se simt bine la noi. Activam discret doar pe Facebook si Instagram si am evitat evenimentele mari si cu prezente media. Legat de evenimentele organizate, suntem fani ai petrecerilor de zi, in weekend.