[La cald, de la Cannes] Mihai Trandafir (UM Romania): Ma bucura implicarea sociala a industriei, dar sa nu uitam ca aici concuram in privinta inovatiei in promovarea brandurilor

[La cald, de la Cannes] Mihai Trandafir (UM Romania): Ma bucura implicarea sociala a industriei, dar sa nu uitam ca aici concuram in privinta inovatiei in promovarea brandurilor

La propriu si la foarte cald, ne spun oamenii din industrie care sunt zilele acestea pe croazeta. Asa cum o arata feedul de pe Facebook, exista si romani fericiti si ei au fugit departe de jocurile politice ciudate care se intampla zilele astea in Romania si s-au dus tocmai la Cannes, unde festivalul a inceput in traditia in care ne-a obisnuit in ultimii ani. Asa ca am i-am rugat pe cei din industrie aflati acolo sa faca o mica pauza in vartejul evenimentelor si sa ne scrie cateva randuri despre atmofesra de la festival. Ce e nou, ce e vechi, ce i-a surprins, ce i-a enervat, ce i-a incantat. 

Mihai Trandafir, Managing Director UM Romania, este in juriul de shortlist pentru media al Cannes Lions de anul acesta. A vizionat peste 400 de campanii in categoria respectiva si, ca o prima concluzie, crede ca ponderea inscrierilor de campanii pentru cauze sociale a ajuns mult prea mare in acest moment. 

 

[Galele de premiere se transmit live pe contul de Periscope al festivalului in fiecare seara, iar pe YouTube gasiti si inregistrari sau live-uri din cadrul conferintelor de la Cannes Lions.]

 

Noutati

Printre primele lucruri care te intampina diferit anul acesta sunt schimbarile de pe partea de securitate. O reamintire un pic trista, cateva momente pierdute in plus ca sa iti golesti buzunarele la fiecare poarta, dar macar ne linistim ca cineva se ocupa si de partea asta.

 

In cautarea premiantilor

E probabil devreme pentru statistici, dar mi s-a parut ca vad inca si mai multe intrari decat in trecut. In calitate de jurat, implicatiile sunt si mai evidente: am avut de vizionat peste 400 de campanii din categoria Media, adica am petrecut cateva zile intregi in cautarea potentialilor premianti. Iar un astfel de volum face inca si mai dificila departajarea celor mai bune campanii.

Anul acesta a fost o super experienta pentru mine, avand privilegiul de a juriza atat shortlisturile pentru Cannes Media Lions, cat si finala de la Festival of Media Global.

 

Implicare sociala in exces

Probabil ca e greu sa excluzi controversa dintr-o industrie competitiva, in care cateodata controversa e chiar modul prin care atragem atentia asupra unei campanii.

Cred ca ponderea inscrierilor de campanii pentru cauze sociale a ajuns mult prea mare in acest moment si ar trebui sa se schimbe ceva.

Ma bucura implicarea sociala a industriei de comunicare, dar nu trebuie sa uitam ca aici ne intalnim ca sa concuram in privinta inovatiei in promovarea brandurilor, si asta ar trebui sa se regaseasca atat in inscrieri, cat si in felul in care se acorda premiile.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related