Pornind de la ideea ca socializarea fata-n fata a primit o lovitura dura sub forma de touchscreen-uri, Dan Stoicovici si Andrei Nistor au adus pe piata un context fastuos in care lumea buna a Bucurestilor sa se intalneasca si sa stie, destul de implicit, ca se va intalni.
Vorbim de un brand de petreceri crescut prin word-of-mouth in mod controlat, mai precis prin extinderea invitatiilor catre cunoscutii cunoscutilor celor invitati. In prima linie fiind cercurile sociale ale lui Dan si Andrei.
Din 2015 si pana acum, sfera invitatilor Nuit Sociale a crescut, dar nucleul a ramas intact; de pilda, la evenimentele lor, tot prietenii vin sa puna muzica, cum ar fi Octavian Ionescu (Oktopus), Matei Chebeleu (arhitect in devenire si colaborator pe partea de grafica ale proiectelor Nuit Sociale), Daniel Draghici (unul dintre fondatorii COLOR si The Fresh) sau Cristian Corvin (arhitect cu care ne-am cunoscut aici).
Am zis si de alte proiecte Nuit Sociale, pentru ca in timp au mai aparut niste derivate. Avem Appetit Social, reuniuni dedicate fine-dining-ului, sau Festival du Bonheur, eveniment de street food plasat la malul marii, aflat la prima editie in 2017. Mai multe aflam de la Dan si Andrei, mai jos.
Contextul lansarii Nuit Sociale
Andrei: Ne-am lansat in Bucuresti, in vara anului 2015. Perioada respectiva era foarte interesanta, cu foarte multe evenimente care se suprapuneau ca perioada, cu investitii majore din partea multor organizatori, de cele mai multe ori in line-up-uri cu artisti straini, dar si cu un "consumer path" impamantenit deja - toata lumea mergea joi, vineri sau sambata la club si din cand in cand, cu ocazia evenimentelor majore, la Arenele Romane, respectiv Sala Polivalenta (in functie de sezon).
Dan: Intr-un context in care lumea comunica "fata in fata" din ce in ce mai putin, ne-am propus sa reintegram in peisaj conceptul de socializare, sa reinviem obiceiuri si traditii din perioada interbelica, cand lumea buna isi dadea intalnire in oras ca sa comunice, sa readucem la viata Micul Paris, sa introducem in cotidian renumitele soiree-uri.
Trigger-ul si ideea
Dan: Ideea care sta la baza Nuit Sociale a venit in urma multor ani petrecuti in spatele scenei de evenimente, experienta mea de organizator a inceput undeva prin 1998, cu un bal al bobocilor, si a continuat cu un proiect de suflet dedicat scenei clubbing - Nights.ro, din care am iesit in 2015.
Trigger-ul a fost ziua de nastere a lui Andrei, sarbatorita cu fast pe rooftop-ul hotelului Domenii Plaza, cand, in calitate de invitat, i-am propus sa organizam un eveniment in aceeasi locatie.
Andrei: Asa este. Doar ca decizia finala am luat-o cateva zile mai tarziu, la piscina, cand ne-am hotarat asupra numelui pe care urmeaza sa il purtam - Nuit Sociale, dar si asupra datei primului eveniment - 6 august 2015. Am fost ajutati de majoritatea prietenilor nostri, insa echipa de inceput era formata doar din noi doi.
Primul party
Andrei: Asa cum spuneam, primul eveniment a avut loc pe rooftop-ul Domenii Plaza Hotel, in seara zilei de 6 august 2015, avand drept invitati in pupitru pe doi prieteni comuni - Daniel Draghici (n.r. unul dintre cei din spatele brandurilor COLOR si The Fresh) si Octavian Ionescu aka Oktopus.
Nu a fost deloc usor sa producem acest prim eveniment, a fost nevoie sa comunicam eficient atat cu petrecaretii - pe multi dintre cei interesati am fost nevoiti, din cauza restrictiilor de spatiu, sa ii refuzam, cat si cu partenerii care ne-au inteles demersul si au considerat oportun sa ni se alature inca de la inceput.
Dan: Feedback-ul pe care l-am primit, inca din timpul evenimentului, a fost extraordinar. Majoritatea celor prezenti au insistat pe langa noi sa repetam figura cat de curand posibil.
Conceptul petrecerilor
Andrei: Nuit Sociale este "pour les connaisseurs". Conceptul se bazeaza pe faptul ca deja stii despre ce e vorba sau ai auzit despre ce e vorba. Nuit Sociale este despre socializare intre prieteni dragi, in locatii neconventionale, alese cu mare grija si pregatite cu mult fast.
Echipa
Dan: Dupa cateva evenimente organizate cu succes in formula de doi, s-a conturat nevoia tot mai clara de a ne mari echipa. Primii care ni s-au alaturat au fost Robert si Cristina, in primavara anului 2016, ambii cu atributii in zona de distributie bratari, dar si cu sarcini pe partea de organizare.
Andrei: Din nevoia de a face fata noilor provocari, in vara anului trecut ni s-au alaturat inca doua persoane pe zona de comunicare, organizare si distributie bratari, Alexandra B. si Alexandra T. Echipa noastra numara in prezent 6 persoane.
Evolutia petrecerilor
Andrei: Tocmai asta este si ideea: conceptual vorbind, imbracam haine noi cu ocazia fiecarui eveniment pe care il producem. Toate evenimentele noastre sunt tailor-made, de la nume, la concept, locatie, happenings, muzica, totul se schimba de la editie la editie.
Am ales sa mergem inainte cu denumiri de petreceri inspirat alese din limba lui Voltaire si sa adaptam totul in functie de acestea.
Dan: Am tinut cont intotdeauna de parerile clientilor nostri. Am sesizat si corectat din mers o serie de situatii, de la redimensionarea/pozitionarea barurilor si pana la asigurarea unui flow optim de trafic in cadrul locatiilor alese pentru evenimentele noastre.
Trebuie mentionat ca in toamna anului trecut am lansat la apa un nou brand - Appetit Social, construit in jurul fine-dinning-ului si adresat gurmanzilor sociali, iar recent am facut o noua propunere pasionatilor de street food - Festival du Bonheur, Mamaia Nord - cu ocazia 1 mai 2017, acesta fiind de fapt primul eveniment de acest gen care va avea loc la mare.
Frecventa
Andrei: In principiu organizam cate un eveniment pe luna, cu un focus mai mare in timpul verii, cand marim usor frecventa acestora. Alegem datele evenimentelor noastre in functie de disponibilitatea locatiilor alese, urmarind cu mare atentie calendarul tuturor evenimentelor din perioada respectiva, si de multe ori tinem cont chiar si de starea vremii.
Locurile
Andrei: Procesul de selectie a locatiilor este unul extrem de riguros si merge "mana in mana" cu tematica aleasa. Profitam de insemnatatea unora dintre locatii (Piata Amzei, Casa Universitarilor), tinem cont de istoricul lor (Casa Otetelesanu), de generozitatea spatiului (Hotel Sheraton, Scala Floreasca), dar si de locurile cu o atmosfera aparte (Clubul Diplomatilor sau Shut Up, Beach-Mamaia).
Dan: Cel mai greu lucru este sa adaptezi tematica la fiecare locatie in parte, sa integrezi in spatiu elementele de mobilier, pupitrul DJ-ilor, instalatia de sonorizare si decorul. Fiecare locatie are particularitatile sale, de care trebuie sa tinem cont, dar se intampla de multe ori sa intervenim decisiv asupra starii de fapt pe care o gasim la fata locului.
Arta construirii unui setlist
Dan: Inca de la inceput, am ales sa formam o echipa de artisti pe care ii consideram rezidenti si care ne sunt alaturi la majoritatea evenimentelor Nuit Sociale - Oktopus, Radu Nicolaescu, Matei Chebeleu.
Am avut cativa invitati speciali, de-a lungul timpului, majoritatea cu alte ocupatii la baza - Daniel Draghici (organizator de evenimente), Cristian Corvin (arhitect), Calin Mailat (owner Casa di David), Gemini Bros., Akadela, DJ Sylvio, dar si band-uri - Life on Planets (SUA), Nopame si R.U.A. (ambele din Romania).
Colaborari cu branduri
Andrei: Am colaborat si colaboram cu branduri importante - TASTEmakers, iFUSE, Strongbow, Tanqueray/PPD, Banca Transilvania, Kaufland, Red Bull, Coca-Cola, Vector Watch, Ultimate Ears, Uber, Gramma, Tatratea, Madison luxury perfumery.
Am invatat foarte multe in tot acest timp, am constatat in primul rand ca isi doresc parteneriate solide si de lunga durata si ca se intrec in a oferi experiente noi consumatorilor nostri.
Comunicarea
Dan: Depinde de tipul evenimentului pe care il organizam. Nuit Sociale a fost construit pe "word of mouth", asezonat cu postarile de pe paginile noastre personale de facebook/instagram.
Pentru Festival du Bonheur, spre exemplu, care este primul festival dedicat mancarii din statiunea Mamaia si care va avea loc in perioada 28 aprilie-1 mai 2017, am apelat la parteneri pe radio (ProFM) si TV (Utv), la parteneriate media online, social media, newsletter, dar si la outdoor.
Este vorba despre un mix de canale de comunicare in functie de targetul si amploarea evenimentului. Cele mai bune rezultate le-am obtinut pana in prezent cu ajutorul social media si prin "word of mouth".
Andrei: Continutul grafic este intotdeauna foarte important. Am ales sa lucram organizat, in baza unei strategii de comunicare adaptata tipului de eveniment. In ceea ce priveste obiectivele, cautam sa avem o interactiune cat mai mare, astfel incat mesajele noastre sa ajunga la oamenii pe care ii dorim la evenimentele noastre.
Partea grafica
Dan: Identitatea vizuala Nuit Sociale il are ca autor pe Matei Stoicovici, cel care ne-a creat logo-ul pe care il folosim si in prezent. Tot Matei a semnat grafica la primele evenimente Nuit Sociale, el fiind urmat de un arhitect -Ion Coja, iar in prezent colaboram cu Matei Chebeleu, arhitect in devenire si creator al logo-urilor Appetit Social, Le Petit Festival de Bucharest, Aromes Sociales si Festival du Bonheur.
Oamenii
Andrei: Cum spuneam, Nuit Sociale este "pour les connaisseurs", nu este evenimentul tipic. In afara de faptul ca ne bucuram sa ii cunoastem pe aproape toti care vin la evenimentele noastre, putem spune despre ei ca sunt trend-setteri, early adopters si foarte cool.
Dan: In primul rand, ii pastram interesati prin schimbarea locatiilor, incercam sa ne plimbam clientela prin cat mai multe locuri. Contribuie in mod decisiv si schimbarea tematicii de la un eveniment la altul. Pe parte de fidelizare ne ajuta, on-going, brandurile partenere, prin experiente inedite - cum ar fi turneul national Aromes Sociales, organizat in perioada februarie-martie 2017 in Cluj-Napoca, Iasi, Constanta si Bucuresti.
Piata party-urilor cu concept de la noi
Andrei: Spre deosebire de anii precedenti, numarul organizatorilor de evenimente tematice a crescut simtitor. Pe langa faptul ca am fost primii din piata care am facut un eveniment de acest gen avem avantajul ca suntem mereu in contact cu clientii nostri, de la ei afland ca li s-a schimbat, poate si cu ajutorul nostru, comportamentul de "going-out".
Ei prefera sa iasa in locatii neconventionale, inedite, la petreceri tematice, in detrimentul cluburilor traditionale. In conditii de concurenta/competitie, serviciile si experientele oferite clientilor se imbunatatesc considerabil, iar profesionalismul si creativitatea fac diferenta.
Dan: Si daca mergeti la mare cu ocazia acestui 1 mai, va asteptam la o experienta "altfel" in zona de Camping din Mamaia Nord, la prima editie Festival du Bonheur - Pour les Gourmands!