Stil de viata la cutie, un concept semnat LifeBox

Stil de viata la cutie, un concept semnat LifeBox

Sa-ti schimbi regimul alimentar inseamna sa-ti schimbi viata. Asta suna intimidant, complicat, greoi, maret. Dar lumea avanseaza rapid in fiecare zi si era normal ca cineva sa se prinda cum se baga toate schimbarile intr-o cutie - pe care s-o si livreze.

LifeBox e un proiect de catering si livrare unde iti comanzi meniuri de o zi sau mai multe in functie de numarul de calorii pe care vrei sa-l consumi.

Totul e deja calculat, fixat si preparat de Alex Cirtu, aka "Teacher", in 4 sortimente de meniuri croite dupa tine, daca esti sedentar, vegetarian, vegan sau mai sportiv de fel. Sa faci asta nu-i simplu, e matematica pe paine la propriu si la figurat.

Pe Alex poate il stiti si de cand glumea, evalua si ajuta la cratita echipele Cupei Agentiilor la Gatit by Lidl. Nu i-a displacut deloc, asa c-o sa ne vedem cu el si la Cupa Marketerilor la Gatit by Lidl din Eden (format semi-ppt aici). Ne da si-un feedback scurt sub forma de sfaturi pentru participanti - esenta e sa "keep it simple" la bucatarie, cum se mai zice ca e bine si-n publicitate. 

Pana vine Cupa, discutam cu el despre ultima inovatie in materie de comprimat schimbari mari in cutii mici.

 

Program a la Alex Cirtu

Ma simt de parca am mai mutat niste munti din loc de la ultimul interviu :)) Culinar Show a devenit Bucataras TV si facem in continuare aceleasi filmari minunate, cu drag si spor.

Cu Paprika Events colaborez de ani buni, inca de la incheierea primului sezon Masterchef. Avem o colaborare foarte buna si implicit multe teambuilding-uri pe luna, cu clienti care mai de care mai importanti - HP, Honeywell, TNT, L'Oreal, ING, Farmexpert, BCR, NewAge etc – sincer sa fiu, nici nu le mai stiu numarul.

Ziua e mult prea scurta. Pana pe la orele 20.00-20.30 filmez, apoi merg la productie, la noul proiect de catering de care ma ocup, unde ma prinde si 04.00 dimineata si apoi de la capat.

In weekend de obicei am evenimente, iar cu Paprika Events imi ocup in medie cam 4 evenimente pe luna; daca vorbim de luni importante precum decembrie, pot avea si 10 evenimente intr-o luna...

 

LifeBox si ideea de a-ti comanda caloriile

Sunt 3 membri fondatori, iar unul dintre ei este un foarte, foarte bun prieten de-al meu, chiar persoana pentru care am hotarat sa ma implic in acest proiect - cu toate ca stiam ca nu am timp de nicio culoare, iar acest lucru imi va ingreuna viata substantial.

M-am cunoscut cu el acum aproape 4 ani, pe vremea cand aveam un restaurant impreuna cu colegii mei de la Masterchef. Era client fidel :)

Imi aduc foarte bine aminte ca toata pregatirea, documentarea si strangerea echipei a durat cam 1 an de zile. Ne-am gandit sa le oferim oamenilor altceva decat mancarea banala, mai exact calorii; si-odata cu aceste calorii, o altfel de experienta.

Echipa completa e destul de mare si in crestere; si, ca in orice start-up, fiecare ajuta cum poate, asta e frumos aici. De la ambalare pana la PR & Marketing, cu totii suntem implicati in tot.

 

 

Cum functioneaza

Plasand o comanda pe site, primesti mancarea pe toata ziua, mai exact: mic dejun, prima gustare dintre mese, pranz, a doua gustare dintre mese si cina. Dupa ce comanzi, primesti primul box dupa 2 zile. Exista, bineinteles, optiunea de a cumpara pe mai multe zile sau pe mai multe saptamani in avans.

 

Meniurile

Sunt 4 tipuri de meniuri: Optim, Ovo-Lacto Vegetarian (care in curand va deveni vegan), Vegetarian + Peste si Sportiv, iar variantele de calorii pentru primele 3 tipuri de meniuri sunt 1200, 1500, 2000, 2500, iar pentru sportiv 3000.

Le-am gandit impreuna cu un nutritionist, Dr. Anamaria Iulian, pentru a avea un echilibru sanatos in farfurie.

Le-am modificat si le modific aproape zilnic, pana simt ca sunt multumit in totalitate de ele si consider ca nu mai am ce imbunatati. Desi gasesc tot timpul sa adaug un element nou sau chiar sa inlocuiesc altul.

 

Tinem cont de preferintele clientilor si incercam sa ne adaptam atat la cererile lor cat si la sezon. Cel mai dificil la acest proiect este portionarea preparatelor.

Sa spunem ca ai o tava cu placinta saptamana aceasta, din care scoti 18 portii la 1200 kcal. Daca data viiitoare cand vei avea aceeasi placinta, ai mai multe portii la 1500 kcal si 2500 kcal, atunci nu vei mai putea scoate 18 portii.

Si-ajungi sa faci matematica pe paine, doar ca sa-ti dai seama cat gatesti.

 

Colaborarea dintre un bucatar si un medic

A decurs extrem de bine, Ana este pur si simplu minunata. Am inteles de la bun inceput ca nici eu nu sunt nutritionist si nici ea bucatar [ desi ea e mai mult bucatar decat sunt eu nutritionist :) ] si cred ca asa am inceput noi cu dreptul.

M-a “cenzurat” destul de mult, pentru ca-s un om al smantanii si al untului :)

 

 

Cat de dificil e sa incadrezi ce gatesti intr-un numar fix de calorii?

E fantastic de dificil, pentru ca trebuie sa gatesti cu mai putin ulei, mai putin unt sau zahar, foarte putina smantana, uneori deloc chiar, alteori trebuie sa le gasim inlocuitoare.

Daca ai facut un preparat care te deregleaza putin la capitolul calorii atunci trebuie sa umbli la gramaj si sa-l reglezi de-acolo. Nu-i deloc usor.

Iaurturile, smantana sau branzeturile slabe nu leaga preparatele asa cum ar trebui, atunci trebuie sa improvizezi, pentru ca e nevoie de gust. Incercam sa le aratam oamenilor ca mancarea sanatoasa poate avea si gust bun.

Folosim in proportie de 90% cuptorul - si-acela mai mult pe aburi; singurul lucru pe care-l prajim este salvia pentru o salata speciala, o salata pe care am gustat-o si am imprumutat-o de la sezonul trecut de Cupa Agentiilor la Gatit, anume de la unii dintre finalisti, New Age.

 

Primele comenzi

Au fost in jur de 20 de comenzi in prima zi, fara ca noi sa fi facut mare tamtam despre asta. Am postat un video cu mine gatind si lucrurile au cam evoluat de la sine.

Carmen Bruma, care mi-e prietena si cu care colaborez de foarte multa vreme, a testat si ea produsul si a facut o postare incurajatoare despre asta si trebuie sa recunosc ca ne-a ajutat foarte mult. Totodata, ma bucur foarte mult ca-i si ea implicata in acest proiect.

 

 

Promovare

Avem departament de PR si Marketing care munceste cu drag si spor. Avem endorseri externi, bloggeri cu care colaboram, persoane publice si toti s-au aratat foarte incantati de proiect si s-au aratat dornici sa ne ajute.

Ne adresam tuturor persoanelor care  vor sa aiba un echilibru in viata lor, care vor sa manance mai sanatos decat o fac acum.

Nu vindem diete, chiar vreau sa subliniez asta, pentru ca-s de parere ca fiecare persoana e diferita fata de alta si dieta care i se aplica unuia, nu i se aplica altuia.

Dietele se stabilesc in baza unui consult al unui profesionist, in baza unor analize, nicidecum dupa ureche, asa cum procedeaza multi.

LifeBox incearca sa schimbe conceptia - gresita, din punctul nostru de vedere - conform careia, daca mananci sanatos, esti la dieta; si ca, daca mancarea nu are gust, este ok daca ai un scop predefinit, de a slabi sau de a ma mentine.

Noi nu oferim mancare, noi reprezentam o parte integrata a unui stil de viata sanatos, pe langa sport, odihna, meditatie si asa mai departe. 

Indiferent ce directii de dezvoltare am gandi noi, tot word of mouth-ul ramane litera de lege: slowly, but surely cum s-ar zice. Iar pentru asta trebuie sa fim rabdatori, sa strangem din dinti si sa muncim.

 

Obiective pentru LifeBox

Fiecare departament are obiectivele sale. Banuiesc ca departamentul de vanzari vrea sa vanda din ce in ce mai mult, marketing-ul isi doreste vizibilitate, expunere, finantele sa ne incadram in costuri :) iar eu imi doresc sa avem constanta in productie si sa le oferim oamenilor produse calitative, gatite cu sufletul.

Asta-i principala problema a serviciilor de catering si/sau livrare: constanta. Ne-am facut o echipa foarte buna in bucatarie, de care chiar sunt mandru, care munceste foarte mult, iar in aceste vremuri este extrem de greu sa te bazezi pe angajati buni. E simpla treaba: nu ai angajati, nu ai cum sa te descurci, sa evoluezi – pur si simplu, stagnezi sau dai gres.

Cautam sa mai adaugam 2-3 oameni pe productie, ca sa ne putem invarti bine, astfel incat sa gandim cu totii atat partea de gatit, cat si partea de dezvoltare. Cum spuneam, ma intereseaza ca productia sa functioneze ireprosabil, atat cu mine acolo, cat si in lipsa mea. Asta-i succesul unui astfel de business. Si nu-i usor.

Ca sa fac un sumar, avem un box mic, plin cu planuri mari!

 

Despre ce alte proiecte ale tale ar trebui sa stim?

Proiecte si propuneri apar saptamanal aproape, insa le-am pus pe stand-by, pentru ca nu mai am timp fizic efectiv. Prefer sa ma concentrez pe filmari, pe evenimente si bineinteles LifeBox, care sper sa fie o colaborare cat mai lunga si mai frumoasa.

 

Sfaturi pentru participantii Cupei Marketerilor la Gatit by Lidl

Sa se distreze, asta trebuie sa faca! Si sa ia in considerare ca uneori e mai bine sa incerce ceva simplu, decat sa se arunce din prima la ceva complicat.

Aproape toate echipele au intampinat dificultati mari la retetele cu care-au venit de-acasa, retetele pe care le-au exersat indelung.

Abia dupa ce au renuntat la emotii si n-au mai avut nimic de pierdut, au excelat la proba de creativitate. De ce? Pentru c-au realizat ca simplu e mult mai bine. Asa ca inca o data va zic: distrati-va si KEEP IT SIMPLE!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related