Un font pentru București, inspirat de Arcul de Triumf

Un font pentru București, inspirat de Arcul de Triumf

Și dacă cineva ar sta, s-ar gândi, documenta, cerceta și ar crea un font pentru București, așa, doar din plăcerea unui exercițiu de What If? Și de ce să facă cineva un astfel de voluntariat?

Pentru că vrem să trăim într-un oraș civilizat care să ne respecte și să existe pentru noi, bucureștenii. Pentru claritate, bun-simț și normalitate. Împotriva non-sensului și a ridicolului, explică Laurea Ristea, strategist Hye, pe Facebook.

Ideea le-a venit când Primăria Capitalei a anunțat concursul pentru logo-ul Bucureștiului. Atunci s-au documentat și au făcut o plimbare printre identitățile orașelor din Europa. Nu au participat la concurs, pentru că nu au vrut să gireze felul în care a fost organizat acesta.

Identitatea unui oraș înseamnă mai mult decât un logo. Ea se manifestă prin experiența pe care cetățeanul-user o are cu instituțiile și serviciile publice, transportul local, signaletica și orientarea urbană sau evenimentele reprezentative ale orașului, explică cei de la Hye.

Prima dată s-au întrebat: Ce tip de literă e reprezentativ pentru București? Un font contemporan sau unul din trecut? Un "arhaic românesc", un Art Deco de pe o vilă modernistă de la Șosea? 

Apoi au făcut fotografii cu rezoluție mare ale inscripțiilor pentru a putea observa detaliile.

Nu ne-am propus un revival - am modernizat formele câtorva dintre glifele prea vintage și am completat setul cu literele și cifrele care nu apar pe arc, extrapolând estetica celor existente. I-am dat și un nume: Triumf.

Dau și câteva exemple de folosire:

Urmează și alte episoade în exercițiul de ”observație și design” al celor de la Hye: Stema orașului, Spațiul urban, Vehicule, Proces.

 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related