In toamna anului 2013 CNA a retras licentele Radio Guerrilla in urma unui scandal politic si financiar provocat de catre detinatorii legali ai brandului. Dupa 9 ani, postul considerat de multi etalonul de calitate si atitudine in radio a incetat sa existe.
Dupa doi ani de incercari nereusite de reintoarcere ON AIR, in 2015, Radio Guerrilla isi recastiga dreptul legal de emisie, datorita unei petitii initiate de fostii angajati Guerrilla si semnate de 30,735 de oameni din toata tara si din strainatate, dintre care 12,044 in Bucuresti.
Obiectivele campaniei
Dupa alte sapte luni de probleme logistice, in primavara lui 2016, Radio Guerrilla a fost, in sfarsit, relansat.
Intr-o piata diferita, mai competitiva decat cea din 2013 si fara bani ramasi de investit in comunicare, provocarea noastra a fost de a aduce inapoi cat mai multi dintre fostii ascultatori din Bucuresti.
Concret, ne-am propus sa obtinem o audienta echivalenta cu dublul numarului de semnaturi stranse de petitia din 2015 si sa redevenim liderul in audienta pentru categoria sociala A-B si segmentul de oameni cu educatie superioara.
Strategia
Am fi putut face o campanie autoreferentiala, laudativa, asa cum fac in general posturile de radio. Dar am considerat ca acest radio, in mod particular, are atat de multa mostenire emotionala incat nu mai are nevoie de “hard selling”.
In schimb, am simtit ca avem o obligatie morala fata de ascultatori, fata de oamenii care au ajutat radioul sa revina ON AIR. Asa ca, in loc sa vorbim despre Radio Guerrilla, am pus in centrul campaniei oamenii care au semnat petitia si le-am aratat rezultatul implicarii lor.
Astfel, am sarbatorit relansarea Radio Guerrilla celebrandu-i pe oamenii care au facut acest lucru posibil, printr-o serie de actiuni ce au exprimat recunostinta radioului, ca printr-o reverenta.
Media & canale
Cu totii banii investiti in lucruri vitale pentru functionarea unui radio, singurele medii pe care le-am putut accesa la vremea relansarii au fost propriile canale: radioul si pagina de Facebook Radio Guerrilla.
Rezultate
In ciuda resurselor putine, cu o singura campanie de comunicare am redevenit liderul in audienta pentru categoria sociala A-B si segmentul de oameni cu educatie superioara.
Mai mult, am reusit sa obtinem o audienta egala nu cu dublul, ci cu triplul numarului de semnaturi stranse in Bucuresti, in timp ce competitia noastra, radiourile Tananana si Gold FM, au scazut.
Echipele
Head of Strategy: Corina Anghel
Strategic Planner: Luciana Bodolan
Account Director: Catalina Balan
Account Executive: Viorica Dan
Creative Director: Cornel Gologan
Copywriter: Florin Florea
Art Director: Ionut Negrila
Alaturi de Adrian Popescu (Managing Partner, Radio Guerrilla).