Foodwise Marketing, hubul de creativitate si continut pentru industria food&beverages din cadrul grupului de comunicare HELLO, anunta lansarea FoodCare, platforma de implicare sociala pentru incurajarea respectului fata de resursele alimentare si a comportamentelor responsabile in aceasta industrie.
"Ne aflam, in 2017, intr-un moment in care accesul la resurse alimentare este tot mai democratizat in unele tari ale lumii, in continuare restrictiv in altele - dar pe agenda publica a tuturor acestora si a fiecaruia dintre noi, constienti de valoarea resurselor pe care le consumam. Cifrele nu ne incurajeaza, nici la nivel global, nici in Romania, sa ignoram acest subiect, ci sa ne apropiem de el cat mai mult, cu responsabilitate si comportamente in consecinta. FoodCare este un spatiu de exprimare, de sustinere, de activare si suport pentru o abordare holistica si responsabila a resurselor alimentare", mentioneaza Marilena Istratescu (Managing Partner Foodwise si co-fondator al grupului de comunicare HELLO).
Proiectul FoodCare vine dupa 2 ani de la pozitionarea pe zona de food intelligence a grupului de comunicare HELLO, activ pe piata din 2010, dupa interactiuni semnificative si consistente cu consumatorii pe zona de engagement si brand ambassadors si peste 1.000 de proiecte derulate la nivel national.
"Consideram ca avem experienta, maturitatea si energia sa initiem o campanie care sa contribuie la mai buna gestionare a resurselor, la promovarea eticii si la cresterea respectului fata de hrana, pus in comportamente exersate in fiecare zi, in rol de consumatori - asa cum cum suntem fiecare dintre noi. Prin intermediul FoodCare, ne dorim sa promovam modele de buna practica si sa incurajam crearea unora noi si le vom sustine cu solutii concrete, creative si simplu de pus in practica", spune Cristina Diaconescu-Pirlitu (Creative Partner Foodwise).
Odata cu inceputul verii, prin intermediul platformei FoodCare vor fi derulate mai multe campanii de constientizare, educare si suport, prima dintre acestea fiind “It’s ok to take away”, o campanie de reducere a risipei alimentare in HORECA.
Campania se adreseaza profesionistilor si organizatiilor din HORECA, pe care echipa FoodCare ii sustine cu solutii practice pentru a incuraja consumatorii sa ia la pachet comanda consumata doar partial in locatie.
In acest sens, FoodCare a dezvoltat o serie de ambalaje care pot fi amplasate in restaurante, cafenele si bistro-uri - cu tripla utilizare: ca table tent, ca ambalaj sau supra-ambalaj pentru mancarea luata la pachet, respectiv ca forma de constientizare si recunoastere publica a comportamentului responsabil al consumatorului, care, prin demersul sau, isi manifesta respectul fata de hrana si contribuie la reducerea risipei.
Materialele sunt disponibile in format electronic pe foodcare.ro si pot fi descarcate de catre toate locatiile dornice sa le utilizeze.
In a doua etapa a campaniei “It’s ok to take away”, FoodCare va pune la dispozitia jucatorilor din HORECA un ghid de training pentru personalul care interactioneaza direct cu consumatorii (chelneri, ospatari), astfel incat acestia sa poata beneficia de instruirea necesara pentru a incuraja consumatorii sa ia la pachet mancarea neconsumata in locatie.