Inainte sa deschida studioul, fondatorul si-a trecut in CV studii de arhitectura la Universitatea Ion Mincu si la una din Danemarca. S-a apucat si de practica freelance: la un birou de arhitectura din Kuweit si la unul din Shanghai, specializandu-se pe branding si design interior in spatii de birouri. Dar n-a vrut sa ramana acolo si a venit inapoi acasa, pentru a deschide Oblic Studio, un business care ofera servicii de branding si arhitectura. Printre primii clienti se numara Bacania Rod (health food shop) - care a avut briefuri clare de branding si design interior -, M60 (cafenea) si Valdesign (firma de investitii imobiliare).
Intre timp, lui Stefan Prigoreanu, caci despre el e vorba, i s-a alaturat si Mihai Rotaru, implicat pe desen tehnic si executii branding. In fiecare an, studioul a avut programe de internship, in cadrul carora au fost gazduiti studenti si absolventi de arhitectura. Intr-o formula dinamica, s-a ajuns la o proportie de 50-50 clienti locali si internationali. Iar in prezent, la sediul din Splaiul Unirii, se lucreaza la "extinderea unei case in Washington DC"si la "conversia unei case neterminate intr-o pensiune aproape de Valea Prahovei". Dar sa aflam toata povestea:
Zi-ne despre tine
Salut. Eu sunt Stefan Prigoreanu si am absolvit la Bucuresti, Universitatea de Arhitectura “Ion Mincu” sectia Arhitectura de Interior in 2012, iar apoi un an de zile am facut un master pe Arhitectura in Danemarca, timp in care am inceput colaborarea cu un birou de arhitectura din Kuweit.
Inca din facultate am inceput sa lucrez ca freelancer pe proiecte de branding si interior dupa care o perioada am lucrat in Shanghai intr-un birou de arhitectura de interior specializat pe spatii de birouri. De 3 ani de zile m-am intors in Bucuresti unde am infiintat OblicStudio. Primul proiect OblicStudio este Bacania Rod din Mendeleev 2 dupa care au urmat M60, spatiulM60, o colaborare foarte buna cu Valdesign pe partea de rezidentiale si diferite alte proiecte private.
Proiect design interior, Valdesign
Arhitectura, brandingul si antreprenoriatul: cand, cum?
Decizia a fost mai degraba un cumul de circumstante fericite care au conturat pana la urma OblicStudio. Cand am revenit in tara, un client din timpul facultatii m-a asteptat cu un proiect foarte fain ce necesita o poveste spusa - de la branding pana la designul interior. Am facut o treaba buna (dupa spusele lui :) ) si asa am deschis Oblic.
Cu brandingul am inceput sa cochetez la inceput pentru ca era mai usor de implementat si cu riscuri mici pentru client. Intre timp am imbinat arhitectura de interior si acum am reusit sa intram si in cateva proiecte de arhitectura, ceea ce ne doream inca de la inceput.
Cele doua directii au aparut natural. Proiectele noastre sunt majoritatea in zona comerciala (cafenele, baruri), unde povestea brandului este foarte bine conturata de spatiul propus, de aici vin si convingerile noastre ca orice poveste pleaca de la brand si se descopera in arhitectura prin detaliile alese.
Design interior, DESCHIS Gastrobar
Design interior, DESCHIS Gastrobar
Echipa: Stefan si Mihai
OblicStudio a avut programe de internship in fiecare an. La care au participat studenti de la arhitectura precum si diferiti colaboratori. Momentan echipa este formata din Mihai Rotaru si Stefan Prigoreanu. Mihai este foarte implicat in zona de vizualizari si cand este nevoie in partea de desen tehnic si executie branding.
Eu sunt implicat in partea de desene tehnice, furnizori, clienti si concepte. As zice ca evolutia echipei a fost una organica, ne-am dezvoltat continuu si consider ca unul din factorii importanti in acest moment este rabdarea.
OblicStudio a evoluat neasteptat de bine din punctul meu de vedere, am reusit sa aducem proiecte noi prin referinte foarte bune, am participat la diferite concursuri unele fiind chiar castigatoare precum cel organizat de The Institute si Pernord-Richard pentru Untold 2016.
Cele mai complexe proiecte
Voi incepe cu primul :) cel mai important, de fapt, pentru ca restul au urmat cumva de la sine, fiecare devenind referinta pentru urmatorul. Bacania Rod a fost primul proiect in care brieful a fost bine stabilit de client, stia foarte bine ce vrea de la produsul lui. Cu proprietarii bacaniei mai lucrasem anterior la un proiect, atunci m-au gasit intr-o revista de profil unde apaream cu un concurs de interior castigat.
Am fost implicati inca din stadiul de idee unde am participat si impreuna am croit brandul si interiorul bacaniei. A fost foarte importanta implicarea noastra din stadiul de idee pentru ca am reusit sa schimbam multe prejudecati sau idei gata servite si existente pe piata.
Bacania a constat in gasirea unui logo, denumirea fiind deja data, designul de ambalaje, cataloage, prezentari, imaginea generala, asistenta pe parte de website si in sesiunile foto de prezentare ale produselor, alesul locatiei pentru magazinul fizic si designul de interior.
Altul este unul din proiectele aflate in derulare si anume o extindere a unei case in Washington DC. Este complex si reprezinta o provocare pentru noi datorita distantei si a casei care are o anumita valoare arhitecturala. Este vorba de o casa modernista a anilor '40.
Un alt proiect la care lucram este conversia unei case neterminate intr-o pensiune aproape de Valea Prahovei. Conversia consta intr-o extindere si remodelare a unei case din patrimoniul actual rural, unde cantitatea de beton folosit a fost direct proportionala cu mandria fostului proprietar :) Este o provocare pe care am acceptat-o datorita clientului, actualul proprietar, care are foarte multa incredere in noi si in ideile noastre.
Colaborarile cu clienti din China si Kuweit
De la inceput am plecat la drum cu o colaborare in Shanghai cu biroul la care am lucrat. Au fost foarte incantati de serviciile mele si am ramas prieteni, iar imediat ce m-am intors in tara am reluat colaborarea cu ei. Proiectele cu biroul din Shanghai sunt majoritatea pe office design, din cand in cand pe branding si restaurante. Aportul nostru este cel pe concept, vizualizari si prezentari pentru clientul final.
In Kuweit am colaborat pe proiecte de retail si restaurante, foarte putin si pe rezidential. Kuweitul a aparut in portofoliul nostru datorita unor colegi de facultate cu care am colaborat.
Diferentele in colaborarea cu ei sunt, in primul rand, la nivel de cultura. Desi sunt culturi diferite, amandoua tarile au ca referinte vestul. In Shanghai referintele vin mai mult din America, iar in biroul din Kuweit referintele veneau din U.K. probabil si datorita pregatirii lor. Lucrul este alert in ambele parti, se construieste si se discuta la un pas foarte rapid, iar cerintele sunt pe masura.
Arhitectura sau brandingul?
Cred ca brandingul este cel mai profitabil datorita timpului de implementare, dar interiorul si arhitectura este ceea ce vrem sa dezvoltam mai mult si asta deoarece complexitatea unor astfel de proiecte aduce satisfactii pe masura.
Promovare Oblic Studio?
Nu prea ne-am promovat pana acum, de asta suntem incantati de acest interviu!!! Promovarea a fost facuta de catre clientii nostri care ne-au recomandat mai departe.
Portofoliul si prezenta noastra la evenimente de profil precum RomanianDesignWeek, sunt metodele de promovare folosite de noi, urmand sa incercam metode cunoscute si validate de specialistii in domeniu. Vom incepe cu pasi marunti si speram in viitor sa avem bugete pentru agentii!
Design interior, proiect rezidential
Planuri pe termen lung
Planuri foarte mari! :) Sa ne marim echipa implicit numarul de proiecte mai ales pe partea de retail, restaurante, baruri si usor-usor si pe partea de arhitectura. Si speram in viitorul apropiat si ceva design de produs.
Cred ca varietatea proiectelor si scara la care lucram de la branding la interior si arhitectura ajuta foarte mult echipa in dezvoltarea afinitatii pentru detaliu.