"Creativitate si responsabilitate: sa ne folosim vocea pentru a promova egalitatea de gen" a fost subiectul panelului moderat de Marc Pritchard, Chief Brand Officer la Procter & Gamble, in cadrul Festivalului International al Creativitatii Cannes Lions, editia 2017.
Mesajul principal pe care participantii in panel au dorit sa il transmita industriei globale a publicitatii este ca intreaga comunitate de profil este angajata in atingerea unui tel comun: sa foloseasca puterea vocii sale creative pentru promovarea egalitatii de gen – in scopul binelui si al evolutiei, pentru ca atunci cand acest lucru se intampla, totul se dezvolta. Brandurile si afacerile cresc, traim intr-o societate mai buna si toata lumea are de castigat.
Intr-o lume in care 67% dintre consumatori cred ca brandurile au o putere mai mare decat un guvern in a genera schimbarea, este responsabilitatea profesionistilor in publicitate sa fie o voce in slujba binelui. Din ce in ce mai multe informatii din piata arata ca brandurile care isi folosesc vocea in mod responsabil in privinta egalitatii de gen sunt rasplatite cu mai mult respect, mai multa loialitate si intentie de cumparare din partea a consumatorilor.
Votul clientilor este achizitia unui anumit produs, iar decizia de cumparare este luata atunci cand acestia rezoneaza cu valorile brandului respectiv. Marc Pritchard coreleaza aspectele privind modul in care brandurile isi folosesc vocea creativa in slujba binelui si a dezvoltarii, in cadrul discutiei pe care o puteti urmari in inregistrarea video de pe canalul YouTube Cannes Lions 2017.
Din panel au facut parte si Madonna Badger, Chief Creative Officer, Badger & Winters, Tina Brown, CEO, Tina Brown Live Media si Global Social Media Platform Executive si Sheryl Sandberg, Chief Operating Officer, Facebook.
In continuarea miscarii Always "Like a girl" (generata de campania P&G pentru brandul Always) sunt inca multe lucruri de facut in industria publicitatii, pentru a inclina balanta in favoarea egalitatii de gen, intr-un mod care sa aiba sens. Informatii recente arata ca 28% din reclamele TV le portretizeaza pe femei in mod negativ, fie prin obiectificare, fie prin stereotipii sau diminuarea importantei. Reclamele au puterea de a darama stereotipurile, iar datele de piata arata ca acelea care reusesc isi asuma rolul de lideri in industrie si realizeaza, in acelasi timp, indicatori mai buni in ceea ce priveste rezultatele de business.