Cu grafica terminata la Universitatea de Arta din Cluj si o perioada de studiu in Polonia, Andreea Ilisai pasea cu incredere in 2015. Oficial, atunci intra in wonderland-ul ilustratiei freelance. Prin puterea nemaivazuta de conectare a internetului, clientii n-au intarziat sa apara, cu tot cu briefuri pentru proiecte editoriale, de branding, sau de promo pentru festivaluri de muzica. Prea putine, insa, de pe plan local.
Altfel, ca alti ilustratori cu creionul in priza, Andreea are si ea un alter ego pe care poate da vina atunci cand lucreaza. MEPH e personajul care o impinge catre toate dizzy graphics-urile care o caracterizeaza. Si tot impreuna cu el se pregateste si de o expozitie personala in viitorul apropiat. Pana atunci, sa citim:
Cum s-a cunoscut Andreea cu desenul
Tot ceea ce fac se invarte in jurul desenului de cand ma stiu. Am ajuns inca din clasa a 5-a la liceul de arta, ca mai tarziu in liceu sa-mi dau seama ca nu sunt acolo degeaba, ci lucrul asta devine parte din mine tot mai mult si este o pasiune.
Cred ca a fost un noroc ca doi-trei oameni “mari” sa-mi dea un boost de incredere indeajuns de mare in momente dificile. Am ajuns apoi la Universitatea de arta in Cluj, la sectia grafica, de unde am plecat un semestru cu o bursa de studiu in Poznan (Polonia), loc ce mi-a adus in cale niste oameni minunati si a avut un impact important asupra muncii mele si a modului in care abordez lucrurile acum; si acum cuget la cum mi-a afectat scoala parcursul atat de mult si incerc incet-incet sa ma ghidez dupa acele principii si sa caut naturaletea tot mai mult.
M-am apucat de desen de mica asa ca nu a fost nevoie de o motivatie extraordinara. Ca tot copilul desenam orice. E cadoul copilariei ce a ramas cu mine pana acum. Dar daca stau sa ma gandesc cred ca intotdeauna m-a interesat omul cel mai mult, deci cred ca asta am desenat mereu.
Cu ilustratia freelance
Serios sau mai putin serios m-am apucat in 2015 iar proiectele ce le-am prins pana acum sunt datorita minunatului internet si a resurselor sale. Insa mi-as dori foarte mult sa lucrez pentru proiecte locale unde am contact direct cu oamenii si unde pot sa vad cum sunt puse in practica.
E un rau bun ce ma fascineaza aici in comunicarea cu clientul. Cateodata parcusul e smooth si friendly iar de alte ori as vrea sa trimit un pachet cu o palma pentru omul de partea cealalta a mailurilor. Cel mai tare ma incanta sa fac artwork pentru proiecte muzicale si as vrea sa explorez mai mult zona asta.
MEPH si stilul dizzy
Cum mi-as descrie stilul e o intrebare grea dar cred ca intr-o anumita masura “dizzy graphics” e un rezumat frumos pentru tot ce fac pentru ca nu sunt interesata doar de zona ilustratiei si ma atrag foarte mult zone ca designul de produs, scenografia, pictura, designul vestimentar, street art, tatuaje si lista poate continua.
Tot ceea ce fac este intr-o masura foarte mare personal, cateodata atat de mult incat explicatiile nu-si mai au locul si ma fastacesc cand trebuie sa vorbesc despre asta. In mare ma invart intre subiecte care tin de viata de zi cu zi dar ca tema generala ma fascineaza “what is between life and death” sau “ce-i asta ce facem noi aici?”.
Artisti la care ma pot gandi acum sunt Lea Rasovszky, Saddo (Ro), Jeremy & Jayde Fish, Ruff Mercy, pe care ii urmaresc de obicei. Presupun ca nu degeaba sunt primele nume care mi-au venit in minte dar fireste ca sunt multi altii care m-au influentat.
MEPH este un personaj ce locuieste in mine si ma impinge sa pun creionul pe hartie, cel fara de care n-as fi nimic din ce sunt acum. Stilul, numele si tot ce se creeaza in jurul acestor factori nu este intamplator dar cum sunt recunoscuta nu depinde decat de ce lucrari afecteaza privitorul.
Din arhiva de briefuri
Pana acum nu am dat de situatii foarte complicate si cred ca briefurile pe care le primesc ori vin de la persoane care au multa incredere in ceea fac si stiu ca vor primi ceva pe placul lor, ori sunt foarte explicite, sau ajung la o concluzie dupa indelungi discutii cu clientul.
Printre primele proiecte la care am lucrat a fost sa ilustrez niste creaturi inventate de copilul unei scriitoare din Australia; ca de exemplu: monstrul care vine noaptea si iti sterge progresul pe are l-ai facut in ziua aia in jocul tau preferat.
Cel mai misto proiect personal
Caietul meu de schite. Pentru ca e mai sincer decat orice lucrare incerc sa duc la capat.
Cea mai misto lucrare pentru client
Coperta de album pentru Gold Phoenix pentru ca am avut foarte multa libertate in executie si am ajuns sa am albumul in mana la scurt timp dupa ce a fost lansat.
Clientii ideali
Mi-ar placea sa lucrez in proiecte unde imi pot pune in aplicare ideile prin metode noi pe care nu le-am mai incercat.
Promovare
O expozitie personala in viitorul apropiat. Does that count as a plan?
Planuri pe viitor
Imi doresc foarte mult sa explorez ilustratia in diferite medii care mi se par atractive cum ar fi animatie, video mappig sau imbracaminte.
De la freelancer la jobul clasic?
Ma gandesc mereu ca ar fi misto sa lucrez cu o echipa creativa si frumoasa; viata de freelancer are avantajele ei dar nu vreau sa-mi ingradesc singura posibilitatile asa ca sunt deschisa colaborarilor creative de orice fel.