Din 2012, Bucovina nu mai dezvoltase o platforma de comunicare de equity. Dinamica pietei si schimbarile dramatice de clasament intre principalii jucatori din categoria de apa plata (in conditiile in care produsul efectiv, apa, nu se schimba), au facut evidenta importanta brandului si a comunicarii in decizia de cumparare.
Pe fondul acestor schimbari, nevoia de rejuvenare a brandului era iminenta.
Nevoia de comunicare
Bucovina este unul din brandurile preferate ale romanilor cand vine vorba de hidratare. Insa, pe masura ce apa imbuteliata a devenit din ce in ce mai prezenta in tot mai multe case, competititia pentru un loc pe usa frigiderului si-a schimbat regulile.
Cu alte cuvinte, piata evolua intr-un ritm mult mai alert decat comunicarea brandului Bucovina, brieful fiind despre ancorarea comunicarii in nevoile actuale ale tragetului: un refresh de imagine care sa aduca relevanta, pornind de la beneficiul principal al produsului - compozitia echilibrata.
Strategia. Mesajul central
In dramatizarea compozitiei echilibrate, tensiunea care ne-a inspirat a fost alegerea pe care trebuie sa o facem in fiecare zi intre lucrurile pe care trebuie sa le facem si lucrurile pe care ne dorim sa le facem. Alegerile intre responsabilitati, job, lucruri de facut si placere, experiente, lucruri care ne emotioneaza.
Premiza de la care am pornit este ca pentru a gasi echilibrul intre trebuie si vreau, avem nevoie sa traim mai mult, mai intens, cu sete. Pentru ca energia si armonia vin din lucrurile care conteaza cu adevarat.
De fiecare data cand pierzi apa castigi viata: Inseteaza-te!
Ideea creativa
Cand inima iti bate tare, cand iti tremura genunchii, cand simti fiori, de fiecare data cand emotiile ne invadeaza, temperatura corpului nostru creste. Cand traim cu toata fiinta, corpul nostru pierde apa: palmele iti transpira, ochii ti se umezesc, gura ti se usuca.
"Inseteaza-te" a fost un manifesto pentru pasiune, iubire, adrenalina, nou, pentru toate emotiile care te fac sa pierzi apa, dar sa castigi viata.
Canale
TV, In-store, Online.
Rezultatele campaniei
- O crestere de 15% in volume sales, YOY, pe perioada campaniei;
- Castigarea a 2 puncte de market share pana la finalul campaniei si rasturnarea trendului negativ de la inceputul anului;
- Cea mai mare crestere in TOM din categorie;
- Cresteri de peste 4 puncte pentru 8 indicatori de imagine diferiti.
Echipele
Echipa FCB Bucharest: Claudiu Dobrita, Creative Director, Alecsandra Roman, Head of Planning, Andreea Golban, Senior Copywriter, Emanuel Borcescu, Senior Art Director, Olivia Spanu, Copywriter, Sorina Borcescu, Client Service Director, Simina Lambrino, Group Account Director, Laura Blebea, Account Manager.
Echipa Maspex: Mihaela Grelus, Marketing Director Tymbark Maspex, Corina Vlad, Marketing Director Rio Bucovina, Maria Nica, Marketing Coordinator Rio Bucovina.