Social Plum, atelierul de sfaturi in fashion

Social Plum, atelierul de sfaturi in fashion

Noroc c-am deslusit din titlu care-i treaba cu Social Plum, ca altfel credeati ca-i vreun brand de tuica sau ceva, nu? Chiar i s-a mai spus asta fondatoarei, Cristina Serbu, ceea ce i s-a parut intocmai cu ideea principala a atelierului: stare de bine. Acum 10 ani, impreuna cu Ana Maria Moldovan (aka Micafotografa), Nicoleta Lefter si un dulap verde, Cristina isi deschidea atelierul de consultanta si shopping personalizat, dupa ce-a realizat ca deja comercializa nu doar haine, ci si sfaturi. 

Desi de multe ori, in cautarea sau mentinerea unui stil, apare un soi de "foame de haine", Cristina spune ca fenomenul asta nu traieste la infinit, iar unul dintre scopurile Social Plum este de a ajuta la diminuarea consumului fara discernamant. In paralel, a fondat si brandul de selectie vestimentara Christine on the Clouds, ce a devenit ulterior una dintre recomandarile ei autohtone. Asta dupa ce a urmat un curs de consultanta de imagine la Instituto Maragoni, in Londra, unde i-au fost confirmate principiile dupa care se ghida. 

Despre povestea Social Plum, despre cine apeleaza la serviciile lui dar si despre cum sunt promovate ele, detaliaza Cristina:

 

Povestea de inceput

Ana Maria Moldovan aka Micafotografa, Nicoleta Lefter si dulapul verde, asa am pornit in 2007, cand am realizat ca imi subevaluam munca iar nevoia de a-mi exprima latura artistica. Am terminat Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica I.L Caragiale Bucuresti sectia Actorie, insa casatorita fiind cu un actor si placandu-mi pantofii mai sigur si mai realist era sa mi-i cumpar singura.


Credit foto: Alexandru Paul

Folosindu-ma de abilitatea de a depista ce e valoros intr-o mare de nimicuri, pe scurt fiind un bun buyer, comercializam haine. Ce faceam era insa mult mai mult decat atat - imi ajutam clientele sa ia decizia favorabila lor si nu in ultimul rand inteleapta. De multe ori le spuneam ca e suficient pe ziua de azi, mai e si maine o zi in care ne mai putem vedea (discret le puneam limita pe care nu o puteau avea in acel moment). Oricum "foamea" de haine nu tine o vesnicie asa cum ne-am putea pacali, e strans legata de nevoile noastre care sunt in evolutie ca si noi.


Credit foto: Micafotografa

Le invatam sa aprecieze intregul si sa nu se mai cramponeze la detalii pe care nu le pot schimba, insa care nu au atat de mare valoare pe ansamblu. Multe femei se crampozeaza de niste gambe mai groase, insa nu iau in considerare proportiile si vitalitatea lor. Personal prefer o pereche de picioare proportionate, usor mai pline dar incarcate de energie decat unele lungi, subtiri si fara vlaga.

Intr-o vara mi-am lasat copilul la bunici si am plecat la Londra la Instituto Marangoni pentru un curs de consultanta de imagine si personal shopper, ca sa dau Cezarului ce al Cezarului :) Am fost extrem de fericita si parca am crescut in ochii mei aproape un centimetru cand am vazut ca la Harrod’s, departamentul de personal shopper functiona pe aceleasi principii pe care le descoperisem instinctiv - imi tratam clientele precum printesele lumii :)


Credit foto: Adi Bulboaca

 

Implementare: etape, resurse si dificultati

Am pornit cu inceputul, cu un spatiu in care poti gasi o selectie buna de haine si accesorii, si cu dorinta de a vedea femei imbracate potrivit lor si de a le vedea apreciate de cei din jur. De multe ori o privire rautacioasa e o bila alba pentru mine, o privire negativa e pozitiva pentru cea care o primeste pentru ca a starnit un sentiment de admiratie, semn ca e pe drumul cel bun.

Dificultatile au aparut atunci cand era din ce in ce mai greu sa am o selectie buna pentru a fi prezentata clientilor, asa a aparut brandul Christine on the Clouds si aplecarea spre brandurile autohtone. 


Credit foto: Adi Bulboaca

Multe femei sunt extrem de atente cu imaginea lor, dar nu doresc sa poarte branduri la vedere, au si geanta Chanel si pantofii Louboutin insa nu le reprezinta, iar discretia face parte din calitatile feminine. Imi admir mult clientele si mereu am ceva de invatat de la ele, intalnirea dintre noi este interactiva. Nu e deloc usor sa ai o colectie buna sezon dupa sezon sau o selectie omogena si complementara care sa satisfaca gusturi diverse.

 

Consultanta si shopping personalizat: cum functioneaza

Plec intotdeauna de la nevoile clientului, adevarate sau inchipuite, de multe ori ne aflam in eroare cu noi insine si pentru asta e bine sa apelam la o opinie obiectiva si experimentata. Poate fi o nevoie punctuala, un eveniment si trebuie sa alegem tinuta potrivita, sau un inceput de drum in care simte ca a sosit momentul unei schimbari.

Pentru mine este important sa nu risipesc timp si resurse, sa respect munca altora asa ca nu am fost si nu voi fi niciodata adepta unui consum fara discernamant, indiferent de posibilitatile financiare de care dispune clienta. A fi bine si potrivit imbracata nu inseamna a fi iresponsabila sau superficiala cum lesne se trage concluzia, ci este expresia unui respect de sine pe care il impartasesti cu cei din jur.

 

Educare vs. consultanta punctuala

Educatia face diferenta in tot si toate, ea este cea mai importanta, ea iti poate conferi libertatea ulterioara. Libertatrea de a sta in fara unui dulap plin si de a alege repede varianta potrivita pentru acel moment al zilei sau pentru acel eveniment. Mai poate fi capacitatea de alege acele 5-6 tinute care sa te faca sa te simti bine cu tine in orice moment.

Sunt situatii in care trebuie sa ma concentrez punctual si pornesc mereu de la ce exista deja in garderoba clientei, iar daca ii pot oferi in completare din atelier e foarte simplu si comod pentru amandoua.


Credit foto: Silvia Postolatiev

 

Designeri romani colaboratori

Primul a fost Alin Teglas, actor si el, mi-a placut mult una din gentile lui si am recomandat-o pentru tinutele cool de w-end sau de condimentat o tinuta clasica. Daca imi place ceva spun si celorlalti, sunt multi creatori autohtoni care sunt extraordinari din multe puncte de vedere. Din toamna vom incepe o colaborare in vederea prezentei lor in atelierul nostru. 


Credit foto: Adi Bulboaca

 

A fi sau a nu fi fluent in moda & surse de inspiratie

N-as putea spune ca a avut importanta in ceea ce am facut si fac, cred ca e mai mult despre personalitate decat despre "fluenta" in fashion. Evit sa folosesc un limbaj "fluent", ar putea fi confundat cu stilul si nu prea au legatura.

Personalitati, personaje, filme, reviste, vitrine, o imagine care imi apare in cale, o floare, o aparitie care taraie un fular, un gard, o poarta, un afis, un biciclist, un val, toate sunt surse de inspiratie. Orice si cand spun orice e chiar orice; pot manca ceva si in farfurie sa fie o combinatie de culori care sa ma duca cu gandul la ceva ce are legatura cu o cautare de a mea.

Tendintele nu m-au interesat niciodata. Sunt adepta unui stil evergreen, clasic cu accente sport, cool. Mi se pare o risipa de timp, energie si resurse sa alergi dupa ce ai vazut in ultima vitrina. Daca iti place ceva mult, e bine sa-ti satisfaci dorinta mai ales daca te si flateaza; fie iti improspateaza ce ai deja, fie vei fi fericita sa porti ceva ce-ti place cand va sosi momentul. E o mare pierdere de timp sa alergi in ultima zi sa-ti gasesti outfit-ul potrivit. Asa pierzi din bucurie, esti deja extenuata, satula de orice ar putea urma si e pacat, distractia abia incepe.


Credit foto: Adi Bulboaca

 

Clientela

Diversa, foarte diversa, insa numitorul comun este nevoia de exprimare a personalitatii prin primul mijloc de comunicare, vesmantul. Daca e sa analizam piramida lui Maslow, cu cat te apropii de varf cu atat privirile tale si ale celor din jur sunt indreptate catre tine. Nu ma refer la o maniera egoista si egocentrista, ci la una de cunoastere si dezvoltate personala.


Credit foto: Alin Bulboaca

 

Colaborarile cu clientii

Sunt femei care intra in atelier sa-si cumpere o "bluzita", de care recunosc ca mai au trei acasa, insa stiu ele ca le sta bine. Marturisesc ca ma omoara replica "nu e stilul meu". Multe nu au niciun stil si e foarte bine ca nu e "stilul" lor. Si asa de la 'bluzita stilului lor", ajung sa se transforme in femei bine imbracate. Sunt atat de fericita cand ma intalnesc intamplator cu ele sau ma viziteaza si vad cat de grozave sunt.

Cel mai dificil a fost cand in atelier au pasit 3 persoane, sotul, sotia si femeia pe care sotul o admira, dorea mai in secret, mai vizibil. Pornisera amandoi la drum iar viata le-a oferit prosperitate, el isi dorea o partenera de viata la nivelul la care era acum, insa ea ramasese pe undeva pe drum. 

Alegerile ei aveau o singura calitate - comoditatea, latura estetica era inexistenta. Ea era in lumea ei, nimic nu o misca. Am reusit s-o ajut sa-si alega un outfit potrivit pentru evenimetul respectiv si i-am explicat cum poate refolosi fiecare piesa. Ce au facut nu mai stiu, sigur este ca idila nu s-a produs.

 

Naming-ul si identitatea vizuala

Adriana Jipa, Ana Maria Vasilache si Claudia Pascu. Plum - pentru ca mi-a placut cum suna. Dupa cativa ani o prietena mi-a spus ca numele asta o duce cu gandul la tuica de pruna, am ras si i-am spus ca pana la urma nu e rau, te duce cu gandul la veselie, socializare, stare de bine ceea ce ne dorim sa si fie Social Plum. 

Din toamna o sa dam un refresh identitatii vizuale, comunicarii si intregului spatiu. In ultimii ani am avut alte doua proiecte care au fost prioritate Christine on the Clouds si Pisica pe cuptor. Am ramas cumva in urma cu ce vrem sa comunicam despre noi, iar acum e momentul potrivit pentru evolutie si schimbare.

 

Echipa de comunicare

Inca de la inceput echipa a fost formata din Claudia Pascu art, Ana Maria Vasilache copywriter, ambele cu o experienta consistenta in publicitate si eu, consultant de imagine si personal shopper, cu un simt estetic innascut, educat prin mimetism de la mama mea si intr-o continua desavarsire la locul de munca.

 

Promovare

Am optat pentru promovarea directa prin ceea ce faceam si propuneam, ne-am folosit de Facebook, insa am lasat totul organic, nu am apelat la nicio strategie in sensul asta.

 

 

Contextul de business: descriere si provocari

Complex si volatil. Iar provocarile sunt foarte diverse, cu atat mai mult cu cat din 2007, varf al consumerismului, si pana in 2017 au trecut 10 ani atat de diferiti si instabili. Abia acum incepe sa se contureze o oarece stabilitate a directiei in care ar putea evolua lucrurile.


Credit foto: Adi Bulboaca

 

Directii de dezvoltare

Sa aducem identitatea vizuala cat si spatiul in care activam la ceea ce suntem acum. Spatiul actual intra in renovare, vom continua sa ne facem treaba ca si pana acum cu atentie si grija asupra detaliilor, oferindu-le clientilor siguranta unei opinii obiective, corecte si favorabile lor, indiferent de perspectiva.

Mi-as dori sa dezvoltam mai mult serviciile de preluare a sarcinii de a face cadouri; o facem si acum insa ne-am putea organiza mai bine si asa am deschide "usa" si barbatilor, pe care i-am degreva de aspecul asta care ii incurca si ii pun in dificultate de multe ori, rapindu-le atat lor cat si beneficiarului din placerea de la care a pornit gestul.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related