Doză de încredere în umanitate, cadou de la Good Bureau

Doză de încredere în umanitate, cadou de la Good Bureau

Sa va spun o poveste despre fapte bune impletite cu servicii de creatie. Incepe cu vizitele succesive in Romania ale unor americani, in rol principal Ryan Crozier. Preocupat de posibilitatile antreprenoriatului social si tot mai atasat de Romania, Ryan pune bazele unui ONG dedicat luptei traficului de persoane, cautand concomitent asociati romani. Ii gaseste pe Stefan Coman si Ioana Sandescu.

Primul lor proiect creativ in cadrul eLiberare suna asa: "gasiti metode de a va obtine salariile". 

Au incercat sa fondeze un business adiacent ONG-ului care n-a iesit din prima, ci din a doua. Sub forma eLiberare Design, o agenție de creație dedicată proiectelor de CSR și proiectelor sociale.

Lucrand la proiecte cu branduri precum Bancpost sau ING, realizand in acelasi timp proiecte pro bono de comunicare & design si, in ultima faza, extinzandu-si spectrul de clienti dincolo de Romania, eLiberare Design a contribuit la sustinerea financiara a eLiberare. La sfarsitul anului trecut, din eLiberare Design a aparut Agency Boon. Spune Ryan: "Am imbratisat ideea de a fi o echipă creativă de outsourcing. Ne asociem cu agenții creative [din SUA] care folosesc echipa noastră ca pe o extensie formată din designeri, developeri și editori video". 

 Iar, la inceputul lui 2017, Ryan s-a retras de la conducerea eLiberare pentru a fonda Good Bureau, asociatie dedicata sprijinului antreprenorilor sociali romani.

Mai frumos si mai complet despre evolutia, proiectele si traseul de la eLiberare la Agency Boon si Good Bureau, in continuare.

 

Un american in Romania

România m-a captivat la vârsta de 12 ani. În 1997, eu și tatăl meu ne-am cazat la Hotel Astoria cu vedere spre Gara de Nord, loc în care își aveau casa sute de copii, în parcul sau în canalele din zonă. În timp ce situația de pe stradă părea fără speranță, noi am fost inspirați de activitatea unei organizații mici, Orașul Speranței, care își dedica eforturile pentru a oferi o casă iubitoare acestor fete și băieți. Am plecat din România cu gândul că trebuie să ne întoarcem și să ajutăm în orice mod posibil.

În următorii 5 ani am revenit ca voluntari prin diferite organizații locale să ajutăm, mai ales cu echipamente medicale. Deși am venit cu gândul să ajutăm și să îi slujim pe alții, am realizat că am fost binecuvântați la rândul nostru de căldura și compasiunea prietenilor noștri români.

În 2012, m-am mutat aici împreună cu soția mea și de atunci nu ne-am mai uitat înapoi. Suntem bucuroși și privilegiați că putem numi România casa noastră.   

 

Ideea și formarea unui ONG

Când aveam 21 de ani, am avut un curs la facultate cu un profesor care avea o vastă experiență în ajutorarea supraviețuitorilor traficului de persoane din India. Lucrase cu o organizație care oferea ajutor persoanelor care fuseseră exploatate dar în domeniul prevenirii făcuseră foarte puține lucruri. Când am ajuns în România am început să ne documentăm și să ne conectăm cu organizații precum ADPARE, Generatia Tanara, Reaching Out care lucrau cu supraviețuitori ai traficului de persoane de peste 10 ani.

Am fost îndemnați să deschidem un ONG pentru a ne putea parteneria cu alte organizații și instituții precum ANITP și pentru a ne alătura lor în lupta împotriva traficului de persoane în România.  

Una dintre priorități a fost să găsim lideri români care să ajute la conducerea eLiberare. Pe Ștefan Coman l-am cunoscut printr-un prieten comun. Când s-a alăturat echipei a trebuit să găsim și modalități creative pentru a-i asigura un salariu. Pe lângă rolul principal din organizație, am încercat să pornim un mic business care a eșuat, dar a fost începutul agenției noastre de design 

La scurt timp după aceea am întâlnit-o pe Ioana Săndescu care s-a întors în România din SUA și căuta să vadă ce se întâmplă în lupta împotriva traficului de persoane aici. Am rugat-o să se alăture echipei. Din nou, nu aveam bani, așa ca ea a trebuit să facă fundraising pentru a-și putea plăti salariul.

 

Proiecte și campanii eLiberare

Am fost incredibil de binecuvântați să ni se deschidă uși și să avem oportunitatea de a fi parteneri cu organizații, companii și instituții de stat care au făcut posibile toate proiectele noastre. Câteva dintre proiectele mele de suflet ar fi:  

Bani pe bune - o campanie cu oferte de muncă false ce păreau prea bune ca să fie adevărate. Această campanie a educat publicul asupra pericolului traficului de persoane prin metoda de recrutare cea mai răspândită: ofertele de muncă. Site-ul i-a încurajat pe vizitatori să își testeze prietenii. Am avut în jur 10.000 de vizite pe site-ul dedicat campaniei.  

Freedom Tour - o caravană de 37 de zile care a abordat problema traficului de persoane în cele mai importante orașe ale țării și a evidențiat munca deja depusă de organizațiile locale în lupta împotriva acestui fenomen.

Școala Altfel - Am trimis gratuit sute de pachete care conțineau Curriculum eLiberare, materiale promoționale și documentare profesorilor din întreaga țară care și-au dorit să abordeze subiectul sensibil al traficului de persoane împreună cu elevii lor în cadrul programului Școala Altfel.  

 

 

Proiectele de creatie: eLiberare Design 

A început cu The NO Project România, o inițiativă CSR a Bancpost România. Am fost onorați să ne putem alătura unui parteneriat din care au făcut parte Bancpost, ANITP și ADPARE pentru a crește vizibilitatea traficului de persoane și pentru a încuraja tânăra generație să își folosească talentele pentru binele comunității din care fac parte.  

 

 

Robert Zănescu, directorul de Marketing de atunci al Bancpost, a avut mare încredere în echipa noastră tânără pentru a ne încredința partea de design, outdoor și online, partea de development dar și campania în social media a acestui proiect. Mulțumită muncii grele a partenerilor noștri, campania a câștigat în 2014 premiul European Crime Prevention Award.

 

 

Am fost de asemenea partenerii ING BANK, reprezentată pe segmentul CSR de Roxana Colisniuc, într-o campanie denumită Scrisori și Comori. Angajații erau încurajați să doneze 45 RON/lună unei persoane aflate în nevoie prin Asociația Caritas România. Donațiile erau dublate de ING și trimise către beneficiari. În semn de mulțumire, aceștia scriau lunar câte o scrisoare către donatori. În câteva zile, campania a avut un succes neașteptat: peste 200 de angajați și-au luat angajamentul de a dona lunar aceasta sumă către bătrâni, copii sau familii în nevoie.

Pe parcurs, ne-am implicat si in mai multe proiecte pro bono pentru a ajuta diferite organizații cu promovarea și marketing-ul. De pilda, Co:Lab24un program de makeover digital pentru un ONG pe care l-am selectat din mai multe aplicații.

În mai puțin de 24 de ore, am oferit Centrului pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilitati rebranding, un site nou, un video promoțional, social media content și o campanie creativă care punea în lumină dificultățile pe care familiile cu copii cu dizabilități le întâmpină în România. A fost un sprint în care echipa eLiberare Design și voluntari specialiști din București s-au împărțit pe echipe și au creat toate aceste materiale într-un maraton de 24 de ore.    

 

 

Am devenit parteneri cu Bridging The Gap  pentru a-i ajuta să își promoveze Academia pentru ONG uri care a adus împreună profesioniști care împărtășeau din expertiza lor cu cei din sectorul social din România in cadrul unor workshopuri gratuite. Echipa noastră pregătea materialele promoționale pentru evenimente. 

 

Apariția Agency Boon

Deși ne-am dorit mult să ne concentrăm atenția creativă pe binele social făcut în România, am descoperit că piața nu este încă pregătită să plătească pentru astfel de servicii. Majoritatea proiectelor noastre veneau din partea altor agenții de creație din SUA care ne foloseau ca pe o echipă de outsourcing.  

Spre sfârșitul anului trecut am îmbrățișat ideea de a fi o echipă creativă de outsourcing. Ne asociem cu agenții creative care folosesc echipa noastră ca pe o extensie formată din designeri, developeri și editori video. 

 

 

Când am început să oferim servicii de outsourcing, nu stabilisem un minim de muncă lunar. Am avut multe suișuri și coborâșuri. Ne era greu tuturor să avem un buget sau să facem proiecții financiare, neavând o consistență și o marjă de eroare.

Pachetele lunare sunt bazate acum pe un număr minim de ore pe care partenerii noștri le cumpără. Folosind tipul acesta de pricing au o libertate mai mare în distribuirea taskurilor către noi, de la modificări mici de design până la proiecte mai mari pentru care sunt taxați la fel. 

 

 

Sursele de finanțare ale eLiberare

În 2016, organizația a fost finanțată în preponderent (peste 95%) din fondurile generate de agenția de design. Am început să oferim servicii de web design și development altor agenții din SUA. De asemenea, am fost binecuvântați și cu unele donații prin donatori din SUA și România, iar în ultimii ani ne-am alăturat mai multor proiecte în care partenerii noștri au venit cu finanțare.

 

Mutarea ta către Good Bureau

La începutul anului am predat conducerea eLiberare. Mi-am dorit de la început ca organizația să fie condusă exclusiv de lideri români. O echipă puternică duce mai departe misiunea sub conducerea Ioanei Săndescu. Ioana a avut un rol cheie, a fost un mare ajutor în toți acești ani, și, ca să fiu sincer până la capăt, merită mare parte din lauda pentru campaniile noastre de succes. 

Eu m-am reorientat spre Good Bureau și împuternicirea oamenilor pentru a fi o schimbare în comunitățile lor. Aș vrea să iau din lecțiile învățate la conducerea eLiberare pentru a veni în ajutorul mai multor antreprenori sociali din România. Abia așteptăm să învățam mai multe despre cum putem ajuta la dezvoltarea lucrurilor deja în mișcare, înfăptuite de oameni, organizații și instituții de stat care aduc o schimbare în comunitățile din România.  

În acest moment, Good Bureau a devenit partener cu câțiva antreprenori sociali și ONG-uri de sine stătătoare care ajuta comunitatea în care trăiesc. Noi oferim asistență prin furnizarea de conexiuni, comunicare și finanțare.  

 

Aria de interes: antreprenoriatul social

Eu sunt un antreprenor. Iubesc să încep lucruri noi.  În loc să încep mai multe programe pe care să le dezvolt de unul singur, am hotărât să mă alătur altor antreprenori, pentru a parteneria și ajuta la dezvoltarea unor noi demersuri sociale.    

De-a lungul anilor am văzut mulți străini implicându-se și făcând lucruri minunate pentru România. Indiferent dacă au fost expați, misionari sau voluntari, nu e neobișnuit să vezi oameni care și-au propus să facă bine acestei țări. Am văzut multe organizații începute și dezvoltate de lideri străini. Evident, lucrul acesta prezintă aspecte pozitive cât și negative. Personal, cred că împuternicirea liderilor locali este o soluție mai benefică pe termen lung.  

 

Grafică și comunicare

Identitățile vizuale ale Good Bureau & Agency Boon au fost concepute de echipa noastră de design. Suntem incredibil de recunoscători pentru echipa noastră creativă, a cărei servicii le putem folosi nu numai intern, dar și în proiectele partenerilor noștri. 

 

 

Vom continua să promovăm Agency Boon în afara României, direct către agenții de creație din America de Nord. Majoritatea partenerilor noștri au ajuns la noi prin recomandări de la parteneri mai vechi; dar, anul acesta am început să ne folosim și de publicitate plătită pentru a obține clienți.  

Pentru Good Bureau, e destul de devreme pentru o promovare. Sunt mai interesat de felul în care vom spune poveștile de bine ale ONG-urilor partenere care deja fac lucruri minunate în România. Vom începe să fim mai activi pe Facebook și Instagram cu updateuri din sectorul binelui social.  

 

Promovarea unui ONG vs. promovarea proiectelor sale

Situația ideală este aceea cea în care cele două sunt echilibrate. Noi am încercat întotdeauna să publicăm conținut care să captiveze audiența. Ca ONG, avem un avantaj esențial, rezultatele muncii noastre sunt adeseori tangibile și ușor de împărtășit.  

Există o concepție greșită cum ca ONG-urile nu ar trebui să investească resurse în comunicare, ci doar în activitățile pe care le întreprind. Cred că aceasta este o perspectivă îngustă și în final poate limita misiunea socială a organizației. Avem oportunitatea de a captiva și implica audiența nu doar în povestea organizației noastre, dar și în impactul pozitiv pe care îl avem în societate. Atunci când oamenii se simt implicați, sunt mult mai deschiși la a împărtăși, a voluntaria sau dona pentru o cauză.  

 

Dificultăți în zona ONG din România

Auzim des de campanii în care se strâng fonduri pentru proiecte noi, dar prea puține pentru întreținerea proiectelor existente. Această strategie de a face ONG-urile să înceapă proiecte noi pentru a se putea întreține a pus multe organizații într-o poziție dificilă. Eu văd aceste proiecte ca un fel de joburi part time, joburi care aduc finanțare pentru activitatea reală a organizației.   

E păcat că nu există mai multe fonduri și sponsorizare pentru programele și activitatea deja existentă a acestor organizații pentru ca ei să nu mai fie nevoiți să creeze mereu programe noi de atragere de fonduri.

 

Obiective pe 2017 

Dacă vorbim despre Good Bureau, vrem să învățăm mai mult despre ce s-a făcut deja în domeniul antreprenoriatului social și despre cum au fost încurajați alții să facă bine în comunitățile lor. De asemenea ne dorim să dezvoltăm o echipă de voluntari talentați în domeniul storytelling.

Suntem fericiți să anunțăm că am început un parteneriat cu Zuriell pentru a-i ajuta să se promoveze pe piața românească (n.r. despre ei am scris si noi aici).   

Dacă vorbim despre Agency Boon, anul acesta ne orientăm pe a dezvolta mecanisme interne mai bune. Am crescut atât de repede ca agenție în ultimii ani încât nu am putut ține pasul cu dezvoltarea proceselor interne. Am început treptat să implementăm sistemul EOS (Entrepreneurial Operating System) și sperăm să finalizam implementarea până la sfârșitul anului.  

Ținta finală a acestui an este să generăm 50,000 $ pentru sectorul non-profit pe care îi vom dona prin Good Bureau ONG-urilor partenere din România.  

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related