Iata ce poti face cu 100.000 de bile

Iata ce poti face cu 100.000 de bile

Problema a aparut cand spatiile de joaca pentru copii nu o mai primeau. Si cum problemele se cer rezolvate, ca altfel n-ar mai fi probleme, Ana Visian a decis sa-si faca propriul loc de joaca. Si sa-l imparta cu alti adulti nepregatiti sa lase zbantuiala in urma. Impreuna cu colega si prietena Adina Zanet, a deschis, anul trecut, Piscina Urbana. Ana isi imparte timpul, asadar, intre jobul de Online sales manager la olx.ro si start-up-ul sau.

Ati intrezarit corect: acest start-up consta intr-o piscina. Dar nu de-aia cu apa in ea, ci de-aia cu bile in ea. Adica un ballpit. Cam singurul de la noi, din cate se pare. Ideea le-a venit fetelor dupa ce au vazut un video al agentiei britanice Pearlfisher, in care cei de acolo faceau... dar lasa ca gasiti mai jos video-ul, ca sa vedeti ce faceau.

Cu o suta de mii de bile in debara, cele doua antreprenoare si-au luat inima-n dinti si au dat drumul la treaba. Investitia initiala a fost de vreo 25.000 de euro, pe care insa si-au recuperat-o in primul an. Dupa cum vedeti, oamenii mari se joaca la greu. Ar fi putut, probabil, sa si-o recupereze si mai repede daca nu le-ar fi returnat clientilor zbenguitori toate inelele pierdute in piscina, de-a lungul timpului.

 

Smarty, mai intai

Am inceput cu entuziasmul studentului la ASE la Marketing, cu joburile de vara, un pic de voluntariat, un internship. Iar apoi am luat lucrurile mai in serios - account & vanzari outdoor. Iar de ceva vreme, in online.

Celalat proiect al meu, Smarty (pornit initial ca Start la Mate), l-am inceput in 2013 in formula de trei - un site cu teste de matematica, construite foarte atent in functie de programa scolara.

In primul an am avut continut doar pentru clasa intai, insa ulterior am extins pana la clasa a patra. Din pacate, contextul nefavorabil nu ne-a permis sa extindem si pentru clase mai mari si alte materii.

Ambele proiecte, Piscina Urbana si Smarty, au pornit dintr-o discutie de genul “ce-ar fi daca”.  Drive-ul pentru un business al meu cred ca vine de la prea multe filme americane cu vandut limonada in fata blocului elevilor de liceu :)

Apoi, discutia cu Adina si si entuziasmul ei au contat super mult sa pornim povestea Piscina Urbana. Am fost active si 16-18 ore pe zi, dar a fost ok. Am gasit energie si pentru job si pentru Piscina Urbana. Cred ca cel mai important lucru este faptul ca am fost amandoua si ne-am completat bine.

 

Ideea piscinei

Ideea a venit dupa ce am vazut un video de la o agentie de publicitate din UK (Pearlfisher). Au avut o activare de CSR, au umplut o camera din agentie cu bile albe, creand astfel cel mai mare ballpit pentru adulti la acel moment. S-a viralizat foarte mult povestea asta. Good PR strategy!

Sincer, imi doream sa am experienta asta, avand in vedere ca la spatiile de joaca pentru copii nu ma mai primeau. Si de-aici, am dezvoltat ce mai facem pe langa ballpit: poate li se face sete oamenilor. Asa am ajuns la ceainarie/bar, cu un meniu foarte simpatic. Am mai luat niste boardgame-uri, o masa de fusball si niste carti de colorat pentru adulti.

Ne-am facut o imagine despre cum am vedea ballpit-ul ca un business, insa era doar o proiectie la o discutie. Decizia am luat-o dupa ce am gasit o sursa de finantare.

 

step by, we've got #tea and #fun at the #ballpit

A post shared by Piscina Urbana (@piscinaurbana) on

 

Si apoi?

De la idee la implementare, drumul nostru nu a fost foarte lung. Acum, uitandu-ma un pic in spate, as zice chiar foarte scurt. In iulie 2015 am avut discutia cu Adina despre idee, iar imediat dupa, am descoperit un proiect de sustinere a antreprenoriatului, cu fonduri europene.

Ca perioada, era spre finalul aplicatiilor, am avut la dispozitie doar o saptamana sa facem un mic research, sa scriem planul de afaceri, sa cerem cotatii pentru productie.

Un alt ballpit pentru adulti nu exista in Romania, si nici in alta tara. Nu prea aveam la ce sa ne raportam. La un moment dat, am avut si ezitari. Tot soiul de scenarii, normale, de altfel.

Am aplicat in timp util, iar spre finalul lunii august am primit ok-ul pe proiect si startul pentru implementare. A urmat perioada de creare firma, documentatie pentru achizitii, gasirea furnizorului de bile, a spatiului si dezvoltarea identitatii Piscinei Urbane.

Cu furnizorul, productia si importul bilelor am avut cele mai mari emotii. Productia a durat o saptamana, iar transportul, cu toate procedurile de import, o luna si jumatate. Iti dai seama ce bucurie am avut cand a ajuns containerul (din acela din care iti poti face casa) cu bilele noastre, intr-o vineri seara la ora 10, sa nu incurcam circulatia. De vis!

 

Resurse

In prima faza am avut nevoie de banii pentru bile - avans pentru productie si import. Cele 100.000 de bile au costat in total aproape 9.000 de euro. Ulterior, inchirierea si amenajarea spatiului, acte, aprobari, site, promovare - am intrat deja in zona de economii proprii.

Am gasit spatiul foarte greu. Ne trebuia un spatiu care sa aiba o camera foarte mare, iar restul sa poata fi utilizat ca lounge, ceainarie, bar. Am cautat aproape o luna si jumatate pana sa gasim casa de pe Traian 42 (the answer to life :)) Am avut bonus si terasa.

Amenajarea ne-a luat aproximativ doua luni, cu totul. Nu ne-am grabit. Pentru ca bilele noastre erau pe drum, am avut timp suficient sa pregatim camera - suprafata de protectie, foarte importanta in tot setup-ul.

De restul casei ne-am ocupat tot noi, pe ideea unei sufragerii mari unde sa te poti realxa. Am creat si cateva obiecte de mobilier si decor, am putea spune ca sunt chiar unicat - pufii din iuta si candelabrul de la intrare dintr-o creanga de artar.

 

Echipa

In prima faza, am fost eu si Adina, si multi prieteni minunati care ne-au ajutat si sustinut din prima clipa. Pentru un timp am avut cate un angajat, insa au fost perioade cand am fost doar noi doua. De anul acesta insa, ni s-au alaturat doua fete super faine care se ocupa de vizitatorii Piscina Urbana si au grija de locatie.

 

Servicii pe marginea psicinei

Avem ceaniaria alaturi, sufrageria. Decorata permanent cu fotografie, desene, pictura, colaj, instalatii, si terasa, unde vara este o adevarata oaza de liniste.

Avem deja trei expozitii la activ in urma carora chiar s-au vandut cateva dintre tabloruri si fotografii. Pentru distractia de dupa ballpit, avem cateva board game-uri, o masa de fusball care leaga si dezleaga prietenii, carti de colorat si un meniu cel putin curios pentru cei care ne viziteaza. 

 

Distractia

Pe de-o parte, sunt clientii care stiu exact unde vin si de ce vin: sa-si indeplineasca o dorinta din copilarie. Ca si in cazul nostru, de altfel. Ei sunt cei care dau tonul si se zbenguiesc cel mai mult.

Pe de alta parte, sunt cei adusi cu sau fara acordul lor. In prima faza sunt retincenti - “ce sa fac eu o ora in bilele astea”. Dar dupa prima saritura si prima “scufundare” uita si cea mai mica urma de adult :)

Nu cred ca a plecat cineva suparat de la noi de un an de zile de cand am deschis. Dupa o ora de joaca in ballpit, lumea chiar pleaca mai obosita (da, este foarte solicitant sa faci sarituri in ballpit), dar cu un zambet mare pe fata.

Gasca de la birou e cel mai funny tip de rezervare. De obicei vin multi (10-15+), si inevitabil printre ei sunt si reticentii care in prima faza sunt seriosi, nu intra, doar le fac poze coelgilor. Insa, dupa ce sunt luati pe sus, sunt cei care se distreaza cel mai bine. Cu grupuri de genul acesta iese cu tranta si muuulte bile scoase afara. Sa vezi distractie pe noi :)

Au fost si situatii palpitante. Lost and found situation cu inel de logodna si verigheta. La intrare in ballpit noi prezentam cateva reguli, printre care care si a-ti pune la loc sigur inele, bratari, bijuterii si ce-ai putea pierde in general.

In primele zile de la deschidere cineva si-a pierdut cele doua inele. Noi eram mai panicate decat ea, insa cum spuneam e un vibe bun la numarul 42, asa ca le-am gasit a doua zi.

Apoi, am mai avut o cerere in casatorie in bile. Primul gand a fost sa nu-i tremure mana de emotii si sa piarda inelul. Din fericire emotiile au fost doar la noi, a zis da :)

La capitolul emotii, aproape de lacrimi, a fost o vizita mama, bunica si nepotelul cu autism. Dupa ce a realizat unde e, brusc a inceput sa rada, iar noi pe langa el cu lacrimi de crocodil de emotie.

Una dintre fetele care ni s-au alaturat de la inceputul anului ne-a vizitat intr-o seara cu prietenul ei si s-au distrat de mama focului. A doua zi a vazut anuntul nostru de angajare si ne-a dat un mail simpatic. A fost love at second sight.

Povesti simpatice de la Piscina Urbana s-au tot adunat, am putea acoperi tot spatiul articolului doar cu ele :)

La noi vin oamenii care cauta locuri inedite de a-si petrece timpul liber si deschisi la provocari. Celor carora ne adresam sunt foarte diversi (publicitari, ahitecti, medici si programatori), oameni din corporatie, freelanceri, dar si familii cu copii. Media de varsta e 25 plus.

 

super eroi, super tati, super frati. joaca fara frica :) #ballpit #superheroes #spiderman

A post shared by Piscina Urbana (@piscinaurbana) on

 

Surprize?

Avem un Pentax instant pe care, din cand in cand, il punem in actiune si le oferim oamenilor cate o fotografie cadou. E o amintire foarte placuta, mai ales daca isi sarbatoresc ziua la noi sau un alt eveniment.

Printre cele 100.000 bile albe avem ascunse si cateva bile colorate si un rac/homar care dispare cu saptamanile. Cine gaseste toate bilele colorate primeste o supriza: o bila alba :)

In functie de eveniment, gasim mici surprize sau complotam la surpriza celor care organizeaza iesirea la Piscina Urbana.

 

Investitia initiala

25.000 euro. Aproape 10.000 din fondurile europene, iar restul economiile noastre. Dupa primul de activitate, am recuperat investitia initiala, iar pentru anul acesta planuim sa crestem cu 30% cifra de afaceri.

 

Cateva cuvinte despre piata

In primul rand, am pornit de la fee-urile la escape room-uri si cateva calcule - trafic necesar pentru acoperirea cheltuielilor si recuperarea investitiei.

Cat despre concurenta, there’s room for everybody! Piscina Urbana este singurul ballpit pentru “oameni mari” din Romania si chiar Europa in acest moment. Estul Europei il acoperim sigur :)

Oamenii diversifica activitatile de acest fel, si mai mult, se reintorc cu o gasca mai mare sau sa sarbatoreasca un eveniment la noi.

 

Promovarea piscinei

Ne-am bazat foarte mult pe social media - Facebook si Instagram. Al doilea lucru pe care il fac oamenii dupa o saritura in bile este o poza pe care o urca imediat pe Facebook sau Instagram, la care un checkin sau hashtag ne asigura post reach organic. Pagina noastra de Facebook chiar a crescut sanatos :)

 

 

Ne-au ajutat foarte mult articolele din presa, dar mai ales cele din blogosfera, care au fost preluate si viralizate. 

Dar cei mai importanti sunt oamenii. Cei care vin pentru prima data la noi sunt super curiosi sa afle povestea locului, ne recomanda, scriu despre noi, vin cu idei noi. Snowball effect.

 

Planuri

Anul acesta ne-am propus sa avem mai multe evenimente si cat mai diverse. Speram sa anuntam cat mai curand si un eveniment-concept in afara spatiului Piscina Urbana.

Suntem deschisi la colaborari, iar planul este sa crestem cat mai mult comunitatea jucausilor si sa-i punem in legatura prin tot ceea ce inseamna Piscina Urbana.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related