[La cald, de la Cannes] Teodora Migdalovici (The Alternative School for Creative Thinking): Editia 2017 a fost fix ca un detox

[La cald, de la Cannes] Teodora Migdalovici (The Alternative School for Creative Thinking): Editia 2017 a fost fix ca un detox

Cannes Lions “is what you make of it”, spune Teodora Migdalovici, amabasador Cannes Lions in Romania si alchimist de branduri la Me.Alchemy. Cati delegati, atatea Cannes-uri. Teodora merge la festival de 17 ani si il reprezinta de 13. Pentru ea, e un reset si un detox. 

Plec mai bogata, cu mintea mai structurata si mai limpede, cu inima mai plina pe de-o parte si mult mai eliberata de irelevante care atarna greu si te tin inutil pe loc, pe de alta. Si asta e tot ce conteaza.

Dincolo de noutati si atmosfera, Teodora face o lista cu 5 incantari. Adica un top 5 al prezentarilor de anul acesta. Mai jos, despre presedintele Columbiei, branduri iconice si colaborari radicale.

 

 [Galele de premiere de la Cannes se transmit live pe contul de Periscope al festivalului in fiecare seara, iar pe YouTube gasiti si inregistrari sau live-uri din cadrul conferintelor Cannes Lions.]

 

Ca in fiecare an, Cannes Lions “is what you make of it”. Poate fi contextul in care iti validezi niste teorii, in care iti construiesti altele, poate fi punctul critic din care vezi cu claritate ce e relevant si ce e doar redundanta si zat de cafea, in care aplauzi fara rezerve si fara invidie niste idei care imping lucururile mai departe decat ai fi crezut ca se poate.

Poate fi contextul in care te regasesti cu oameni pe care nu i-ai vazut de-un an, pentru ca ei sunt raspanditi prin toate partile lumii si nici tu nu esti departe. Poate fi un teritoriu pentru promovat sau gasit talente, pentru gasit speakeri vibranti, pe care sa-i inviti apoi in Bucuresti. Dupa mine, cati delegati, atatea Cannes-uri.

 

Noutati

Din perspectiva seminariilor o foarte consistenta selectie de speakeri din domenii care au ceva de spus despre mecanicile gandirii creative – de la astrofizica la neuroscience, de la diplomatie privata la politica facuta cu cap sau ironizata cu umor si eficienta.

Macar o data pe an ai nevoie de reset si e bine ca vine si din surse care nu au, cel putin in aparenta, nimic de-a face cu marcommul.

 

Parti bune si mai putin bune

Partea buna e simultan si cea mai putin buna – diversitatea de content de la festival e atit de pronuntata, ca desi esti in salile de proiectie de dimineata pana seara, fara timp de masa sau de pudrat nasul, ramai la final cu gustul pronuntat ca ai ratat ce era cel mai important.

Noroc ca multe dintre talk-uri sunt inregistrate, in saptaminile de dupa Cannes decantezi si parcurgi ce n-ai apucat in saptamina de festival.

 

Incantari

Pentru ca fac o alegere constienta in a ma focusa pe lucrurile constructive – in principiu de-asta vin la festival - o sa vorbesc despre ce m-a incantat si cam atit. Hai cu un top 5 al prezentarilor:

1. Platon / The People's Portfolio, fotograful care a vorbit pentru 45 de minute despre putere si umanitate, despre influenta si delicatete, cu detalii ale catorva dintre shootingurile care l-au facut celebru – vezi cel cu Chavez, Bush JR, Zuckerberg, Michelle Obama, Gadafi sau Netaniahu.

2. Jose Miguel Sokoloff si seminarul care l-a avut in centru pe Presedintele Columbiei. Juan Manuel Santos, recent premiat cu Nobel pentru Pace a vorbit o jumatate de ceas despre cat de multa rabdare, inteligenta emotionala, creativitate si empatie e nevoie ca sa faci liniste intr-o tara macelarita de razboi pentru 50 de ani. Rezumat intr-o propozitie – “E mai greu sa faci pace, decat razboi”. Lucru pe care il vedem si noi, in fiecare zi, acasa, in industrie si in societate.

3. Prezentarea Sarei Hofstetter, 360i, singura femeie prezenta in clasamentul AdAge despre CEO de clasa A, care a vorbit despre cum statutul ei de practicanta a iudaismului orthodox, care prevede, printre altele, respectarea shabbatului si o alimentatie khoser, i-au oferit nu vulnerabilitate, ci perspectiva. O perspectiva despre care spune, fara rezerve, ca a ajutat-o sa ajunga in top.  Mi s-a parut interesant ca festivalul a facut loc si topicurilor cu rezonanta pentru spiritualitate, fara drama, fara apret, cu umor si naturalete, cu acelasi firesc cu care abordeaza teme din categoria drepturilor pentru comunitatile LGBT sau revolta versus regimurile dictatoriale.

4. Seminarul Adidas, despre reset si lansarea seriei Originals, cu intelepciunea ca brandurile iconice nu sunt deplin construite niciodata, ca procesul de gasire si de exprimare a identitatii devine, intr-un fel, destinatia, mai ales cand, fara greata suverana, iei langa tine vocea strazii si-o inviti sa se pronunte.  

5. Seminarul despre Samsung si colaborari radicale, care a facut focus pe modul in care agentii diferite au trebuit sa functioneze onorabil impreuna, despre cum brandul si-a regasit vocea dupa esecul Note 7, parcursul catre S8 si spiritul lui “Do what you can’t”. Si asta pentru ca modul in care gestionezi ratarile spune multe despre cum reajungi pe val.

 

Relevanta festivalului

Festivalul are 64 de editii. Eu merg la el de 17. Il reprezint de 13. N-am spus niciodata ca e perfect, ci doar ca e unul dintre cele mai bune locuri in care poti sa-ti realiniezi energiile, planurile, setarile, aspiratiile, ambitiile, obiectivele, in care poti sa-ti deschizi perspectivele, intelegand si pe unde stai tu, ca roman si pe unde ti-ai dori sa ajungi, asta in cazul in care operezi in creativitate si vrei sa si ramai relevant.

Din perspectiva asta, editia 2017 a fost fix ca un detox. Plec mai bogata, cu mintea mai structurata si mai limpede, cu inima mai plina pe de-o parte si mult mai eliberata de irelevante care atarna greu si te tin inutil pe loc, pe de alta. Si asta e tot ce conteaza.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Campanii

Festivaluri

Pozitii

Sectiune



Branded


Related