Inainte de a deveni, peste noapte, cel mai haios si mai popular vanzator de carburant de pe Facebook-ul romanesc, benzinaria Croswan Gas din Cocorastii Colt a fost o simpla afacere de familie. De fapt, Cocorastii Colt este doar una din cele 5 benzinarii ale familiei.
Iar, in aceasta familie de antreprenori, Mircea Toma este creatorul faimoaselor concursuri ale Cocorastilor. Un PET de Ciucas, o cutie de Pringles, o sticla de spirt - puteti castiga oricare dintre aceste produse, cu like & share.
Totul a inceput in noiembrie anul trecut, cand Mircea a pus la bataie o sticla de bere (premiul 1) si un senvis (premiul 2). Natural, internetul a luat-o complet razna. Bere si paine, paine si circ. La 3 ore dupa postarea pe Facebook a concursului, Mircea si echipa aveau un reach de 80.000 de suflete si peste 300 de share-uri.
Succesul in social media si cel in afaceri sunt doua lucruri diferite, insa. In ciuda popularitatii din online, benzinaria din Cocorastii Colt inca nu a cunoscut un succes rasunator la pompe. Cu exceptia vloggerului Pandutzu, care a iesit in lume sa alimenteze la fata locului, online-ul a ramas in online. Mircea este insa optimist, asa ca nu va panicati (ho!), concursurile cu spirtul Mona vor continua.
In tot acest timp, daca treceti sa alimentati, nu uitati ca va puteti clati ochii cu Cocorul de la Cocorastii Colt, pictat pe baraca din parcarea benzinariei, de catre artistul Lucian Sandu.
Oul si semintele
Eu sunt Mircea Toma, promotorul si realizatorul tuturor concursurilor organizate la benzinaria Cros Gas din Cocorastii Colt, cu scopul de a atrage cat mai multi clienti la noi in benzinarie. Si de fiecare data ma bucur foarte mult cand vad reactiile fanilor.
Vom continua sa facem aceste concursuri pe parcursul intregului an si speram ca vom reusi sa aducem fanii la statie la noi in benzinarie sa alimenteze, sa se bucure de produsele din magazin si, de asemenea, ii invitam sa se relaxeze la o partida de fusball.
Editia cu „OUL KINDER SI SEMINTELE" este o editie speciala, dedicata grupului
Autobaza 2.0, pentru ca ei au fost alaturi de noi. Datorita lor am avut aceasta explozie de avem atat de mare popularitate.
Despre mine pot sa spun ca am deja aproape 9 ani de experienta in industria
vanzarilor de carburanti atat ca angajat, cat si ca antreprenor.
Impreuna cu ceilalti membri ai familiei (tata, mama si sora) ne ocupam de conducerea retelei Croswan Gas, care este o afacere de familie si care detine 5 benzinarii (Bacau, Cocorastii Colt, Posta Calnau, Ograda si Halanga). Impreuna cu echipa noastra ne-am propus sa crestem an de an si sa ajungem sa ne batem cu principalii jucatori din piata.
Fac parte din managementul firmei, dar sunt si sef de statie la benzinaria Cocorastii Colt. Dupa preluarea afacerii, am inceput sa operez statia. Se intampla in toamna anului 2015, cand am format echipa angajand personal din zona.
Echipa din Cocorasti
Echipa este formata din Seful de statie si Sunt 7 lucratori comerciali - baieti si fete care acopera activitatea in benzinarie 24 din 24. Isi fac treaba cat pot de bine. Doamnele sunt la casa si baietii ajuta clientii sa alimenteze.
Concursurile
Am mers pe principiul ca orice modalitate de promovare ajuta. Mi-a placut ideea de promovare pe Facebook prin campanii de tipul like si share de cand am organizat niste petreceri de muzica electronica.
Cu o zi inainte de eveniment, faceam postarea la care ofeream doua invitatii gratuite la
eveniment. Scopul actiunii concursului a fost de a atrage clientii din zona statiei benzinariei Cros Gas din Cococrastii Colt cat si clientii din tranzit de pe DN1A. Mai ales ca ii vedeam ca petrec mult timp stand pe Facebook.
M-am asteptat sa experimentez o crestere graduala a popularitatii si in special pentru clientii statiei, in niciun caz sa devina o gluma virala peste noapte, asa cum s-a intamplat.
Cand si cum?
Concursul a devenit viral pe 11 noiembrie 2016, fiind la a doua editie. E vorba de cel la care am oferit pentru locul 1 un PET de Ciucas si locul 2 sandwichul.
La ora 12 m-a sunat agentul pentru a face comanda de produse pentru magazin. L-am rugat sa imi trimita poza cu berea si sandwichul si mi-a trimis pe whatsapp. Deja, dupa 3 ore, aveam reach de 80.000 si peste 300 de share-uri.
In aceeasi zi am aparut la emisiunea lui Vlad Craioveanu cu Dinculescu. Dupa cateva zile au sunat in statie de la Pro FM si prezentatorii au vorbit cu lucratorii din statie. Intre timp au aparut pe internet poze modificate si articole pe internet facute de persoane pe care nu le cunosc.
Singurul nostru fan care ne-a si vizitat este vloggerul Pandutzu, care a facut un material pentru vlog.
Premiile
Premiile sunt produse aproape de sufletul clientilor. Avem o gama diversificata de produse in magazin. Constant aducem marfa noua si lunar apar noi sortimente. Incerc sa fac in asa fel sa nu repet premiile, si de aceea am rarit concursul in ultima perioada. Deocamdata, vom mentine genul de premii cu care fanii s-au obisnuit.
Daca as fi facut acum o saptamana un clasament al celor mai apreciate premii, locul 1 l-ar fi ocupat petul de bere, urmat de locurile 2 si 3 care ar fi fost ocupate de sandwich si punga de seminte. De cand am facut concursul cu sticla de Mona, pot spune ca spirtul a detronat petul de bere.
De fiecare data am trimis premiile prin posta rapida. Nu toti doresc sa isi revendice premiile, dar ramane valabila promisiunea ca le vom da premiile cand vor ajunge la oricare dintre punctele noastre de lucru.
#rezist #alimentez
Cand au fost proteste am facut o postare in care i-am invitat pe protestatari sa treaca pe la statie si sa le dam sandwichuri gratuite. Din pacate nu au ajuns.
O zi din viata benzinariei
Avem program non stop (24 din 24) si se lucreaza in ture. Cautam in permanenta sa ii satisfacem toate cerintele si gusturile clientilor si sa ii fidelizam. Sunt ore de varf - dimineata in jurul orei 7 si dupa amiaza in jurul orei 20, cand localnicii se intorc de la munca.
Lucratorii din statie sunt concentrati in primul rand pe clienti, ajutadu-i sa alimenteze sau oferindu-le informatii despre produsele si promotiile pe care le avem. Iar in momentele din timpul zilei, cand nu prea avem clienti, preocuparile principale sunt mentinerea ordinii si curateniei. Apoi, mai este tunsul ierbii pe timp de vara sau a partiei pe timp de iarna.
Business-ul
Pana acum, popularitatea de pe internet ne-a adus un singur client, vloggerul Pandutzu. Dar sunt convins ca vor urma si altii. Este o provocare pentru noi sa transformam popularitatea de pe facebook in rezultate care se vor regasi in vanzari. Cu siguranta ne va aduce mai multi clienti in benzinarie.
La sfarsitul anului, o sa va spunem si rezultatul popularitatii noastre. Desi avem carburanti de cea mai buna calitate, este nevoie de timp sa castigam clienti. Ne luptam in primul rand cu prejudecatile celor care cred ca daca nu reprezinti un brand cunoscut, produsele pe care le vindem sunt de calitate inferioara.
Pot spune ca vanzarea de carburanti a devenit o afacere foarte grea. In primul rand din cauza concurentei foarte mari. In cazul unei benzinarii, sunt costuri ridicate cu salariile, utilitatile si
taxele. Vanzand produse accizabile, avem constant controale din partea autoritatilor statului care de cele mai multe ori cauta sa amendeze.
Messi sau Ronaldo? Benzina sau motorina?
Cel mai bine se pricep la fotbal clientii, pentru ca de fiecare data vin sa vada meciurile la statie. Avem un televizor mare si nicaieri nu sunt mai gustoase semintele alaturi de o bere Ciucas la doza
Planuri
Vom continua sa organizam concursuri si sa incercam sa ii aducem pe fanii nostri la noi in benzinarie, ca sa alimenteze. Posibil sa organizam un eveniment in parcare, pentru camioane. In spatele statiei avem un spatiu foarte generos.