O idee simplă se poate transforma într-o campanie de succes cât ai spune: copy și art. Dar drumul spre succes în publicitate nu e pavat doar cu idei creative, ci și cu multa muncă, pasiune și dedicare. Așa că, anul acesta, FCB a hotărât să răsplătească ideile bune și implicarea numindu-i pe Dragoș Raicu – Head of Copy, iar pe Emanuel Borcescu – Head of Art.
"La FCB facem și vindem creație și căutăm în fiecare zi să facem și să vindem cea mai bună creație de pe piață pentru clienții noștri. De la idee la execuție, totul trebuie să fie impecabil. De aceea mi s-a părut firesc să strângem rândurile acolo unde în orice agenție e loc de mai bine, și anume în ceea ce numim excellence in craft. Emi și Dragoș, ca Head of Art și Head of Copy, se vor ocupa în mod special de partea asta extrem de prețioasă și pretențioasă, asigurându-se că produsul creativ al agenției e nu numai argumentat strategic și articulat creativ, ci că arată și sună cât se poate de bine. Au de partea lor experiența, pasiunea și respectul pentru meserie demonstrate în fiecare zi pe brandurile pe care au lucrat și lucrează. Sunt bucuros că îi am alături și că mă pot baza pe ei", spune Claudiu Dobriță (Creative Director FCB).
De 10 ani în industrie, Dragoș și-a început cariera la Grey București ca Junior Copywriter. Aici a câștigat primele premii de creație cu o campanie de print nominalizată pe atunci la Cannes Lions. De 6 ani lucrează ca Senior Copywriter pentru FCB Bucharest, cu focus pe new business. Anul acesta, Dragoș a fost numit Head Of Copy datorită creativității și pasiunii pe care le-a concentrat în fiecare proiect de-a lungul timpului.
"În noul rol, m-am trezit gândindu-mă mai des decât de obicei la întrebarea asta: care e cea mai mare provocare pentru un copywriter? Eu cred că răspunsul e realitatea faptului că puterea unui concept și storytelling-ul nu depind de buget. Că putem și deci trebuie să fim mai relevanți decât Kendrik Lamar și decât David Benioff și D.B. Weiss și decât creatori obscuri de conținut care obțin zeci de mii de reacții și vizualizări cu o poză și o glumă scrisă peste ea în două rânduri, all caps. Asta știind bine că pornim toți cu aceleași resurse: o foaie și un pix. Sau un ecran și o tastatură sau o agendă și un creion, asta chiar nu contează. De stilou nu zic nimic, că n-am mai văzut unul din generală! În agenție, adevărata luptă pe care-o avem de dat în fiecare zi e cu problema asta: cum reușim să generăm la job lucruri la fel de cool ca cele care ne plac în timpul liber?", spune Dragoș.
Emanuel Borcescu lucrează de 12 ani în publicitate ca Art Director și ilustrator pentru diferiți clienți: Staropramen, Bucovina, Sobranie, Philips, etc. A avut lucrări incluse în Lürzer’s Archive și premiate la AdPrint, dar și creații artistice expuse în galerii și cataloage de artă din București și din afară. Emanuel a îmbrățișat noul rol fiind conștient că va fi presărat cu provocări, însă dorindu-și să performeze în continuare atât el, cât și echipele cu care lucrează, de peste 5 ani, în FCB.
"Cred că noua provocare este de a înțelege fiecare Art Director din echipă, în sensul abilităților native, al talentului și interesului pentru diverse zone cum ar fi: ilustrație, fotografie, typography etc. și să construim împreună, plecând din acel punct. Sigur că la finalul aventurii ar trebui ca și cei care sunt mai la începutul experienței lor să atingă o anumită versatilitate, absolut necesară în această meserie. Și nu în ultimul rând, să se vadă acest lucru în calitatea craft-ului de Art Direction pentru clienții din portofoliul nostru", spune Emanuel.
Din noile funcții, Dragoș și Emanuel se vor ocupa în continuare ca produsul creativ al FCB să fie, să arate și să sune în cel mai bun mod posibil, de la idee și până când conceptul prinde viață.