Nu le poți avea pe toate. PickTwo

Nu le poți avea pe toate. PickTwo

Piața de design interior din România este destul de bună în momentul acesta. ”Destul de bună” însemnând că sunt investitori dispuși să-și pună banii în concepte noi și, în plus, există și o ”foame” specifică piețelor mai degrabă la început de carieră. 

Sebastian Mîndroiu și Radu Călin au terminat Arhitectura la ”Ion Mincu” și apoi au terminat un interviu cu noi. PickTwo este studioul de design interior pe care l-au fondat în 2013. Conceptul care stă la baza businessului lor (și al numelui) este cel conform căruia nu poți avea parte de un serviciu care să fie "ieftin", "rapid" și "bun". Nu poți avea decât maximum două din cele trei.

Aveau ceva experiență înainte să pornească afacerea, grație prietenilor care i-au lăsat să le dichisească ba un balcon, ba un garaj, ba o garsonieră. Așa că, până la urmă, au zis că dacă oameni ăia îi lasă să-și facă de cap la ei acasă, de ce nu i-ar lăsa și clienții? 

Numai că PickTwo nu vine în casa omului, ci în casa businessului.

Noi am hotărât să mergem în zona de baruri și restaurante pentru că deciziile de cumpărare nu sunt atât de subiective (cum e în cazul apartamentelor și caselor), iar părerile noastre pot fi argumentate obiectiv. Clientul nostru e diferit de beneficiarul lucrării și atunci nu mai intervin părerile personale.

Primul proiect important a fost restaurantul Stadio, de la parterul clădirii Union, iar compania cu care studioul a legat o colaborare de durată este Grupul City Grill, pentru care au amenajat restaurantul Pescăruș, terasa de la Hanul lui Manuc, restaurantul City Grill din Băneasa și Trattoria Buongiorno din Centrul Vechi.

 

The two from PickTwo

Sebastian Mîndroiu și Radu Călin, foști colegi în cadrul Universității de Arhitectură Ion Mincu, la Facultatea de Arhitectură de Interior. Înainte de Picktwo, în ultimii ani de facultate, am acumulat experiență în cadrul unui birou de design interior care se ocupă cu amenajări interioare. 

În 2013 abia terminaserăm facultatea și aveam deja un minim de experiență în domeniu. Începuserăm să amenajăm mici spații pentru prieteni, ca să ne ”facem mâna”: un garaj, un balcon, o cameră, o garsonieră, apoi un apartament întreg. Un proiect solicitant și atipic dar care ne-a plăcut foarte mult a fost amenajarea unui studio muzical.

Când am simțit că se adună ”garsonierele” ne-am dat seama că putem face asta full-time, iar decizia a fost luată treptat și s-a bazat și pe siguranța dată de câteva proiecte clare pe care le aveam la momentul respectiv.

Încă de la început am avut o atitudine pragmatică pe care am transpus-o și în PickTwo. Astfel că brandul nostru pornește de la Triunghiul Managementului de Proiect care spune că dintre "ieftin", "repede" și "bine" poți alege doar 2 atribute pentru orice proiect. Rezultatul va fi mereu opus celui de-al treilea.

 

La început

Ne-am amenajat biroul într-o cameră din apartamentul meu și am început să lucrăm susținut și constant. Resurse: am investit tot timpul pe care îl aveam. Ne stabiliserăm chiar și un orar de birou, deși eram doar noi doi; în plus mai stăteam și peste program. Când făceam o pauză ne opream în fața XBOX-ului primit cadou de Radu de ziua lui :)

 

Piața de design interior

Piața e destul de bună acum, în sensul că sunt mulți jucători dispuși să investească și există o "foame" de concepte și spații noi în rândul consumatorilor. Nu sunt încă investitori străini, în afară de marile lanțuri de fast-food, iar în general capitalul este românesc. Ne așteptăm însă ca acest aspect să se schimbe în maxim 2-3 ani.

Noi am hotărât să mergem în zona de baruri și restaurante pentru că deciziile de cumpărare nu sunt atât de subiective (cum e în cazul apartamentelor și caselor), iar părerile noastre pot fi argumentate obiectiv. Clientul nostru e diferit de beneficiarul lucrării și atunci nu mai intervin părerile personale.

 

Echipa

Acum suntem 5 în birou, dar câteodată ne-ar prinde bine să fim 6-7, ceea ce urmează probabil într-un viitor apropiat. Avem 3 colege, toate cu pregătire în cadrul UAUIM: Carmen Orzea, care este și cea mai veche din echipă, Iuliana Dincă și Andreea Roșca.

Încercăm să trecem toate proiectele prin filtrul întregii echipe deoarece considerăm că proiectele bune ies din ideile tuturor. La final, noi doi suntem cei care filtrăm și prezentăm către client, dar în afară de asta, cam tot ce facem este muncă de echipă.

Cred că cele mai mari dificultăți le avem în căutarea de furnizori care să realizeze tot ce ne dorim. De la o lucrare la alta, căutăm în medie 4-5 parteneri de proiect care să se implice in ceva complet custom, dar care să lucreze în termen și în buget.

 

Primul proiect

Restaurantul Stadio de la parterul clădirii Union a fost primul proiect notabil. Țin minte că prima propunere pe care am făcut-o nu era deloc fezabilă din punct de vedere tehnic și economic.

Dar am avut o "chimie" bună cu echipa de acolo și am ajuns împreună la o soluție câștigătoare. Am trăit pe șantierul acela cu toții, am vopsit și noi niște pereți, am ajutat la montarea barului și ne-am petrecut vreo 3 sau 4 nopti ca să montăm cilindrul de aproximativ 600 kg care se află acum suspendat în centrul localului. Proiectul l-am obținut printr-o recomandare de la un prieten.

 

 

 

Cel mai complex proiect de până acum?

Cred ca NOR e unul dintre cele mai complexe proiecte, în special pentru că am fost implicați destul de mult și în implementarea lui.

În plus Skytower, cea mai înaltă clădire din România, are o serie de cerințe și specificații tehnice și de siguranță diferite de cele standard, iar asta s-a reflectat în toate aspectele, de la cablurile electrice folosite până la alegerea producătorului finisajului de pardoseală sau lacul de lemn folosit.

Unul din detaliile greu de realizat aici a fost covorul de la intrare, cel care se află în fața barului, covor realizat de către producătorul Tarkett special pentru noi, după un desen făcut de Radu. Deși Tarkett este unul din cei mai mari producători din lume, această inserție custom de PVC a fost ceva nou și pentru ei, devenind astfel o piesă unică. Același pattern se continuă și în ceramica cu care este placat barul, ceramică produsă în Portugalia, manual, piesă cu piesă.

Întreg spațiul de la NOR este circular, planul fiind de fapt o elipsă, iar asta a generat un plan de canapele custom, reprezentând razele elipsei. Și aici fiecare piesă a fost construită după un șablon și cote exacte, neavând în cei 600 metri pătrați două canapele la fel.

 

Clienții

În general, ne-am construit o bază de clienți cu care lucrăm în mod constant, fie pe proiecte noi, fie pe update-uri ale proiectelor deja existente. De exemplu, colaborăm foarte bine cu Grupul City Grill pentru care am amenajat birourile, restaurantul Pescăruș, terasa de la Hanul lui Manuc, restaurantul City Grill din Băneasa și noul Trattoria Buongiorno din Centrul Vechi.

Clienții noi vin tot pe baza recomandărilor, a vizitelor într-unul din spațiile amenajate de noi sau în urma aparițiilor în publicațiile de design.

 

Online-ul și tehnologia

Au spart bariera formalului în relația cu clienții. Acum nu trebuie să mai petrecem așa mult timp pe șantier pentru că primim feedback prin Whatsapp sau video, iar întâlnirile cu clienții au trecut parțial pe Skype.

Așteptăm vremurile în care vom prezenta proiectele noastre către clienți doar în mediul virtual și aici îmi imaginez că fiecare membru din echipa clientului va sta în biroul său, cu ochelari VR, conectați la aceeași simulare 3D a viitorului restaurant. În acest mediu vei simți exact spațiul, materialele, culorile și chiar muzica și atmosfera.

 

Recomandări

Ne place foarte tare târgul de design de la Milano, îl recomandăm oricui, mai ales pentru experiența activităților care au loc în oraș pe perioada târgului. Toți designerii mari expun acolo și noi am vizitat de fiecare dată pavilioanele lui Tom Dixon, Moooi sau FLOS.

Credem că de la orice birou și designer ai ceva de învățat, chiar și de la cei care sunt noi în piață sau chiar pe băncile facultății. Un exemplu de birou mic care are enorm de spus este Studio Swine, o echipă formată din 2 arhitecți, necunoscuți publicului larg până în 2017, când au semnat cea mai de succes instalație a Târgului de Design de la Milano în 2017.

 

Planuri

Momentan ne dorim să construim o echipă care să poată aborda concepte de restaurante noi și să inoveze în acest domeniu. Lucrările noastre sunt diferite, ajustate în funcție de specificul și zona în care se află restaurantul.

O ieșire pe plan internațional este susținută printr-un portofoliu de excepție, recunoaștere în domeniu, premii și apariții în publicațiile de specialitate. Este o provocare care ne atrage chiar dacă pot exista bariere lingvistice și culturale însă considerăm că piața internațională este deschisă oricărui designer cu puțin curaj și experiență.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related