Unui tanar din Focsani, student la Bucuresti, i s-a parut ca viata e nedreapta si n-a vrut s-o lase in pace (asa incep povestile cele mai bune). Din ce punct de vedere era nedreapta? Al petrecerilor. Capitala avea event-uri cu artisti misto, dar publicul misto, care avea nevoie si dorinta de aceste intamplari, nu era doar "capital-ist" (ba dum tss, nu aruncati).
Pe tanar il chema Ionut Hupca (actual manager la Cyclic) si in 2008 organiza prima petrecere electro de amploare a Focsaniului, intr-un crang de langa oras, cu muzica de pusa Rosario Internullo, Kool, Marco Brigulia, Delayed si Gojira.
Au urmat evenimente lunare in Focsani, pana cand Ionut si-a mutat petrecerile inapoi la Bucuresti. Si aici parca lipsea ceva din peisaj. Cu artistii scosi din ecuatie, petrecerile ramaneau golase. Ionut si-a propus sa le imbrace in povesti si sa le plimbe in locatii mai putin conventionale.
Anii au trecut, Ionut a absolvit facultatea, iar proiectul lui de events si-a adaugat un label si o agentie de booking. Astazi, Cyclic organizeaza aproximativ 15 evenimente pe an in Bucuresti si Iasi. Despre specificul si evolutia acestora, cu tot cu implicarea in schema a brandurilor, ne povesteste impreuna cu Brindusa Birsan (Marketing & PR).
Inceputurile
Acum 10 am avut prima petrecere in Focsani, iar piata nici nu exista acolo. Mai tarziu, ne-am mutat in Bucuresti, intr-un mediu al “clubberilor”, al publicului obisnuit cu “seri de club” carora le aducea plus valoare doar artistul. Am vrut sa le dam oamenilor locatii neconventionale si povesti, nu doar muzica.
Trigger-ul si echipa initiala
Student fiind, imi doream tipul de petreceri si de artisti pe care ii ascultam in Bucuresti si la mine acasa. Am decis sa mutam petrecerile in Bucuresti, 2 ani mai tarziu, pentru ca oferea deschidere mult mai mare.
In principal eram doar eu (Ionut). Ma ocupam de toate, de la booking, la cautat locatie, etc. Am avut si prieteni care m-au ajutat.
Primul party
Am inceput in 2008, intr-un crang de langa Focsani, cu un eveniment de 2 nopti. Rosario Internullo, Kool, Marco Brigulia, Delayed si Gojira au pus muzica, deci directia muzicala era electronica. Cum pana atunci nu se mai vazuse asa ceva in Focsani, oamenii au fost incantati si am inceput sa facem tipul asta de evenimente lunar.
In Bucuresti primul event a fost Connaisseur Label Night, unde i-am adus pe Daso si Alex Flitsch la Studio Martin, in 2008. La artisti am ajuns prin intermediul unui DJ roman cu care ne imprietenisem in Focsani. Am avut in jur de 300-400 de oameni, in mare parte prieteni.
Echipa, acum
Odata ce petrecerile au inceput sa creasca, a crescut si echipa. Momentan echipa e formata din Ionut Hupca, care coordoneaza echipa, Robert Dumitrache - set-up & acces, Adrian Constantin - Logistica, Danut Raducanu - Artist care si Brindusa Birsan- Marketing & PR.
Sunt desigur si artistii Cyclic, care se ocupa de partea cea mai importanta – muzica: Adrian Eftimie, DJ Optick, Rosario Internullo, The Model, Mano, Azteca, Dobrikan, Toygun, Bross.
Avem si niste oameni foarte draguti in bar si la acces, fara de care n-ar mai pleca oamenii multumiti de la petreceri.
Evolutia petrecerilor
Intre timp am lansat si label - Cyclic Records. Ne-am creat un sound al nostru (si, implicit, agentie de booking) si am inceput sa organizam petreceri in mai multe orase din Romania.
Petrecerile au evoluat prin concept, care s-a schimbat in functie de ce a fost popular intr-o anumita perioada. Ajustarile au pornit de la nevoia de a face mai mult, de a duce muzica in mai multe directii si locuri dar si de la feedbackul publicului, desigur.
Cand am vazut ca lumea pe care ne-o dorim nu ajunge la afterhours, nu le-am mai facut. Cand am vazut ca oamenilor le place sa iasa la dans si pe timp de zi, am inceput sa facem evenimente care incep dupa-amiaza.
Frecventa evenimentelor
Am ajuns la aproximativ 15 evenimente pe an organizate exclusiv de noi, in Bucuresti si Iasi. Mai sunt si evenimentele pe care le facem in parteneriat, exclusiv cu artistii nostri, si in care suntem prezenti prin sound, peste tot in tara.
Reusim asa sa avem cate un eveniment pe luna, in Bucuresti si cate 2-3 in Iasi, unde avem un public extraordinar. De-a lungul anilo,r am testat frecvente diferite si asa am ajuns in prezent la rezultatul asta.
Alegerea locurilor
Incercam sa iesim din sfera cluburilor sis a gasim locatii cat mai neconventionale, noi, in care nu s-au mai facut petreceri pana acum sau care nu sunt cunoscute in special pentru asa ceva. Tinem cont de siguranta, de capacitate si de decor. Avizele ISU sunt cea mai mare provocare, pe care noi din pacate nu avem cum sa o rezolvam. Cautam pana gasim continuare o locatie care sa ne permita sa ne punem in aplicare viziunea.
Arta construirii unui setlist
Aici sunt doua cai. Ori alegem artisti populari, mari, ori artisti care sunt la inceput dar care ne plac si in care credem.
In ambele situatii trebuie sa se potriveasca soundului nostru. Artistilor internationali li se alatura cei din rosterul Cyclic, dar sunt si evenimente cu artisti exclusiv din agentie.
Partea de booking e ca un reflex, avand in vedere ca s-au adunat ceva ani de cand facem asta si suntem deja in relatii foarte bune cu agentiile. O situatie grea a fost cea in care ne-am dorit sa aducem un artist, dar politica managemntului era de a-l aduce mai rar, pentru a creste interesul.
A trebuit sa asteptam 2 ani pana sa se poata concretiza gig-ul. Cel mai usor e atunci cand faci bookingul intr-un singur apel.
Colaborarile cu branduri
Am lucrat de-a lungul timpului cu Heineken, Phillipp Morris, Red Bull, Skyy, OJO, Aqua Carpatica. Le prezentam un plan de evenimente anual si apoi stabilim detaliile. Brandurile isi doresc cat mai multe activari si expunere pentru targetul de 18-35 ani.
Mixul de canale
Pentru noi merge foarte bine social media, pe care o combinam cu partenerii media(radio, site-uri, aplicatii). Avem si site-ul insa nu e cel mai facil pentru comunicarea de evenimente, ci mai mult pe partea de booking.
La rezultate, Facebook e castigatorul.
Specificul comunicarii
Transmitem energie si suntem friendly. Postam fie content foto & video de la petreceri, ori link-uri de YouTube, SoundCloud, Beatport, si alte platforme cu muzica, mereu cu descrieri personale si in ton cu evenimentele care tocmai au trecut sau urmeaza.
Identitatea vizuala
Bogdan Andrisan aka Jamel se ocupa de art work-urile noastre (nu-i place sa li se spuna afise). Elementele difera, insa logo-ul nostru trebuie sa fie incadrat intr-un fel sau altul in conceptul grafic.
Oamenii si obiceiurile lor
Oamenii care vin la petrecerile Cyclic sunt pasionati de house si techno, nu ies sambata de sambata in club si cand ies stau pana se termina petrecerea. Ies cu prietenii, isi pun cei mai misto adidasi in picioare si beau mai mult bere decat cocktailuri.
Stiu pentru ce artist au venit la party si ce muzica pune, iar event-ul e o experienta in sine. Ca sa-i cunoastem mai bine incercam lucruri noi si vedem la ce raspund pozitiv si la ce negativ.
Fidelizarea
E vorba despre a le oferi ceva nou si de calitate- de la artisti la decor si locatie. Pastram aceeasi linie care daca li se potriveste, ii aduce din nou la noi. Ne ajutam si de tot felul de concursuri pe care le facem in social media.
Observatii despre piata de la noi
In afara de Halloween mai sunt petreceri tematice in Bucuresti? :) Glumim, dar sunt rare petrecerile cu adevarat tematice in Bucuresti. E bine ca se incearca, e rau ca lumea e reticenta la inceput. Solutia e sa educam publicul, sa le dam in continuare experiente diferite pana se vor invata cu asta.