Contentul cu contentul și publicitatea cu publicitatea? Tolo zice că da

Contentul cu contentul și publicitatea cu publicitatea? Tolo zice că da

Ok, stim cu totii ca Tolontan are obiceiul de a fi un pic prea curtenitor inclusiv cu cei care-l critica sau injura. Deci faptul ca a acceptat senin ca intr-o reclama cineva ii numeste munca ”o mizerie” nu e chiar ciudat. Dar de data asta, nu s-a oprit aici. Fidel principiului ”contentul cu contentul si publicitatea cu publicitatea” - sau, mai romaneste spus, ”fiecare cu pizda ma-sii” - Tolo a acceptat o campania inclusiv pe site-ul si blogurile Gazetei Sporturilor. 

E vorba de spotul Savana, de care va mai ziceam si aici, care apartine Papaya Advertising, iar ideea este ca, daca dai cu Savana pe perete, se curata orice mizerie, cum ar fi stirea "mutanti radioactivi in centrul capitalei". Am explicat ce si cum, ca sa fie clar.  

Intr-o postare pe Facebook, Tolontan a explicat care au fost motivele pentru care a ales sa permita campaniei sa ruleze inclusiv la ei in batatura. Pe scurt, este vorba despre acea ”conditionare intre publicitate si continutul editorial” - care, cred Tolo si alti jurnalist, nu ar trebui sa existe.

  

Sunt destui si cei care ii impartasesc opinia, si cei care se declara a fi  in contradictie cu seful Gazetei Sporturilor. De fapt, putini sunt cei care se abtin.

Din comentariile la postarea initiala, vedem ca Fredo & Pidjin do not approve, purtator de cuvant Eugen Erhan.

Intotdeauna exista un criteriu etic atunci cand un brand alege sa cumpere publicitate pe un anumit canal, pe un billboard pe o anumita cladire, sau intr-o anumita revista. Acest channel blindness din articol nu exista in viata reala: nu cred ca vom vedea prea curand reclame la P&G si Coca Cola pe canale XXX sau in publicatii de propaganda extremista, de exemplu. Criteriul etic exista mereu, doar ca nu prea ne gandim la el asa des.

Fiecare brand e liber sa decida daca vrea sau nu sa se asocieze cu valorile unui canal TV. Fiecare companie din spatele unui brand este libera sa decida daca vrea, sau nu, sa faca business cu alta companie pe care o considera toxica, fie ea si televiziune.

Iar a considera un canal de stiri toxic nu e o opinie neaparat politica, ci morala. Nu trebuie sa ai culoare politica pentru a recunoaste o minciuna.

 

Ramona Gabar:

In principiu as fi complet de acord cu tot ce ati argumentat, cu exceptia referintei la libertatea de exprimare. O fi granita mica, dar exista totusi o diferenta intre libertate de exprimare si hate speech. Zice si Curtea Internationala a Drepturilor Omului -http://www.echr.coe.int/Documents/FS_Hate_speech_ENG.pdf - ca libertatea de exprimare se opreste acolo unde incepe incitarea la ura si violenta.

Ori Antena 3 (ca si The Sun sau The Daily Mail, de altfel) abunda in incitare la ura si violenta, in atacuri personale (uneori legate de atribute fizice ale persoanei) si stiri false. Sanctionarea astora n-o fi neaparat treaba companiilor care isi fac publicitate in media, dar e treaba societatii civile in ansamblu.

Si e dreptul companiilor sa aleaga implicarea civica in detrimentul pasivitatii (in general cu argumente legate de eficienta economica). O pot face prin campanii de CSR bineinteles, dar eu una nu vad nici un motiv sa n-o faca si prin sustinerea / boicotarea anumitor media.

 

De prin feed aflam ca mamutii-s una, mizeria-i alta.

 

 

Orlando Nicoara, prezent la dezbaterea Frontline pe acelasi subiect, tabara contra boicotului si actiunilor aferente.

 

Iar Bogdan Naumovici nuanteaza un pic:

Cred ca premisa de la care pleaca demonstratia lui Tolo e gresita. Brandurile nu si-au retras publicitatea de pe RTV si A3 pentru ca nu erau de acord cu optiunile lor politice pro-PSD, ci pentru ca au considerat ca mint si manipuleaza cu nerusinare.
Mai limpede, daca cele doua televiziuni ar fi facut reportaje in care sa spuna "demonstrantii nu au dreptate", nu si-ar fi retras nimeni publicitatea. Dar cand burtierele si invitatii vorbesc despre banii pe care ii incaseaza demonstrantii per caine sau copil adus la demonstratie, asta nu e opinie, e minciuna ordinara. 

 

O explicatie numita ”bani” de la Eftimie.

 

 

Discutia nu ne e straina. La inceputul anului, IQads s-a alaturat apelului privind boicotarea brandurilor, prezentand cititorilor sai liste updatate cu companiile care se promoveaza pe Romania TV si Antena 3. Asta, ca urmare a majoritatii opiniilor din redactie, nefiind vorba de o decizie unanima.

Vom completa cu alte reactii pe masura ce oamenii (da, aia ca noi, care nu vor sa se abtina cu niciun chip) isi vor da cu parerea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related