Prima data la Cannes anul acesta, Paul Cioc, Creative Director la Digital Star, impartaseste si altor neofiti in ale festivalului din invataturile lui, poate - cine stie - vor ajuta. Plecati la lupta cu pantofi comozi si o bricheta, spune el, nu va fie frica de cozi si nici sa iesiti din sala, daca unele companii exagereaza cu auto-promo-urile. Altceva: glamul sta in gandire, neurostiinta e buzz-wordul in 2017 la Cannes. Dar sa lasam jurnalul de festivalul al lui Paul sa spuna mai bine ce se intampla.
[Galele de premiere de la Cannes se transmit live pe contul de Periscope al festivalului in fiecare seara, iar pe YouTube gasiti si inregistrari sau live-uri din cadrul conferintelor de la Cannes Lions.]
Draga jurnal, scriu aceste randuri la ora 8 de dimineata. Nu, nu beau prosecco si nici nu-s mahmur dupa o petrecere monstru, ma chinui sa imi beau cafeaua si sa fiu gata de sesiuni.
Asa incepe ziua in Cannes.
Atmosfera
Nu stiu cum a fost in alti ani, anul acesta cuvantul de ordine e securitatea.
Petrecerile, discutiile si oamenii cool de aici sunt paziti de altii mai putin cool cu arme in mana. E ok, ei sunt ok. Nimeni nu e alarmat si asta iti da o stare de bine, de siguranta.
Tips & Tricks:
- Pantofi comozi - o sa ai nevoie de ei, alergi mult intre sali si plaje. Practic toata faleza este impanzita de standuri si oameni care sunt gata sa-ti povesteasca ceva.
- Ia o bricheta la tine - este ziua 4 si bricheta mea inca face furori. Este cel mai usor mod de a te imprietenii cu oamenii si crede-ma, sunt multi cei ce vor un foc.
- Pregateste-te sa stai la coada - in functie de cine urca pe scena, te poti astepta la cozi de 50 de oameni si la cozi care se intind pe doua etaje :) da, e ceva de stat la coada.
- Nu tot ce zboara se mananca - pentru ca esti virgin, ai sanse ca pe langa 5 speakeri super tari sa mai ajungi si la 45 de minute de self-promo care chiar nu te intereseaza - e ok sa pleci din sala, thank you, Paramount.
Noutati
Habar n-am ce e nou in 2017, stiu insa cum se contureaza publicitatea la editia aceasta.
Dintr-o industrie unde vedeam tot felul de case-uri super-creative si cam atat, anul acesta publicitatea pare sa fie foarte interesata de context: Trump, Brexit si emigrantii sunt vedetele acestui an.
Dintre castigatori cel mult 10-20% vand vizibil ceva in campaniile lor, restul ajuta diferite comunitati sau se lupta pentru diferite cauze.
Daca ma iau dupa Cannes as spune ca lumea e ferita de orice primejdie.
Buzz-word
Cred ca buzz word-ul lui 2017 este neuro-stiinta Foarte multe sesiuni despre. cum, de fapt, oamenii gandesc irational, despre cum e important sa gasesti un insight bun si sa ai o strategie adevarata.
Glam-ul acum sta in gandire, in timp ce executia (de cele mai multe ori) este surprinzatoare prin modul in care rezolva o problema.
Deci partea buna e ca, de la Cannes, pleci inspirat. Orice ai face acasa, sigur aici gasesti o idee, o viziune care sa te inspire sa mergi mai departe, mai altfel.
Parti mai putin bune:
Am mai spus de cozi? Ar trebui facut un sistem de rezervare a sesiunilor la care vrei sa mergi, asa toata lumea ar fi putin mai relaxata.
Relevanta festivalului
O sa spun si eu ce am auzit la altii: cei de la Droga 5 au explicat cum ar trebui sa nu ne uitam la Cannes ca un trend setter - pana la urma sunt premiate campaniile din trecut, nu din viitor si ca rolul publicitatii ar trebui sa fie cel de a vinde/ prezenta un produs. Daca pe drumul spre vanzare te poti asocia si cu o problema reala e ok, daca nu, nu.
S-a pus mult accentul pe modul in care ne-a cam luat valul cu asocierile brandului si discutiile se intorc la cine e brandul si cat de relevant e el, de fapt cu o cauza/o problema anume. Sa nu salvam doar de placerea case-ului.
Cred e relevant mai mult in a puncta ce a fost publicitatea in anul anterior si in a deschide noi orizonturi tocmai prin a schimba un trend anume.
Anul acesta, scuze anul deja trecut - implicarea in cauze sociale.
PS: inghetata e super-buna.