[Ce se-ntampla, Artule?] Andrei Bilan (Kubis Interactive): Avem 12 ani de Facebook, 10 de iPhone, 7 de Instagram, 5 de Snapchat si probabil ca the next big thing face click chiar acum in mintea unui antreprenor

[Ce se-ntampla, Artule?] Andrei Bilan (Kubis Interactive): Avem 12 ani de Facebook, 10 de iPhone, 7 de Instagram, 5 de Snapchat si probabil ca the next big thing face click chiar acum in mintea unui antreprenor

Cum se simte un art ajuns la a 15-a varianta finala? Ca un detinut eliberat dupa 37 de ani de inchisoare. Cum se simte un art optimist ajuns la a 15-a varianta finala? Ca un detinut care spune despre cei 37 de ani de inchisoare c-au fost o experienta glorioasa.

Andrei Bilan (Art Director, Kubis Interactive) ne face mai jos o lista cu reguli de urmat pentru artii de pretutindeni, juniori sau seniori, intocmita de-a lungul a 14 ani de experienta. Trebuie sa fii mereu pe faza! Urmeaza-ti instinctul! Mergi in prezentari, nu sta! Fii coerent si iubeste-ti aproapele (adica pe copywriter, ca el sta cel mai aproape de tine)! Bon appetit, artilor!

 

Rolul si adaptarea art-ului la tehnici noi 

Eu am pornit pe drumul asta putin invers, fac parte din categoria artilor care vin dinspre web si inca fac switch-ul catre advertisingul clasic. Pentru noi, adaptarea inseamna mai ales a fi la zi cu ultimele tehnologii, pentru ca lucrurile se schimba foarte repede in domeniu.

Daca stam sa ne gandim, abia am implinit 12 ani de Facebook, 10 de iPhone, 7 de Instagram, 5 de Snapchat si probabil ca the next big thing care o sa influenteze vietile tuturor face click chiar acum in mintea unui antreprenor.

Fiti mereu pe faza, artilor!

 

Modificarile succesive - atunci si acum

Citisem mai demult un articol in care un fost detinut, condamnat cu dovezi care puteau fi discutabile, eliberat dupa 37 de ani, isi descria in final experienta din inchisoare ca fiind “a glorious experience”. Cam asa as descrie si eu “relatia” cu modificarile successive.

Nu lasati feedback-ul sa va demoralizeze, artilor!

 

Abordarile in art direction

Nu cred in retete si nu stiu daca exista trenduri, in sensul de a se alinia toata lumea la un anumit mod de gandire sau de a face lucrurile. Cred ca cel mai bine e sa ne adaptam in functie de proiect si de brief, fie ca vorbim de modul de lucru sau de craft propriu-zis. Asta salveaza si timp, si nervi, si energie.

Urmati-va instinctul, artilor!

 

Prezentarea la client

Pentru un art, prezentarea la client nu e doar ocazia de a fi singurul om din incapere cu o camasa prea colorata sau cu niste shoes prea ciudati.

Partea de design e importanta si usor de inteles, asa ca o sa starneasca intotdeauna un dialog cu clientul si, cine stie, poate chiar o sa-ti castige contul sau proiectul.

Mergeti in prezentari, artilor!

 

S-a spus la FIBRA: art directionul, unul dintre punctele slabe

Cred ca designul reprezinta o componenta importanta, mai ales pentru ca transmite foarte usor mesajul si e usor sa relationeazi cu el. Si, da, cred ca ar trebui sa fie prioritizat in pitch-uri si in munca de zi cu zi, pentru toate motivele de mai sus.

Sunt absolut convins ca designul vinde, artilor!

 

Art & copy

Think first, craft second. Chiar mi se pare ca cele doua merg mana in mana. Pentru ideea unei campanii, ne stoarcem creierii impreuna, apoi mai stoarcem si creierii prietenilor/prietenelor, ca na, doar trebuie sa-ti validezi ideea cu cineva, dupa care poti sa stai linistit pe craft si sa dai tot ce poti, si pe art, si pe copy.

Altfel, rolurile sunt destul de bine stabilite si impamantenite si s-a vorbit si scris destul de mult pe tema asta. Mai in gluma, mai in serios, unul din roluri e sa imi conving copywriterul sa scrie copy-uri mai scurte. 

Iubiti-va copywriterii, artilor!

 

In ordine: concept de design, concept de comunicare, craft

Conceptul de comunicare si cel de design mi se pare ca se intrepatrund suficient de mult, dar, pe locul 2, eu as pune consistenta, poate chiar mai mult decat craftul. Mi se pare foarte important sa ramai concentrat pe ce ai de comunicat.

Pastrati-va coerenta, artilor!

 

Proiecte in care art directionul si-a spus cuvantul

Sunt multe exemple, dar daca tot e acum pe val discutia legata de logo-ul Bucurestiului, las aici doua proiecte in care mi se pare ca designul si-a spus cuvantul big time si care sunt exemple demne de luat in seama pentru toate calitatile unui proiect bun: creativitate, consistenta, originalitate, maturitate.

E vorba de imaginea Paris Convention and Visitors Bureau:

Si identitatea orasului Melbourne:

Fiti originali, artilor!

 

Pentru generatiile noi

Privesc generatiile noi de oriunde cu entuziasm, nu inteleg atitudinea fatalista de genul “dupa noi, potopul”. Toti facem parte din generatia noua la un moment dat si presupun ca vrem sa ne bucuram de sustinerea si indrumarea veteranilor.

Pastrati-va mintea deschisa, artilor!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Kubis

KUBIS is a creative agency led by curiosity. Vigilant and open-minded, we feed our minds with science and our hearts with fiction. We like to go bold, we want to go big, and we like to go first. Our ideas are... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related