România este o piaţă în care inovaţia şi tehnologia găsesc adepţi disponibili să investească într-o comunicare diferită a brand-ului sau a companiei. Suntem, astfel, martorii unei perioade a produselor de nişă.
Context
Explozia şi poziţionarea digitalului ca strategie de marketing primară a dus la formularea prematură şi eronată a ipotezei conform căreia, industria de print avea să devină un mediu depăşit. În timp însă, companiile au învăţat şi au fost învăţate, că se pot folosi cu succes de beneficiile print-ului, în vederea atingerii propriilor obiective.
Potrivit unui studiu al International Communications Research, în medie, 73% dintre consumatori preferă publicitatea prin intermediul print-ului. Drept urmare, în discuţiile pe tema print vs. online, abordarea a suferit o schimbare simplă dar revelatorie – nu în alegerea canalului se poartă polemica în prezent, ci în modul de repartizare al resurselor între cele două. Includerea ambelor platforme în mixul de marketing poate avea drept rezultat un reach mult mai bun, iar folosirea acestora în mod creativ poate aduce rezultate mult peste aşteptări.
Comunicarea creativă prin video
Un tool important în comunicarea creativă a companiilor este video-ul. Cum piaţa aparţine tot mai mult companiilor cu o personalitate proeminentă, printr-un conţinut vizual potrivit ales, acestea pot proiecta o imagine cu care publicul poate relaţiona.
Mai mult, dacă un video valorează, aşa cum indică statisticile, cât 1.8 milioane de cuvinte, atunci gradul de eficacitate şi practicabilitate al unui video reprezintă un punct de diferenţiere important de luat în seamă. Fapt susţinut de cea mai recentă ediţie a studiului AdBlocking din România, potrivit căruia procentul utilizatorilor care folosesc programe de tip adblock a crescut cu 100% în ultimul an. Gradul de atenţie al publicului scade pe măsură ce volumul de informaţii primit creşte. Mesajele lansate către acesta de către companii trebuie formulate şi distribuite în aşa fel încât interesul să fie imediat captat, spoturile video reuşind acest lucru.
Targetare prin VideoPrint
Cu ajutorul tehnologiei VideoPrint, video-ul este un tool utilizabil nu doar în mediul online, ci şi în offline. Prin inserarea tehnologiei în materiale printate, publicul are parte de o experienţă interactivă, multisenzorială, fiind mult mai motivat să se implice în mod activ cu brand-ul care a livrat această experienţă.
Print-ul interactiv combină cu succes atuurile celor două canale de promovare: vizual, impactul unui produs VideoPrint este imediat sesizabil, cât timp conceptul inovativ va rămâne cu siguranţă în mintea acestora mult timp după luarea la cunoştinţă. Până în anul 2020, este estimat că furnizarea unei experienţe de brand memorabile va înlocui atât preţul cât şi produsul, ca diferenţiatorul de brand numărul unu în rândul companiilor.
Electronica vine în ajutorul comunicării
Specialiştii în comunicare şi marketing au posibilitatea, de acum, să gândească un brief de creaţie pentru partea electronică a unui produs VideoPrint. Se pot insera ecrane LCD, wi-fi, touchscreen, boxe, lumină, vibraţii, rotaţii, elemente care pot răspunde unor cerinţe personalizate, generând concepte creative unice şi personalizate. Astăzi, deschizând un material tipărit, poţi vedea, spre exemplu, cum se învârt roţile unei maşini, poţi asculta sunetul unor cuburi de gheaţă care cad în pahar sau, poţi vizita virtual o galerie de artă. La fel de bine, poţi încărca telefonul mobil cu ajutorul unei reviste.
Gama de materiale VideoPrint
Produsele pot căpăta forme personalizate dar şi convenţionale, precum: broşuri, cataloage, cutii, shelf talkers, displayuri, slidere, mape, POSM-uri şi cărţi de vizită cu inserturi video. Tehnologia este asigurată de liderul global în inovaţie şi producţie de tehnologie pentru print, compania Video Plus Print LTD. Dezvoltarea soluţiilor unice şi creative a condus compania pe poziţia de lider global în livrarea experienţelor multisenzoriale. Din 2016, România s-a alăturat reţelei VideoPlusPrint prin intermediul serviciilor oferite de agenţia de producţie creativă - Grafică şi Tipar.
Beneficiile tehnologiei inserate în print
În prezent, tehnologia VideoPrint este folosită în măsură redusă, ceea ce face cu atât mai mult ca utilizatorii acesteia să iasă în evidenţă. VideoPrint-ul se adresează acelor companii dispuse să iasă din normele obişnuite de comunicare şi să profite de avantajul unui mesaj personalizat şi atent conceput. Ca o primă impresie, un mesaj astfel personalizat are un efect puternic şi de durată deoarece publicul recunoaşte efortul depus în plus pentru customizarea unui material de print comparativ cu mesajul digital. Astfel, companiile pot comunica targetat cu segmente nişate de public.
În funcţie de nevoia adresată, VideoPrint-ul îţi oferă multiple beneficii:
- Facilitează formarea unei prime impresii de efect;
- Angajează publicul într-o experienţă de brand memorabilă;
- Sporeşte încrederea şi loialitatea faţă de companie;
- Poziţionează brand-ul şi îmbunătăţeşte imaginea;
- Stârneşte buzz şi educă publicul cu privire la produsele/serviciile oferite;
- Generează lead-uri şi oportunităţi de business.
În mediul business, modul în care un text este alcătuit, citit, distribuit şi vândut, contează şi deseori face diferenţa într-o campanie de succes. Unele mesaje însă nu exprimă suficient – de aceea, e mult mai recomandat să fie trăite. Iar acum, cu tehnologia VideoPrint la îndemână, experienţa poate fi livrată întocmai, cu activare multisenzorială.
Adresează nevoile companiei tale incluzând VideoPrint-ul în mixul tău de marketing şi culege în timp real beneficiile acţiunilor tale. Proiecte cu inserţie de tehnologie pot fi oferite în industria de publishing prin intermediul Revistei Biz, iar pentru campanii de marketing şi comunicare se poate asigura producţie personalizată prin agenţia de producţie creativă - Grafică şi Tipar.