Festivalul din castel scoala Targu Muresul cu noaptea-n cap

Festivalul din castel scoala Targu Muresul cu noaptea-n cap

Daca noi nu avem un Gatsby, ne descurcam. Dupa ce oamenii de la Emagic au incheiat povestea cu B'estFest, in 2013, zbuciumul organizatoric nu i-a parasit. Pe langa c-au tinut Romania pe lista atunci cand au avut turneu artisti precum Lady Gaga, Sting, Metallica, Lenny Kravitz si Depeche Mode, in paralel, au pornit in cautarea altui festival. Asa a aparut in discutie Targu Mures, dupa ce un grup de admiratori i-au convins de traditia muzicala de acolo. 20 de minute de mers cu masina spre Reghin, gasit locatia - Castelul Teleki - si numit festivalul: AWAKE.

Formatul evenimentului este de boutique festival, adica accentul cade in aceeasi masura atat pe line-up, cat si pe locatie si activitati extra. Cu alte cuvinte, pe langa exclusivitatile muzicale, gen Rag’n’Bone Man, la fata locului gasiti, desigur, un castel inconjurat de natura, echipat cu o biblioteca in padure, numere de teatru interactiv, cursuri de yoga, un bazar cu obiecte de design si, totodata, un concurs pentru designerii nationali si internationali, care stiu cum se face o instalatie de tip big art. 

Pentru millenials-ii antreprenori prezenti la festival, in colaborare cu EventHeroes (TedX Romania), a fost dezvoltata platforma Feed Your Mind, unde acestia isi vor putea promova initiativele si povestile. 

De identitatea vizuala s-a ocupat o echipa coordonata de Mihai Lucanu si Corina Bratu de la Leo Burnett, alaturi de care s-a plecat catre o promovare integrata. Dar, daca cumva n-ati fost atinsi de mesajele de la AWAKE si sunteti consumatori de festivaluri, atunci "cu placere", informati-va mai jos despre ce-i vorba. Ne-a raspuns mai pe larg Laura Coroianu, Festival Director si Managing Partner Emagic.

 

Pregatiri pentru prima editie si echipa de organizare

Ideea pentru AWAKE a aparut in urma unor discutii patimase si foarte insistente cu un grup hotarat de fani din Targu Mures care ne-au convins de oportunitatea organizarii unui nou festival in zona, unde exista o lunga traditie muzicala si artistica in general. Dupa ce s-a incheiat povestea B'ESTFEST in 2013, ne-am propus sa initiem un nou festival, insa cautam locul ideal (vorba aceea cu "location, location, location" nu-i degeaba :) ). Totul s-a pus in miscare odata ce-am gasit Domeniul Teleki in vara anului trecut, la 20 minute de Targu Mures pe drumul european spre Reghin - perfectiune!

Echipa de festival este formata din oamenii de baza ai Emagic, cativa colaboratori apropiati si echipa locala din Targu Mures. Momentan suntem 30 de persoane, dar pe masura ce ne apropiem de eveniment echipa se mareste. Impreuna acoperim toate aspectele organizatorice, de la relatia cu autoritatile, la booking, comunicare, sponsorship, productie. Sunt oameni cu experienta in industrie alaturi de care lucrez de multi ani si in care am mare incredere.

 

Structura unui boutique festival

Boutique festivals sunt un trend in crestere in Europa, in Marea Britanie fiind deja cateva astfel de evenimente la fel de populare ca marile festivaluri, un exemplu fiind The Secret Garden Party sau Down the Rabbit Hole. Un boutique festival se diferentiaza in special prin locatia deosebita si prin crearea unei atmosfere de intimitate.

Asta ne dorim si noi la AWAKE, sa oferim o experienta memorabila, concentrata nu doar pe muzica, dar si pe armonia dintre natura si arta. Printre zonele de festival pe care le pregatim se numara The Forest Library  - biblioteca in aer liber; Serenity Meadow – zona de „wellbeing” pentru cursuri de yoga si pillates; The Grown-up Playground; Designer Bazaar; Cinema Under The Bridge – cinema in aer liber, in colaborare cu prietenii de la TIFF, Street & Gourmet Food at the Castle sau The Experimentalist Brewery.

Un alt punct de atractie este si zona de Glamping, mai exact camping-ul VIP, o optiune pentru cei care isi doresc cazare cu stil.

 

Ajunsi la Castelul Teleki din Mures

Prietenii din Targu Mures ne-au propus mai multe locatii, printre care si domeniul Teleki din Gornesti. Cand am ajuns acolo mi s-a taiat respiratia de cat de frumos era. Acel parc cu arbori seculari si poienite parca special desenate pentru scenele unui festival, cu Muresul curgand pe toata lungimea parcului. A fost dragoste la prima vedere si am decis pe loc ca acolo va avea loc festivalul AWAKE. Este supranumit „cel mai frumos castel din Ardeal” si se afla la doar 20 de minute de Targu Mures si este practic necunoscut publicului larg romanesc.

Si nu este singurul, Mures este judetul cu cele mai multe castele din tara, peste 25; noi ne propunem sa aducem in atentia publicului nostru mai multe dintre comorile Muresului. Pe perioada festivalului, avem planuite si niste excursii cum ar fi circuitul "Castle Break", vizite la cetatea Sighisoara sau cetatea medievala din Targu Mures, toate aceste obiective turistice fiind la maxim o ora distanta de locul festivalului. Dar, revenind la castelul Teleki, suntem foarte bucurosi ca prin organizarea AWAKE contribuim astfel pe termen lung la strangerea de fonduri pentru renovarea acestui monument unic.

 

Treburile organizatorice

In etapa de booking am trecut printr-o lista lunga de propuneri si a fost nevoie sa se alinieze mai multi factori pentru a confirma artistii. Au fost cateva nume pe care ni le doream care nu au avut disponibilitate in perioada festivalului. Negocierea cu echipa lui Rag’n’Bone Man a durat destul de mult timp si suntem foarte incantati ca putem sa il aducem in exclusivitate in Romania la AWAKE. Este artistul anului 2017, care a luat cu asalt toate top-urile muzicale din intreaga lume. 

Domeniul Teleki este monument de patrimoniu, asa ca toata productia noastra se va adapta unor conditii speciale de lucru, pentru a proteja intreg ansamblul. In acest sens suntem sprijiniti de Asociatia ARCHE, care ne este partener cultural si cunoaste foarte bine particularitatile locului. Ne vom concentra pe protejarea locului si in perioada festivalului cand vom incuraja participantii sa se bucure de festival avand in acelasi timp grija de natura din jur.

 

Publicul asteptat

Ne adresam in special catre millennials, aceasta generatie care are nevoie de ceva mai mult decat distractie (care oricum va fi din plin). Sunt early adopters si trendsetteri, se implica in actiuni civice, sunt interesati de antreprenoriat, fac voluntariat.

Pentru ei am dezvoltat si platforma sociala Feed Your Mind, destinata initiativelor creative, unde vor avea loc discutii, workshop-uri si sesiuni de idea-pitching. Insa bineinteles asteptam oameni din toate categoriile de varsta, AWAKE este family friendly. Estimam un public de 10.000 de oameni pe zi.

 

Impresia dorita

It’s the place you lose yourself to find yourself.

 

Planul de promovare

Fiind la prima editie, obiectivul nostru este sa ne facem cunoscuti. De aceea avem promovare integrata pe toate canalele: onair, online, outdoor si print. Dar dezvoltam si cateva campanii neconventionale.

Identitatea vizuala a fost dezvoltata cu ajutorul prietenilor nostri de la Leo Burnett, o intreaga echipa coordonata de Mihai Lucanu si Corina Bratu, carora le multumim pentru un KV de exceptie (si multe altele), care reflecta foarte frumos si imaginativ atributele AWAKE.

 

Diversitate si evenimente alternative

Cu siguranta oferta de evenimente culturale s-a diversificat considerabil in ultimii ani, dar oricand va fi loc pentru o viziune noua in piata. E dificil de dat o definitie standard pentru evenimentul „alternativ”, dar consider ca exista diversitate si asta e foarte important.   

 

Prima editie

Atractia principala vor fi instalatiile artistice realizate special pentru AWAKE de catre artisti din toata lumea. De curand am lansat concursul ARTDOOR - primul concurs de big art installations in cadrul unui festival de muzica din Romania, in urma caruia vor fi selectate si finantate maxim sapte proiecte de instalatii, ce vor fi realizate sau asamblate in timpul unei tabere de creatie, ce va avea loc la Domeniul Teleki cu putin inaintea festivalului. Asa ca asteptam inscrierile pana pe 15 iunie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Companii

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related