Se întâmplă des ca oameni obișnuiți, care nu respiră aer cu target-mesajul brandului-și-ce-vrea-clientul să se întrebe derutați pe Facebook sau în general, după ce privesc o reclamă: Oare ce a vrut să spună autorul? Întrebările lor nu au sens, pentru că oamenii obișnuiți nu înțeleg că reclamele au alt scop în afară de acela de a le plăcea lor.
Discuția devine interesantă când și publicitarii încep să se întrebe, uneori, ce vrea să spună colegul lor, autorul? Cum este cazul outdoor-ului ProFM de mai sus.
Silviu Antohe, art director la MullenLowe Romania, interpretează astfel:
Ce bine ca e inmatriculata in BG masina. Nu cred ca functiona ad-ul daca era pe RO.
Colegul său de agenție și de bancă, Radu Nantu, Creative Copywriter, își imaginează discuția premergătoare ad-ului așa:
- Hai să facem un Pamveu pă Bulgaria care dă peste un biciclist, dar biciclistul e OK pentru că muzica e bună și înmoaie asfaltul la aterizare.
- OK, SUPER, DĂ-L LA PRINT!
Intră la analiză și Dana Pascu, Creative & Strategic Planning Director la GMP Advertising, care calculează targetul și ajunge la următoarele categorii:
Cui se adresează această reclamă?
A. Bicicliștilor care joacă adevărata Balenă Albastră în fiecare zi pe străzi
B. Șoferilor de BMW cu numere de Bulgaria care fac ce vor mușchii lor pe muzica lor
C. Pietonilor care de bine ce le e nu mai ies din casă
D. Nu știu, nu sunt din București#prostfm.
Oamenii obișnuiți se simt răzbunați acum.