Ca fani declarati ai vinetei, trebuie sa luam atitudine aici. De fapt, ca sa fim si mai autentici, vom renunta, vreme de cateva paragrafe, la persoana intai plural. Din momentul asta. Ca m-am enervat.
Asadar, sunt doua lucruri de luat sub observatie, la acest stunt al brandului Peris, care activeaza in domeniul carnurilor de purcel.
In primul rand, copy-ul. Ca asa e cand pui cuvinte pe cladiri - lumea o sa se uite, o sa-si puna rotitele in miscare, si apoi o sa comenteze. In opinia mea, este genial. Avem toate ingredientele unei reusite. Comparatia nefireasca si haioasa, negatia de inceput, care atrage atentia, plus cuvantul ”porc”, care e amuzant in orice context. Singura problema este ca nu e tocmai original. Bunica-miu, de exemplu, refuza sa cumpere salata de la piata, atunci cand stia ca urmeaza sa prajeasca cotlet de porc in tigaie, in dupa-amiaza cu pricina. Si zicea: ”ce legume, domule? Nu-i leguma ca porcina”. Coincidentele strica feng-shui-ul, stiti cum e,
Si apoi, avem vizualul. Frumos facut, nu e vorba, dar este o calomnie fara margini sa dai vinetei textura si culoarea porcului. Si ce bucata de porc poate fi aia? Judecand dupa firicelele de grasime, nu poate fi decat ceafa!
Deci nu, domnule copywriter. Nu, domnule art. Nu asa schimbam lucrurile in tara asta, tratand plantele legumicole si carnita de porc ca elemente intersanjabile in publicitate.