Costin Velicu (VICE Romania): Povestea cu J&B este o poveste de succes in ceea ce priveste branded contentul. VICE a fost un creator de continut in acest proiect

Costin Velicu (VICE Romania): Povestea cu J&B este o poveste de succes in ceea ce priveste branded contentul. VICE a fost un creator de continut in acest proiect

Alaturi de Costin Velicu (Managing Director VICE Romania) patrundem in cele ce urmeaza in universul de branded content al VICE, centralizat in cadrul Virtue, o agentie care a luat fiinta in 2006 ca o divizie de creatie in cadrul VICE. Intre timp, Virtue a devenit un grup ce ofera servicii full-service, recent avand loc si o noua numire la conducerea grupului, precum si anuntul extinderii businessului in India si Orientul Mijlociu: Rob Newlan a devenit EMEA Chief Executive Officer al Virtue Worldwide, grupul integrand si agentia de digital Carrot Creative, compania de productie Pulse Films si Starworks Group (SWG), un hub de content dedicat industriilor de fashion & beauty. In Europa, Virtue a lucrat pana acum cu clienti precum Unilever, Nike, Google, Chanel, Timberland si altele. Virtue Romania se ocupa in prezent de conturile de social media ale Kiss FM Romania.

Costin ne spune si despre businessul local al VICE Romania si implicarea lor in proiectul proaspat castigator de Grand Effie J&B - "Blending Spirits", semnat The HUB Partners.

Odata cu cea mai recenta investitie (450 de milioane de dolari investiti de compania de private equity TPG), businessul VICE ajunge la o evaluare de 5,7 miliarde de dolari. In Romania, VICE isi deruleaza operatiunile prin VICE Antenna S.R.L., care a avut anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 1,2 milioane de dolari. 

 

Businessul global VICE

VICE este platforma multi-media dedicata generatiei Millennials, care a plecat de la o revista in Montreal si s-a dezvoltat ajungand sa detina o televiziune – VICELAND, o casa de discuri, o larga si sustinuta prezenta video online prin cele 13 canale de continut dedicat (Broadly – continut dedicat femeii Millennials, Creators – platforma de arta si cultura, i-D - fashion, Amuse - llifestyle, Motherboard - tehnologie, Munchies - mancare, Noisey - muzica, Tonic - sanatate, Thump – muzica electronica, VICE Impact - mediu, VICE Sports - sport, Waypoint - gaming, VICE News - stiri), studiouri de productie video, o agentie de creatie – Virtue Worldwide - si multe altele.

 

VICE Romania: cat e urmare a modelului global, cat e adaptare locala?

In Romania, se aplica aceeasi “reteta” VICE ca in cele peste 35 de tari din lume, unde VICE este prezent. Sa creezi continut relevant pentru generatia Millennials. Avem in Romania o audienta de peste 1,1 milion de cititori unici pe luna.

Businessul VICE in Romania merge pe acelasi model de business ca si reteaua, generand venituri din digital, din branded content, licentiere de continut, creatie si productie video.

Liniile noastre de business sunt date de diversificarea de care vorbeam. Licentierea continutului video original catre retele de distributie internationale si operatori telecom a ajutat compania in dezvoltarea ultimilor ani. De exemplu, colaborarea cu HBO pentru showul VICE On HBO a adus primele premii Emmy pentru productiile VICE.

 

Branded content, global si in Romania

La nivel global, cererea de continut este foarte mare. Odata cu aparitia canalelor de social media, clientii s-au trezit ca au deschis catre consumatori canele noi de comunicare pe care nu stiau sa le foloseasca. Au trebuit sa actioneze ca un publisher, sa produca continut si sa-l distribuie.

De aceea, clientii prefera sa lucreze cu publisheri, pentru ca ei stiu deja sa produca continut relevant pentru publicul lor. La noi lucrurile acum incep sa se desteleneasca si sa mearga in directia buna.

VICE este o platforma multi-media care creeaza foarte mult continut pentru Millennials – generatie cu care clientii vor sa comunice. De aceea sunt foarte multe colaborari cu clienti internationali sau locali, pentru fiecare piata in parte, de productie continut branduit, care sa aduca plus valoare clientilor. Cel mai recent proiect Virtue in acest sens este cel cu Lululemon – brandul de haine sport.

 

Proiectul branded VICE + J&B

Povestea cu J&B este o poveste de succes in ceea ce priveste branded contentul. VICE a fost un creator de continut in acest proiect. Am reusit sa punem in practica o idee care raspundea cel mai bine briefului: J&B nu inseamna o singura combinatie – whisky si cola – ci infinit mai multe blenduri pe care sa le incerci.

Astfel ca am luat artisti muzicali din lumi diferite, pe care i-am pus impreuna, sa faca schimb de piese si rezultatul a fost o piesa noua pentru fiecare artist, pentru care am filmat videoclipurile. Am avut cele mai surprinzatoare blenduri, de la Macanache cu Adda, la Robin And The Backstabbers si Alex Velea, Delia si DOC, Alina Eremia si Cred Ca Sunt Extraterestru, pana la COMA si Carla’s Dreams.

Proiectul a pornit cu primul blend, dintre Macanache si Adda si pentru ca a fost foarte bine primit de public, am mers mai departe si cu celelalte blenduri, la fel de surprinzatoare.

La lansarea proiectului, a fost creat canalul de YouTube al J&B Romania, unde au fost urcate toate videoclipurile realizate, care a adunat peste 11 mil de vizualizari in aproape un an si jumatate de la lansare.

Campania a fost inscrisa la EFFIE Awards 2017 si a premiata cu Grand EFFIE 2017, dar si Gold la categoria Alcohol Beverages – Others, Silver la categoria Engaged Communities, J&B – brandul anului si PPD – clientul anului.

Echipele implicate in proiect au fost The Hub Partners, VICE, OMD, Porter Novelli si Frank.

 

 

Modul de functionare Virtue. Clienti

Virtue ofera servicii de strategie, creatie si productie continut pentru brandurile cu care lucreaza. Oferim servicii de social media, unde facem strategia de continut pentru canalele de social media ale brandului, creatia si productia aferenta. Lucram cu o retea de colaboratori – jurnalisti, fotografi si producatori video – care pe baza de brief, livreaza continut original, ceea ce aduce plusvaloare audientei careia ne adresam.

Exista o separare clara intre redactia care produce continutul difuzat pe site si Virtue, agentia de content care realizeaza continut comercial. Totul se bazeaza pe experienta VICE de a comunica cu generatia Millennials si a produce continut relevant pentru ei.

In momentul de fata, Virtue Romania lucreaza pentru conturile de social media ale Kiss FM Romania si participam la mai multe pitchuri pentru a ne dezvolta portofoliul de clienti.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Frank Group

Frank Group este un grup de agentii independente, care ofera servicii integrate si complete de comunicare. Din Grupul Frank fac parte companiile Frank (ATL, BTL, digital), Oxygen (PR), MSPS Marketing and... vezi detalii »

Campanii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related