Desi iCEEfest a pornit ca un eveniment dedicat celor care isi duc luptele de luni pana vineri (si, uneori, in weekend) in marcomm si e-commerce, a ajuns sa aduca pe scenele sale speakeri cu experiente notabile in domenii precum investitiile, antreprenoriatul, medicina, zona financiar-bancara, arhitectura si altele, unde tech-ul si digital-ul aduc cu sine perspective si moduri noi de lucru. Asta ar fi si unul dintre motivele pentru care Dragos Stanca (Managing Partner, ThinkDigital) spune ca, la 5 ani de la infiintarea festivalului, conceptul acestuia se apropie de maturitate. In 2017, la iCEEfest isi fac aparitia 12 streamuri de content, intre care si noile Smart Homes sau Fin Tech, care contureaza tot mai clar calitatea de propovaduitor a festivalului, anume cu mesajul: "nu va fie frica de tehnologie, are ganduri pasnice si nu va distruge nici omul, nici business-ul lui".
Dragos povesteste despre editia 2017 a festivalului ce se petrece la Baneasa Shopping City pe 15 si 16 iunie, in randurile de mai jos, trecand si prin noile categorii de bilete (lansate in functiile de interese si categorii profeisonale) sau despre platforma de content iCEE.news, lansata tot cu ocazia editiei curente.
Spui ca, dupa 5 ani, iCEEfest a ajuns la maturitate. In ce sens?
Festivalul a evoluat de la un eveniment dedicat, in principal, zonei de advertising si continut, spre un concept complex care abordeaza impactul pe care il au digitalul si tehnologia in domenii de business diverse.
Am adaugat de-a lungul timpului domenii noi - ca eHealth si VR&AR, de anul trecut sau, incepand de anul acesta, Smart Homes si Fin Tech, urmand ca incepand cu anul viitor sa ne extindem si in alte arii, de exemplu Smart Cars sau Agri Tech.
Celelalte streamuri de content din acest an, lansate de-a lungul timpului, sunt Disruption, Content, eCommerce, AdTech, Marcom, Creativity si Startups.
In plus, ca sa avem un mediu relaxat, mai propice invatarii si networkingului, nu ignoram zona de Entertainment (care cuprinde standup comedy cu Jeff Leach pe tot parcursul festivalui, concerte live cu artisti celebri, zona outdoor din Summer Playground dar si formate speciale de genul evolutia comediei in format video, cu Andi Moisescu, unde vom pune in scena formate originale noi, de genul producatori de video content viral versus actori clasici).
Ca sa sintetizez, ne dorim ca festivalul sa fie un loc in care comunitatea de business sa-si poate face intr-un mediu placut un „upgrade” anual, in asa fel incat tehnologia sa fie un aliat, nu o amenintare – atat la nivel individual, cat si la nivelul organizatiilor si companiilor.
Obiectivele atinse (audienta, content si altele)
Continutul devine, cum spuneam, tot mai complex. Audienta a crescut de la an la an si, judecand ca anul trecut am avut peste 3.600 de participanti si ca la ora la care raspund aici avem, comparativ cu anul trecut, cam 20% mai multe bilete vandute, probabil ca vom depasi un nou prag de 4.000 de participanti anul acesta.
Tot legat de public, numarul celor veniti din afara Romaniei, versus public local, creste, lucru care ne bucura si ne da un semnal pozitiv.
Conceptul care imbina o atmosfera relaxata cu prezentari si teme serioase, dar si spectaculoase pare a fi o reteta apreciata, cata vreme vedem ca exista evenimente lansate dupa noi, in regiune, care imprumuta idei si formate lansate de noi – de exemplu, conceptul de elevator pitch on stage pentru startupuri, cu votul publicului si al juriului. Deci, facem un lucru interesant, se pare.
Format si continut
Formatul evolueaza, nu se schimba fundamental. Am introdus scene noi, mai specializate, si in general urmarim nevoile pietei pentru a adauga lucruri noi, interesante.
Cum am stabilit cele 12 directii de continut (n.r. Disruption, eHealth, VR&AR, Content, eCommerce, AdTech, Marcom, Smart Homes, Fin Tech, Creativity, Startups si Entertainment)? Simplu (vorba vine).
Mai exact, in functie de cerere. Zona de marcom si derivatele din domeniu ocupa in continuare o mare parte din festival pentru ca, pana la urma, toti vrem vanzari, dezvoltare, expansiune.
Partea de content pre-event
Am lansat site-ul de stiri regionale iCEE.news din nevoia de a avea un loc unde sa expunem cantitatea uriasa de continut pe care il genereaza festivalul, dar si pentru ca avem o comunitate care avea nevoie de un loc pentru “updates” pe tot parcursul anului.
De asemenea, e un business unit nou, credem ca e nevoie de adaptarea editoriala a domeniilor super-specializate care intereseaza comunitatea profesionala din regiune.
Legat de planul de continut, experimentam incontinuu aici si, chiar daca nu suna prea profi, uneori il mai ajustam si din mers in functie de lucrurile care apar.
E dificil, pentru ca agenda finala se contureaza doar cu 2-3 saptamani avans, moment in care e o mare cantitate de informatie care trebuie explicata publicului.
Ca in fiecare an, vom anunta un “ghid de supravietuire”, ca fiecare participant sa isi poata organiza timpul cat mai eficient. Tot in acelasi scop lansam o noua aplicatie mobila si imbunatatim permanent platforma iCEE.academy, unde cei care vor sa vada prezentarile si momentele pe care le rateaza – fiind 2 zile si 6 scene paralele - sa poata face acest lucru si de acasa ori de la birou, dupa festival.
Noile tipuri de bilete
Vin exact din faptul ca festivalul s-a extins ca domenii care nu mai sunt legate intr-o masura covarsitoare.
Antreprenorii sunt probabil mai putin interesati, de exemplu, de zone specializate cum sunt programmatic advertising, adtech sau content distribution, de aceea avem un bilet dedicat lor.
La fel, cei care doresc sa vada doar prezentari din e-commerce sau smart homes sau fin tech sau e-health au bilete dedicate, din acelasi motiv.
E si un semnal de flexibilitate legat de deschiderea festivalului si spre cei care nu au un buget de 250 de euro pentru un full pass: nu ii obligam pe toti participantii sa stea 2 zile la festival, pot alege doar o zi sau doar anumite sectiuni.
Biletele la care ne-am gandit pot fi consultate si cumparate de aici, insa putem oferi si pachete speciale sau bilete ajustate pentru interesele fiecaruia.
Care sunt greutatile
Dificultati majore nu sunt, tin doar de puterea financiara de a aduce la Bucuresti speakeri mai bine cotati si deci platiti.
Si de timp, cea mai valoroasa resursa. Avem din nou, insa, peste 130 de experti valorosi, din domenii diverse avand ca punct comun digital & tech.
Asta chiar daca piata nu e inca suficient de matura pentru ca un eveniment de asemenea dimensiuni sa fie un business extrem de profitabil. Este, insa, cu siguranta un business care ne place – noroc ca nu din asta traim, ca organizatie.
Topicurile high-profile
Aici ar merge un raspuns gen “toate” ;) Insa, evident, exista highlights.
Dave Birss, de exemplu, va avea doua prezentari spectaculoase pe zona de creativitate. Chris Skinner, cel mai bine cotat specialist global in domeniul tehnologiei care schimba sistemele bancare e un alt speaker “must-see” zic eu. La e-Health, Shafi Ahmed, primul chirurg care a folosit tehnologie VR pentru operatii si l-as mai recomanda pe Alex Khan, un social media influencer celebru. Pentru startups avem un workshop care nu e de ratat, cu George Carey Simos.
De asemenea, toate prezentarile din zona de creativitate sunt, dupa parerea mea, de neratat.
Cel mai simplu e ca fiecare cititor sa consulte agenda festivalului care e, cred eu, destul de explicativa si clara: se pot selecta domenii de interes si consulta speakerii si companiile lor.
Segmentele de public care nu trebuie sa lipseasca
In opinia mea, nu trebuie sa lipseasca nimeni implicat in business-uri care sunt impactate de tehnologie. Si, cum e de domeniul evidentei deja, nu prea mai exista domenii care sa nu fie. Noi ramanem insa un eveniment care se adreseaza, in principal, profesionistilor din domeniile care tin de comunicare, marketing, e-commerce, dar nu numai – intram si in zona de investment, antreprenoriat (in zona de interes tech si digital) si, mai nou, atingem si arii precum medicina, financiar-bancar, arhitectura etc.