[La cald, de la Cannes] Paul Cioc (Digital Star Romania) si jurnalul unui „virgin de Cannes”

[La cald, de la Cannes] Paul Cioc (Digital Star Romania) si jurnalul unui „virgin de Cannes”

Prima data la Cannes anul acesta, Paul Cioc, Creative Director la Digital Star, impartaseste si altor neofiti in ale festivalului din invataturile lui, poate  - cine stie - vor ajuta. Plecati la lupta cu pantofi comozi si o bricheta, spune el, nu va fie frica de cozi si nici sa iesiti din sala, daca unele companii exagereaza cu auto-promo-urile.  Altceva: glamul sta in gandire, neurostiinta e buzz-wordul in 2017 la Cannes.  Dar sa lasam jurnalul de festivalul al lui Paul sa spuna mai bine ce se intampla.


[Galele de premiere de la Cannes se transmit live pe contul de Periscope al festivalului in fiecare seara, iar pe YouTube gasiti si inregistrari sau live-uri din cadrul conferintelor de la Cannes Lions.]

 

Draga jurnal, scriu aceste randuri la ora 8 de dimineata. Nu, nu beau prosecco si nici nu-s mahmur dupa o petrecere monstru, ma chinui sa imi beau cafeaua si sa fiu gata de sesiuni.

Asa incepe ziua in Cannes.

 

Atmosfera

Nu stiu cum a fost in alti ani, anul acesta cuvantul de ordine e securitatea.

Petrecerile, discutiile si oamenii cool de aici sunt paziti de altii mai putin cool cu arme in mana. E ok, ei sunt ok. Nimeni nu e alarmat si asta iti da o stare de bine, de siguranta.

 

Tips & Tricks:

-              Pantofi comozi - o sa ai nevoie de ei, alergi mult intre sali si plaje. Practic toata faleza este impanzita de standuri si oameni care sunt gata sa-ti povesteasca ceva.

-              Ia o bricheta la tine - este ziua 4 si bricheta mea inca face furori. Este cel mai usor mod de a te imprietenii cu oamenii si crede-ma, sunt multi cei ce vor un foc.

-              Pregateste-te sa stai la coada - in functie de cine urca pe scena, te poti astepta la cozi de 50 de oameni si la cozi care se intind pe doua etaje :) da, e ceva de stat la coada.

-              Nu tot ce zboara se mananca - pentru ca esti virgin, ai sanse ca pe langa 5 speakeri super tari sa mai ajungi si la 45 de minute de self-promo care chiar nu te intereseaza - e ok sa pleci din sala, thank you, Paramount.

 

Noutati

Habar n-am ce e nou in 2017, stiu insa cum se contureaza publicitatea la editia aceasta.

Dintr-o industrie unde vedeam tot felul de case-uri super-creative si cam atat, anul acesta publicitatea pare sa fie foarte interesata de context: Trump, Brexit si emigrantii sunt vedetele acestui an.

Dintre castigatori cel mult 10-20% vand vizibil ceva in campaniile lor, restul ajuta diferite comunitati sau se lupta pentru diferite cauze.

Daca ma iau dupa Cannes as spune ca lumea e ferita de orice primejdie.

 

Buzz-word 

Cred ca buzz word-ul lui 2017 este neuro-stiinta Foarte multe sesiuni despre. cum, de fapt, oamenii gandesc irational, despre cum e important sa gasesti un insight bun si sa ai o strategie adevarata.

Glam-ul acum sta in gandire, in timp ce executia (de cele mai multe ori) este surprinzatoare prin modul in care rezolva o problema.

Deci partea buna e ca, de la Cannes, pleci inspirat. Orice ai face acasa, sigur aici gasesti o idee, o viziune care sa te inspire sa mergi mai departe, mai altfel.

 

Parti mai putin bune:

Am mai spus de cozi? Ar trebui facut un sistem de rezervare a sesiunilor la care vrei sa mergi, asa toata lumea ar fi putin mai relaxata.

 

Relevanta festivalului

O sa spun si eu ce am auzit la altii: cei de la Droga 5 au explicat cum ar trebui sa nu ne uitam la Cannes ca un trend setter - pana la urma sunt premiate campaniile din trecut, nu din viitor si ca rolul publicitatii ar trebui sa fie cel de a vinde/ prezenta un produs. Daca pe drumul spre vanzare te poti asocia si cu o problema reala e ok, daca nu, nu.

S-a pus mult accentul pe modul in care ne-a cam luat valul cu asocierile brandului si discutiile se intorc la cine e brandul si cat de relevant e el, de fapt cu o cauza/o problema anume. Sa nu salvam doar de placerea case-ului. 

Cred e relevant mai mult in a puncta ce a fost publicitatea in anul anterior si in a deschide noi orizonturi tocmai prin a schimba un trend anume.

Anul acesta, scuze anul deja trecut - implicarea in cauze sociale.

PS: inghetata e super-buna.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Oameni

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related