Food Crew cutreiera restaurante in cautare de bun-simt

Food Crew cutreiera restaurante in cautare de bun-simt

Am terminat cu prima editie a Cupei Marketerilor la Gatit, asa e, dar mancarea inca ne place. Mancarea buna, serviciile la fel, cu alte cuvinte, bunul-simt inainte de toate. Sentiment pe care Food Crew il valorifica din 2009 incoace intr-un proiect online de recenzii culinare. Food Crew a inceput la doi ani de la infiintarea agentiei timisorene de development Dream Production; odata ce apele s-au mai linistit, oamenii de aici au vrut sa faca ceva pentru ei. Si, in brainstorming-uri, programatori, designeri si contabili au descoperit ca vocatia de foodies exploratori ai HoReCa ii lega pe toti.

Momentan, Food Crew e "specializat" pe Timisoara, dar are si entries din alte orase si tari. Iar pe autorii lor ii avem organizati dupa aliasuri, nu toate intamplatoare. Iti plac picanteriile, vezi ce au de zis Infidel Gastro sau Gore Branzescu; despre dulcegarii, consulta-te cu Cartita Pofticioasa; daca nu esti tu ala cu pretentii, dar mananci frecvent saorma, Gura Mare e de-al tau.

Laura Incicau aka Muffin Queen (Editor Sef, Food Crew) vorbeste despre startul si evolutia proiectului mai jos.

 

Sub ce alias o gasim pe Laura

Muffin Queen, la datorie atunci cand vine vorba de Food Crew. PR Manager al agentiei de web development Dream Production in viata de zi cu zi.

 

Inceputul: in 2009

Food Crew a pornit ca un proiect intern al Dream Production, la vremea aceea un mic studio de web development din Timisoara. Credeam in deviza “Noi facem ce ne place” si la vreo 2 ani dupa lansarea companiei, cand lucrurile s-au stabilizat, am inceput sa ne gandim la proiecte pentru noi.

Eram 5 oameni la vremea respectiva, toti ocupati, toti dornici sa descoperim locuri in care se mananca bine.

Au fost 2 dintre colegii mei care au inceput sa scrie, plus inca o parte care s-au implicat pe partea tehnica si au dezvoltat website-ul. Am avut know-how-ul tehnic, am avut ideea si am avut oamenii care nu doar mancau zilnic in oras, dar isi doreau sa manance bine.

La inceput toti cei care au scris pe blog erau colegi, din firma. Deci singura resursa de care aveam nevoie era timpul.

Proiectul a crescut si au venit tot mai multi oameni din exterior, oameni care ne impartaseau aceeasi dorinta de a gasi restaurante in care mancarea si serviciile sunt bune.

Noi niciodata nu am cautat experti culinari, ci consumatorii de rand, ei sunt oamenii care trec pragul restaurantelor si prea putini au studii in domeniu. De aceea ce ne recomanda e bunul simt si pasiunea pentru mancarea buna.

 

Content

Am inceput strict prin a povesti experiente culinare, sa le spunem recenzii ar fi putin cam mult. Voiam sa gasim locurile in care mancarea era buna si sa le punem pe harta.

Fara pretentii de inspectori, cutreieram orase in speranta de a gasi cea mai buna mancare si mergeam inclusiv in localurile ascunse, unde speram noi intr-o vreme ca vom gasi cea mai buna ciorba de burta din oras.

Pe masura ce proiectul a crescut, am inceput sa primim invitatii la evenimente si am pus pe blog experientele traite. In cele din urma a aparut si sectiunea de retete, alternativa iesitului in oras atunci cand vrei sa mananci bine. Dar specialitatea casei raman recenziile de restaurante.

 

Am putea spune ca majoritatea recenziilor sunt din Timisoara, asta se datoreaza faptului ca este orasul in care domiciliem si in care s-a nascut Food Crew, deci implicit aici avem cei mai multi editori si autori.

Am colaborat si pentru alte orase, iar o parte dintre cei contribuitorii activi ne relateaza experientele culinare din concedii. Asadar, in sectiunea de locatii o sa gasiti atat toate orasele mari in Romania, cat si destinatii exotice precum Thailanda, Bali sau capitale europene si nu numai.

Pe partea de advertoriale am colaborat cel mai mult cu restaurante, dar am avut parteneriate si cu producatori de alimente sau de ustensile de bucatarie. Ideea este ca orice aducem pe blog sa aduca plus valoare pentru cititori. 

 

Echipa

Suntem multi, unii mai activi, altii mai putin. Depinde de perioada si de timpul pe care acestia il au pentru a scrie recenzii. Noi echipa o impartim in:

  • Editori - parte din echipa fondatoare, ei sunt oamenii care au acces la tot ce inseamna foodcrew.ro, de la partea tehnica pana la logistica si continut;
  • Autori - sunt cei care au stat o perioada mai lunga in echipa si au contribuit un numar considerabil de recenzii (peste 10);
  • Colaboratori - aici ii avem pe cei care au scris mai mult de 3 recenzii cat si bloggeri sau bucatari pe care ii avem implicati in campaniile Food Crew.

Pentru ca toti cei implicati in proiect sunt aici din pasiune si scriu in timpul lor liber, frecventa recenziilor cat si restaurantul ales e strict decizia lor. In ceea ce priveste ocupatia acestora, va putem spune ca avem de la programatori, pana la contabili si chiar bucatari sau antreprenori.

 

Aliasurile

Aliasurile funny au pornit de la ideea de a crea personaje cu care lumea sa poata sa se identifice. Fiind un proiect care a inceput din pasiune si amuzament, am vrut ca acest lucru sa se simta si in modul in care abordam lucrurile.

Personajele noastre incearca sa acopere plaja de clienti care trec pragul restaurantelor, unii mai pretentiosi, altii mai grabiti sau aventurosi, dar cu totii pofticiosi si iubitori de mancare buna.

Avantajele, pe langa faptul ca protejam identitatea autorilor lucru care le ofera sansa de a ramane obiectivi in relatari, acestia se si pot bucura de servicii autentice, nu primesc “tratament special”.

 

Cel mai citit review

In mod oarecum surprinzator cea mai citita recenzie nu este din Timisoara si nici nu are in prim plan vreun restaurant de top. E recenzia scrisa de Cartita Pofticioasa, depre pizzeria Grigo, din Turnul Severin :)

 

Incidente

Ne-am lovit de mai multe ori de reactii nepotrivite din partea restaurantelor cand review-ul nu a fost favorabil. De la comentarii nepoliticoase pe blog, la email-uri de amenintari, sau chiar teorii conspirationiste despre cine sunt personale din spatele recenziilor, atitudini care subliniau cat de putin deschisi sunt in a imbunatatii lucrurile.

Pe noi ne dezamagesc de fiecare data ca le e mai usor sa faca astfel de acuzatii decat sa analizeze daca intr-adevar exista sau nu o problema.

 

Redresarea imaginii unui restaurant in caz de review nefavorabil

Am avut cazuri in care restaurantele ne-au multumit pentru feedback, unele chiar ne-au invitat in restaurant dupa o perioada, timp in care au lucrat la meniu si la servire.

Daca onoram invitatiile si ei isi doresc sa scriem despre experienta, o transformam in advertorial pentru ca nu consideram ca ea reflecta realitatea de zi cu zi.

Am avut si cazuri in care am fost invitati sa discutam cu bucatarii sau sa intram in bucatarie sa vedem exact cum este pregatita mancarea, am stat de vorba, am pus intrebari si am oferit feedback la cald.

  

Grafica si bunul-simt

De la inceput, identitatea vizuala a fost gandita in cadrul Dream Production. Acum 7-8 ani am colaborat cu o echipa de desenatori pentru conceptul initial, dar de atunci, tot ce a tinut de design si implementare a fost facut in-house.

Am lansat foodcrew.ro in varianta pe care o stiti acum in aprilie 2016. O mana de oameni talentati din echipa Dream Production au muncit cu drag pentru a aduce foodcrew.ro in punctul in care il vedeti astazi.

Sloganul "Cautam bun-simt in farfurie" l-am ales inca de la inceput cand ne-am dat seama ca ne dorim sa gasim restaurante autentice. Apreciem restaurantele in care raportul calitate pret este unul onest, serviciile sunt bune si mancarea delicioasa. De aceea, la noi punctajul maxim il primesc nu doar restaurantele consacrate ci poate chiar si shaormeriile de cartier.

Cititorii nostri stiu ca nu comparam merele cu perele, ci mai degraba incercam sa scoatem in evidenta localurile care merita sa le treci pragul sau sa le sprijini pultul.

Pe parte de promovare am mers foarte mult pe online, desi ocazional organizam si evenimente. Suntem prezenti cam peste tot… Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Google +.

La momentul actual, cel mai bine functioneaza Facebook. Abordarea incercam sa o tinem cat mai aproape de stilul nostru, suntem prietenosi, avem mesaje simple, speram ca adesea amuzante.

 

Provocarile

Desi monetizarea e una dintre problemele pe care le-am avut de-a lungul timpului cu acest proiect, inca nu ne-am decis sa-l scoatem din zona de “proiect intern”.

Asta inseamna ca nu exista o echipa care sa munceasca full-time pentru foodcrew.ro. De aceea am mers in cea mai mare parte pe servicii de promovare pentru zona HoReCa. Dar suntem deschisi la orice oportunitati ar putea sa apara.

Pe langa partea cu monetizarea, unde ne-am incapatanat sa nu punem profitul inaintea dorintei de a relata onest experientele noastre, am avut inca doua probleme care ne-au urmarit de cand am inceput: consistenta continutului si atitudinea restaurantelor.

La partea de continut suntem mereu in cautare de oameni noi care sa aduca recenzii pe blog, dar traim in era Facebook-ului si tuturor ne e mai simplu sa dam un click pe stelute si sa zicem strict ce ne doare.

Sa scrii pentru foodcrew.ro necesita timp si dedicare, insa stim cat de satisfacatoare poate sa fie experienta de a scrie o recenzie pentru un om care iubeste mancarea, iar iesitul in oras este un “sport” pe care il practica cu sfintenie.

In ceea ce priveste restaurantele, ne lovim de reticenta atunci cand incercam sa dezvoltam campanii sau sa ii aducem mai mult in zona de online. Din pacate inca sunt foarte multi care nu cred ca reputatia din online se converteste in mai multi clienti in restaurant.

 

Ce va propuneti in continuare

Sa crestem echipa. La momentul actual este prioritatea numarul 1. Ne dorim sa fim mai activi si in alte orase din tara. Pe termen lung, inca visam la ziua in care o sa intri pe foodcrew.ro si orice restaurant ai cauta, nu o iti apara niciodata farfuria goala (pagina noastra de 404).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related