Husa de troler zgârieturile alungă

Husa de troler zgârieturile alungă

Erau vremuri când protecția bagajelor era cea mai mare problemă a pasagerului aerian; anume, înainte de noua paradigma a siguranței pasagerilor în care ne-a băgat United Airlines. Dar, până apar business-uri cu produse/metode de apărare împotriva companiilor aeriene, rămânem la ce putem controla.

Albert Robescu a început un business cu huse de troler anti-zgârieturi. Ca fondator al Mappamonde, are la sufertaș mai mult de una-două călătorii prin alte țări.

În Danemarca și-a luat diploma de licență în Vanzări Internaționale și Marketing, în Spania și China a urmat niște programe de internship, iar prin sud-estul Asiei s-a duc cu gând de plimbat. Fix când călătoria a fost "for pleasure", s-a întâmplat: trolerul lui Albert a fost avariat de către manipulanții unui aeroport din Singapore. Și așa a apărut ideea și nevoia unui astfel de business, care, ulterior, a fost acceptat la pre-acceleratorul de afaceri GoodToGo și planificat cu ajutorul CrestemIdei.

Dincolo de sales, viziunea lui e ca:

Mappamonde să fie o platformă suport pentru toți influencerii din zona de travel care doresc să-și pună amprenta pe diverse colecții de produse legate de travel și ei să monetizeze pe principiul affiliate marketing.

Pe viitor se urmăresc și abordări B2B înspre companii și agenții de turism. Momentan, echipa este în perioada de testare pentru găsirea celor mai potrivite platforme de comunicare.

 

Despre Albert

Până să mă apuc de Mappamonde am studiat în Danemarca și am absolvit cu un Bachelor în Vânzări Internaționale și Marketing de la Business Academy Aarhus.

În perioada studiilor am făcut internship-uri pentru un startup din industria HR în Spania, ca business developer și pentru cel mai mare jucător de pe piața de jocuri pe telefon mobil pentru copii din China și al doilea global, ca marketer.

 

Husele de troler: idee, nevoie și buget

După ce am făcut internship-ul în China, am călătorit prin sud-estul Asiei și am avut neplăcuta experiență de a mă trezi cu trolerul distrus de către manipulanții aeroportului din Singapore. Era plin de zgârieturi și cu o roată ruptă. L-am cărat după mine prin jumătate de Asie de Sud Est, deoarece nu aveam buget pentru a cumpăra unul nou.

M-am întors din Asia cu zeci de amintiri frumoase și doar cu amintirea asta neplacută. După ceva timp petrecut in Danemarca, am decis să mă întorc în Romania, întrucât fusesem acceptat la un pre-accelerator de afaceri (GoodToGo) cu ideea pentru Mappamonde.

Acolo am întalnit oameni frumoși care ulterior mi-au devenit prieteni și parteneri de afaceri. Tot ei m-au ajutat să merg mai departe și m-au ghidat spre direcțiile potrivite.

 

Planul de dezvoltare

CrestemIdei ne-a ajutat să validăm faptul că există product-market fit și să înțelegem foarte multe aspecte despre valoarea pe care oamenii o văd în huse. Beneficii emoționale, funcționale sau ambele.

Viziunea este ca Mappamonde să fie o platformă suport pentru toți influencerii din zona de travel care doresc sa-și pună amprenta pe diverse colecții de produse legate de travel și ei să monetizeze pe principiul affiliate marketing. Noi ne ocupăm de tot ce ține de design suport, producție, logistică, customer service; urmând ca aceștia să facă doar două lucruri: să propună propriul twist creativ care să rezulte în design-uri super cool, în concordanță cu ideile lor creative și să le comunice acestora faptul că produsele pot fi achiziționate de pe pagina colecției lor, pe platforma Mappamonde.

Explorăm și o direcție B2B, în care companiile cumpără husele pentru cadouri către angajați. De asemenea, suntem în discuții avansate cu agenții de turism și hoteluri care doresc să cumpere husele Mappamonde pentru a-și loializa clientela oferind un cadou special.

 

Producția și dificultățile

Este foarte distractiv. Învățăm în fiecare zi lucruri noi. Procesul de producție începe cu o fază incipientă, design-ul tiparelor de produs. Urmează crearea artei pentru designul de pe husă, printul pe material textil și totul se încheie cu croitul. Apoi vânt în pânze, până la un alt membru al comunității Mappamonde. 

Dificultăți au fost de la început și apar constant. Am vrut să creăm o husă cu un tipar diferit față de orice este pe piată, așa că inițial a trebuit să facem 4-5 iterații de șablon până am ajuns la o husă cu un fit foarte bun pentru orice tip de troller și asta fără a face rabat la calitate. O altă dificultate o reprezintă găsirea unor parteneri de producție serioși și care livrează la o calitate ridicată si in termeni predictibili.

Echipa acoperă în acest moment tot ce este nevoie pentru prima fază de dezvoltare a businessului Mappamonde. Momentan ne focusăm pe a testa diferite canale de intrare pe piață și de a realiza care sunt clienții ideali pentru noi, urmând ca apoi să ne focusăm pentru a ajunge la toți aceștia.

 

Din postura de antreprenor: avantaje și dezavantaje

Consider că orice antreprenor la început de drum trebuie să fie conștient că în cele mai multe cazuri, sunt multe coborâșuri înainte de suișuri. Asta înseamnă că trebuie să rămânem perseverenți și curajoși, cu speranța că munca spre viziunea noastră ne va ajuta să ne atingem obiectivele.

De asemenea, un lucru foarte important atunci când ai resurse limitate este focusul și iterația super rapidă, cu un consum de resurse cât mai mic pentru fiecare iterație până când gasesti un fit bun cu piata. Imaginați-vă că rămânem în deșert fără apă, cu un telefon cu 5% baterie și o listă plină de contacte. Întrebarea este: încerci să suni după ajutor de 5 ori pe cel mai bun prieten, cu ipoteza că el nu va ezita să-ți răspundă, dar cu riscul că nu va avea telefonul lângă el și-ți va muri bateria între timp? Versus suni 5 persoane diferite foarte rapid și îți cresc șansele să-ți răspundă cineva și să vină cu apă, până rămâi fără baterie?

Morala aici e ca trebuie să faci multe experimente rapid, până să găsești fit-ul cel mai potrivit între produs și piață, ca apoi să te focusezi pe a scala cât mai mult în direcția aceea. 

 

Naming și identitate

Naming-ul a fost o idee personală, validată cu oameni care călătoresc și fac parte din segmentele de clienți ai Mappamonde. De identitatea vizuală s-au ocupat cei din agenția de servicii full stack digital Evonomix, partenerii nostri strategici.

 

Canalele de promo

În această perioadă testăm toate platformele cu potențial de promovare a brandului Mappamonde. După o analiză amănunțită vom decide care dintre acestea sunt mai potrivite pentru a comunica valorile Mappamonde - una din ele fiind aceea de a ne bucura de reușite și de a celebra călătoria, dar și prin care putem promova eficient husele.

Momentan testăm Instagram, Facebook, Pinterest și urmează Snapchat. Intuiția ne spune că pentru piața din Romania, Instagram și Facebook vor funcționa cel mai bine, însă numerele și cercetarea calitativă ne vor da un răspuns mai sigur.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related