Brainy Cell nu te face neaparat mai destept, dar macar incearca

Brainy Cell nu te face neaparat mai destept, dar macar incearca

Ah, daca ar exista o cale sa ne mai si punem mintea la contributie, dar fara sa lasam telefonul din mana. Daca am putea sa pierdem in continuare vremea, dar sa o facem intr-un mod util, macar. Hai ca se poate. Tehnologia ne serveste si reci si calde, iar aplicatiile care-ti solicita creierul sunt de partea binelui. 

La 14 ani, Arpad Toth, un programator antreprenor din Arad, invata Pascal. Un limbaj de programare care dadea consmaruri multora. Dar lui i-a placut asa de mult, incat asta face si acum: programare. In urma cu doua luni, in timpul liber, a facut Brainy Cell. Numele aplicatiei face inutila orice alta prezentare, dar noi ne indeplinim datoria: joculetul a ajuns la peste 1000 de descarcari ale cetatenilor din 24 de tari. Prima versiunea a avut ceva bug-uri, dar un programator are, in general, alti prieteni programatori, asa ca Arpad a ascultat feedback-ul si a facut rapid retusurile de produs.

Insa nu programarea in sine a aplicatiei a fost problematica (a durat aproximativ saptamana), ci promovarea ei.

Cea mai mare dificultate pe care o am e legata de promovarea jocului. E extrem de greu, pentru ca exista concurenta foarte mare pe Store. Exista foarte multe jocuri cu bugete mult mai mari. Aplicatia e gratis, dar afiseaza reclame in timpul jocului. Pe viitor, poate voi adauga content premium contra cost

Asadar, fara bugete rezervate marketingului, majoritatea instalarilor a venit organic de pe Google Play.

 

Un start-up in Arad

Ma numesc Arpad Toth, sunt software developer de vreo 10 ani de zile, am terminat facultatea de informatica si am lucrat pentru mai multe firme din domeniu. In prezent, sunt cofondator/programator la un start-up din Arad, Interactions Lab, iar in timpul liber fac aplicatii mobile.

Am inceput programarea la varsta de 14 ani, cu limbajul Pascal si Assambler (sau limbajul de asamblare). Pentru mine a fost fascinant, mi-a placut foarte mult din prima, desi tot ce vedeam in fata ochilor era un terminal. Nu am avut nevoie de chestii "flashy" si "colorate". Mi-a placut extrem de mult ideea de a controla bucata aia de metal si plastic, cu ajutorul programului scris de mine.

 

Brainy Cell, un joc pentru creier

Am inceput sa fac jocuri pentru Android din dorinta de a experimenta si de a aprofunda dezvoltarea de aplicatii pe aceasta platforma. Am ales aceasta tema pentru ca, de regula, imi place sa joc jocuri de cultura generala si/sau logica, si m-am gandit ca ar fi o idee buna sa imbin utilul cu placutul.

Dezvoltarea propriu-zisa a jocului nu a durat foarte mult - undeva in jur de o saptamana; iar nivelele, inca vreo doua saptamani. L-am facut in timpul liber, am lucrat in jur de o ora pe zi. Versiunea initiala a avut 20 de nivele, mai exact primul capitol.

Prima versiune a avut o multime de probleme tehnice, cele mai grave fiind legate de controale. Noroc ca am am prieteni de treaba care m-au ajutat sa depistez toate aceste probleme si acum sunt rezolvate.

 

Alte probleme si hopuri

Cea mai mare dificultate pe care o am e legata de promovarea jocului. E extrem de greu pentru ca exista concurenta foarte mare pe Store, exista foarte multe jocuri cu bugete mult mai mari.

Si apropo de promovare, am facut-o mai mult printre prieteni pe Facebook. In rest, majoritatea install-urilor au venit organic de pe Google Play Store, iar de curand, am inceput sa experimentez cu reclame platite pe Facebook.

A doua mare provocare este timpul. Fiind side-project pe langa job, trebuie sa profit la maximum de fiecare ora de lucru. In rest, am furat idei de la prieteni si am ascultat cu foarte mare atentie toate feedbackurile.

 

Monetizarea aplicatiei

Aplicatia e gratis, dar afiseaza reclame in timpul jocului. Pe viitor, poate voi adauga content premium contra cost. Momentan jocul genereaza venituri relativ mici, dar oricum nu partea financiara ma motiveaza in acest moment. Simplul fapt ca exista oameni care se relaxeaza jucand Brainy Cell mi-e de-ajuns acum.

Jocul are aproximativ doua luni. In acest timp, a ajuns undeva pe la 1000 de descarcari din 24 de tari. Ratingurile sunt in mare parte pozitive 4.38 din 5. Cele negative au fost legate de niste bug-uri in primele versiuni, insa toate sunt corectate acum.

 

Recomandari

Folosesc aproape zilnic aplicatia Medium si doua aplicatii scrise tot de mine: Interval Round Timer si Loop Player. Interval Round Timer e un temporizator pentru exercitii fizice, iar Loop Player e o aplicatie pe care am scris-o ca sa ma ajute sa invat solo-uri de chitara. 

Iar la capitolul jocuri, in general le prefer pe cele de logica si de cultura generala, asa cum spuneam mai sus. Pe langa Brainy Cell mai joc Facts True False, Skills, 1010! Puzzle, Think si altele.

 

Planuri

Cat de curand, urmeaza sa lansez un nou chapter cu inca 20 de level-uri. Ca imbunatatiri, am foarte foarte multe idei de level-uri - unele proprii, altele venite de la prieteni.

In rest, singurul meu plan e sa-mi castig existenta lucrand proiecte cat mai interesante care sa ajute sau sa binedispuna lumea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related