A fost un an al schimbarilor la Cannes, spune Ruxandra Papuc, Senior Creative at McCann Erickson Romania: Daca pana acum puteai sa prevezi cat de cat un trend in evolutia festivalului, de acum chiar nu mai poate face nimeni niciun prognostic. Una dintre cele mai importante schimbari a fost cea a sistemului de jurizare. Despre sansele Europei de Est la lumina reflectoarele, rezultatele McCann, campanii sociale si caldura, in randurile de mai jos:
Atmosfera
Anul asta e un pic mai fierbinte decat de obicei, de la temperaturile care nu te lasa sa respiri in timpul zilei, pana la Grand Prixurile care-ti taie rasuflarea seara.
E clar un an al schimbarilor si toata lumea vorbeste despre asta. Daca pana acum puteai sa prevezi cat de cat un trend in evolutia festivalului, de acum chiar nu mai poate face nimeni niciun prognostic.
Anul trecut puteai sa fi salvat planeta si nu castigai cu o campanie sociala, iar anul asta brandurile abia se disting din marea de sociale. Cine stie cum va fi anul viitor?
Noutati
La capitolul noutati vedeta e sistemul de jurizare. Cred ca va fi din ce in ce mai greu pentru Europa de Est sa straluceasca in lumina noilor reflectoare, dar nu ne-am dat niciodata in spate de la provocari, asa ca n-o s-o facem nici acum.
Parti bune, parti mai putin bune
Pentru McCann a fost un an bun. De la performanta romaneasca de a fi pentru al saptelea an consecutiv printre castigatori, pana la Grand Prixul European si gasca de lei a lui “Fearless girl”, am demostrat inca o data ca suntem o retea tare. Cat despre partile mai putin bune, o sa ma rezum la caldura care ne cam da de furca zilele astea.
Mirari, incantari
In fiecare an ai parte de surprize la Cannes, de la campaniile tari pe care inca nu le stiai si pana la oamenii pe care ajungi sa-i cunosti.
Anul asta am stat de vorba cu o multime din creativii care au facut campaniile pe care le-am share-uit in timpul anului, iar schimbul asta de experienta face cat o scoala de publicitate intreaga.
Controverse
N-ar fi Cannes, daca n-ar fi controverse, dar chiar cred ca trebuie sa ne indepartam un pic de unghiul asta din care alegem sa privim lucrurile.
In Romania industria e inca tanara si iata ca reusim sa stralucim la acelasi nivel cu americanii si vesticii care au inventat toata smecheria. Cat de tare e chestia asta? E atat de tare ca aducem in tara niste clienti misto de tot, ca pe-aici toti vor sa te cunoasca pentru ca, frate, vii din Romania pe care n-o stiau pe harta, dar de care au auzit ca vine cu niste creativi tari de tot.
E momentul nostru asa ca, indiferent de ce zic unii sau altii, noi trebuie sa fim aici, sa fim vizibili si foarte buni, ca sa ne crestem industria de acasa.