În fiecare zi, sute de mesaje publicitare încearcă să capteze atenţia şi să influenţeze procesul de cumpărare al unui public dinamic şi reticent mesajelor promoţionale. Potrivit unui studiu Hubspot din 2016, 91% din persoanele intervievate şi-au exprimat nemulţumirea faţă de caracterul perturbator al reclamelor, aflate în continuă creştere în ultimii 2 ani.
Marketerii sunt în mod constant în căutare de noi „trucuri” pentru a rămâne cu un pas înainte în piaţă şi mai aproape de publicul lor ţintă. O soluţie în acest sens o constituie targetarea emoţională a clienţilor. Când educarea cu privire la produsele sau serviciile oferite se face într-un mod interactiv ce implică clienţii şi emoţional, informaţiile sunt stocate mai eficient şi pentru mai mult timp. Iar experienţele cu grad ridicat de memorabilitate sunt de o mai mare importanţă decât cele ce rămân neînregistrate.
În industria de printing, pentru a obţine o astfel de conexiune, un material printat trebuie să determine publicul să se oprească şi să privească de două ori. Creativitatea, calitatea şi tehnologia pot facilita acest lucru.
TIPARUL LENTICULAR
În momentul de faţă, există în piaţă o anumită curiozitate privind produsele din sfera print-ului ce pot satisface această nevoie. Tehnologia lenticulară furnizează astfel de produse. Şi implementările de acest gen pot sfida aşteptări şi genera rezultate semnificative, prin însăşi premiza de factor wow ce îi stă la bază.
Poate îţi aminteşti de efectele acelor "cărţi poştale chinezeşti" cu imagini care se mişcă sau de "magneţii şi brichetele cu fotbalişti"... Da, despre ele e vorba, dar la o scară mult mai mare, implementate în comunicarea de business.
"Lenticularul, în mod simplist, este un tipar special, pe o folie cu diferite gradaţii, pe care se imprimă o imagine descompusă cu ajutorul unui soft complex. Ce implică mai exact? Transformări de vizual de mare efect. Imaginează-ţi cum ar fi să priveşti o poză care prinde în faţa ochilor tăi viaţă, se schimbă sau capătă o a treia dimensiune, totul de la sine, fără trucuri sau alte accesorii. Lenticularul surprinde eficient mişcarea, schimbările de poziţie şi culoare, poate marca cu succes o evoluţie (a unui peisaj, a unei maşini, sportivi, orice alte obiecte/produse). Elementul-surpriză, acompaniat de un mesaj potrivit şi bine integrat, aduc o însemnată valoare în vederea transpunerii vizuale de succes a strategiei stabilite şi îndeplinirea obiectivelor propuse.", ne explica Ionut Trandaf (director de productie al agentiei).
Transformările de vizual de acest gen se pot reproduce pe o varietate de produse, de la panouri de dimensiuni mari pentru decoruri sau standuri, mape corporate, coperţi de broşuri, coperţi de reviste, invitaţii la evenimente sau congrese, alte aplicaţii speciale. Industriile care pot beneficia cel mai mult de pe urma acestor tehnici sunt: auto, farma, it, fmcg.
EFECTE
Posibilităţile vizuale oferite de lenticular sunt variate, una mai surprinzătoare ca cealaltă. Prin procesul de printare, imaginile statice pot fi transformate în aşa fel încât să creeze iluzia mai multor tipuri de efecte: de zoom, flip, adâncime 3D, de tranziţie. Fiecare efect în parte are o modalitate diferită de a atrage atenţia şi de a atrage privirea către produs.
Pentru o imagine de tip flip care se modifică în funcţie de unghiul de vizualizare, lenticulele sunt aranjate astfel încât ambii ochi să vadă în întregime dar alternativ cele două imagini utilizate. Surprinderea unei persoane care face cu ochiul reprezintă un exemplu în acest sens. Adăugând mai multe imagini, se poate insera efectul de zoom, scopul fiind obţinerea unei iluzii de mişcare (produse sau persoane apropiindu-se).
Iar cu un aranjament uşor diferit al lentilelor, se trimite o imagine la un ochi şi cea de-a doua la celălalt, pentru a crea iluzia unei imagini tridimensionale. Efectul ales poate fi redat atât pe orizontal cât şi pe vertical.
BENEFICII
Imprimarea lenticulară oferă companiilor doritoare de nou şi în căutare de inovaţie o nouă modalitate de comunicare în piaţă.
De ce să incluzi lenticularul în următoarea ta campanie de promovare?
Iată câteva din beneficiile căpătate de pe urma implementării în comunicarea publicitară:
- captează şi reţine atenţia publicului. Lenticularul acţionează ca element-surpriză şi generator de wow ceea ce facilitează o vizibilitate accentuată în piaţă, o mai bună interacţiune cu publicul şi o retenţie mai bună a mesajului transmis.
- creează buzz. Prin însăşi natura sa interactivă şi de efect, lenticularul este un bun conversation starter. Fie ca display într-un magazin sau invitaţie la eveniment, impactul pozitiv al unui astfel de produs poate acţiona ca un imbold pentru publicul vizat de a împărtăşi mai departe experienţa în comunităţile şi organizaţiile din care fac parte.
- te ajută să adaugi valoare mesajului transmis. Prin intermediul animaţiilor utilizate, poţi surprinde mai bine valorile companiei sau detalia oferta ta de produse şi servicii. Clienţii tăi pot avea următorul capitol din povestea companiei tale în propriile mâini sau o pot descoperi în cele mai neobişnuite locuri.
CONCLUZIE
Într-o piaţă saturată de mesaje publicitare, lenticularul îşi face simţită prezenţa şi solicită atenţie. Pentru companii, el reprezintă o soluţie creativă în vederea atingerii obiectivelor stabilite. Pentru clienţi, este o modalitate facilă de a remarca şi a reţine un mesaj. Îndrăzneşte să alegi diferit!
Agenţia de producţie creativă – Grafică şi Tipar asigura tipărire lenticulară pentru campanii de marketing şi comunicare.