In decursul seriei noastre dedicate petrecaretilor "cronici" din Bucuresti si din tara, nu puteam trece peste brandul de evenimente The Fresh. Despre care, aflaram, imparte cu COLOR nu doar anul infiintarii (cca. 2008), ci si membrii fondatori + echipa de organizare. Daniel Draghici si Mihai "Moga" Dragomir sunt cei care au dat lumii evenimentele The Fresh incepand cu un show al lui Andy Smith (Portishead) la Studio Martin, in vremea cand era "Mecca clubbing-ului bucurestean".
Diferentele intre COLOR si The Fresh? Primul e orientat inspre underground Electronica si se adreseaza millennials-ilor nocturni, insetati de nou si cu party-ul in sange, iar al doilea merge inspre cunoscatorii muzicii underground, fie ca e vorba de reggae, hip hop, electro sau alte genre-uri, un public mai pestrit care se activeaza la auzul venirii anumitor DJi sau artisti din afara.
Cu alte cuvinte, focusul The Fresh cade pe live performance si artistii adusi in fata publicului roman; motiv pentru care peste jumatate din show-urile organizate de The Fresh au fost premiere pentru Bucuresti, spune aceeasi Sinziana de aici, omul de comunicare al echipei.
La inceput, insa, conceptul The Fresh se derula in jurul petrecerilor tematice de Revelion, cu dress code-urile si recuzita aferente. Mai multe in randurile de mai jos.
Inceputurile
In 2008, anul nasterii pentru brandul de evenimente The Fresh, piata de party arata bine, lumea iesea mult, ca si acum, erau multe evenimente tari prin oras, underground-ul era foarte prolific, dar reusea cumva sa ramana misterios. The Fresh a aparut ca raspuns la nevoia de un party misto de Revelion pentru un public underground tanar, cu cultura muzicala si open-mindness.
Trigger-ul si echipa initiala
Gandite initial ca niste petreceri tematice amuzante de Rev, evenimentele The Fresh au redat aura cool petrecerilor dintre ani. Dresscode-uri care sa provoace creativitatea, ca Smokin' hats & Cool moustaches, Back to The Future sau Rugged beards & Silly glasses, muzica underground de calitate alaturi de DJ straini foarte ravniti ca Terrence Parker, Tyree Cooper sau Duff Disco si un spatiu fermecator ca Palatul Ghica au fost atuurile cu care am pornit in aventura The Fresh.
Cu experienta in organizarea de party de la 15 ani, Daniel Draghici a pus bazele evenimentelor The Fresh impreuna cu Mihai ”Moga” Dragomir, his ”partner in crime” si cel mai bun prieten.
Cei doi au anturat o echipa de oameni faini care sa se ocupe de decoruri, comunicare, vanzari si logistica, ceea ce a creat o chimie excelenta, responsabila de succesul actual de care se bucura The Fresh.
Definirea conceptului
The Fresh definea cele mai cool petreceri de Revelion din oras.
Primul party
Prima-prima petrecere din seria de evenimente ce urmau sa formeze brandul The Fresh a avut loc in 2008 la Studio Martin, aceasta ”Mecca” a clubbingului bucurestean acum 10 ani, cu Andy Smith de la Portishead, sub umbrela Mono Events.
Ce insemna Mono Events? Stramosul The Fresh, cu care Daniel Draghici si Sorin Mitrea si-au dorit sa faca ceva frumos si sa-si cunoasca idolul, oferind aceasta oportunitate si gastilor de prieteni avizi de iesit in oras. Feedback-ul a fost foarte bun, lucru care l-a incurajat pe Daniel sa continue sa se dedice misiunii de a-si vedea visele muzicale devenite realitate.
Evolutia petrecerilor
Cu timpul, am invatat sa cercetam mai amanuntit publicul pe care un artist il are in Romania, unde publicul este usor atipic. Sunt artisti foarte mari la nivel international, dar care nu au fan base aici, sau invers, artisti super-iubiti la Bucuresti, care aduc si readuc o mare comunitate de fani la fiecare concert.
De asemenea, pentru ca publicul The Fresh e diversificat si diferit de la un eveniment la altul, incercam sa gandim fiecare concert ca un concept de sine statator, unde totul se leaga – headliner, artisti locali, spatiu, activari, lumini, decoruri, promovare.
Daca la inceput, evenimentele erau centrate doar pe artist, acum incercam cat se poate sa gandim un pachet, bineinteles punand in valoare headliner-ul.
Arta construirii unui setlist
Artistii sunt inima brandului The Fresh. Pentru ca pasiunea noastra pentru muzica e incomensurabila, tot anul cautam, ascultam, urmarim artisti, apoi analizam impactul lor pe scena locala. E un exercitiu destul de greu, dar cu super-satisfactie la fiecare concert Sold-Out sub egida The Fresh.
Exemplele vorbesc de la sine: lansarea Deliric x Silent Strike sau concertul Ishome din Expirat si Akua Naru la Arene de anul trecut.
Unul dintre cei mai ravniti artisti, dupa care am crezut ca ne pierdem rabdarea, a fost Chet Faker, adus in premiera in Romania de The Fresh. Dar nimic nu se compara cu fericirea citita pe fetele celor peste 2000 de fani care s-au luptat pe biletele disponibile la Arenele Romane la concertul lui din 2015. Ne plac premierele, de aceea am avut grija sa fericim publicul cu cat mai multe: Kygo, Bondax, Axel Thesleff, MAZDE, Baths, DJ Jazzy Jeff si asa mai departe.
O alta directie de selectie merge pe clasic, si cand spunem clasic, vorbim de clasicii underground-ului ca Bonobo, DJ Premier, Daddy G (Massive Attack), Waldeck, Akua Naru si Terrence Parker, care au facut cinste de fiecare data brandului The Fresh.
Activitatea the Fresh depinde destul de mult de artistii pe care ii bookuim, dar in general sunt cam 8 evenimente pe tot parcursul anului, mai frecvente toamna si primavara. Sunt artisti pe care ii urmarim de ani de zile, pandim turnee europene sau internationale, asa ca ne construim calendarul in functie de asta.
Colaborarile cu branduri
Companiile joaca un rol important in viata The Fresh, iar partenerul nostru de suflet este Ballantine`s, cu care am dezvoltat in exclusivitate in Romania campania Ballantine`s True Music, in cadrul careia am oferit 2 invitatii la Boiler Room Madrid cu Maya Jane Coles, dar am avut si o serie de activari centrate pe artele conexe de petrecere.
De la sesiunea foto ad-hoc la party pentru brandul de bijuterii conceptuale HUMAN APJ, realizata de talentalul fotograf de moda Alex Matei, la o sculptura supradimensionala inspirata de forma iconica a sticlei de Ballantine`s si video-proiectata interactiv la evenimentele noastre, pe post de context alternativ de photo-corner, campania s-a bucurat de succes in randul publicului The Fresh, astfel ca pregatim terenul pentru continuarea ei.
Asocierea The Fresh cu brandurile prietene aduce beneficii reciproce, se creeaza un fel de simbioza prin care sustinem entertainment-ul de calitate din sfera alternativa, creand un mediu propice pentru activari creative, experiente misto pentru consumator si o targetare specifica a unui public de calitate.
Comunicare
Mixul The Fresh nu e greu de ghicit: Facebook, Instagram, parteneriate media cu cele mai relevante publicatii de going-out din Bucuresti si publicitate punctuala prin postere, stickere, flyere – la H2O Shop, unde vindem si bilete The Fresh, in diverse spatii de evenimente si in companii.
Pentru un concert din sfera underground, Facebook-ul ramane cel mai relevant. Faciliteaza diseminarea informatiei in cercuri de prieteni care ies in gasca la concert si creeaza ”hype” in jurul unui eveniment, generand promovare digitala prin ”word-of-mouth”.
Abordarea The Fresh pune accent pe artistul invitat. Avand in vedere ca mai mult de jumatate din artistii si trupele invitate de The Fresh au fost premiere pentru Bucuresti, comunicarea se bazeaza pe arta care i-a consacrat. Preferam o abordare ”clean”, directa, cu pozele si muzica iubita, ca un jurnal de turneu muzical.
Identitatea vizuala
The Fresh este un brand de evenimente centrat pe Live Performance, asa ca designul e de obicei concentrat pe artistul/trupa care concerteaza. Responsabil de incadrarea cat mai sugestiva a artistului si line-up-ului in format vizual este Mihai Dragomir, designer cu experienta bogata in design muzical si de eveniment.
Oamenii si obiceiurile lor
Dragostea neconditionata pentru muzica este probabil numitorul comun pentru oamenii care vin la The Fresh, dar depinde foarte mult de artist si de ”genre”-ul muzical pe care il abordeaza. Publicul The Fresh este unul extrem de diversificat, la fel cum este si selectia artistilor.
Poate fi vorba de un public clasic hip-hop, cu dansatori profesionisti cu super-scheme de dans, cum am vazut la DJ Premier, Chinese Man, Daddy G de la Massive Attack sau General Levy, un public trendy si colorat, fan Kygo sau Bondax, un public alternativ pentru Chet Faker, Ishome, Baths sau un public plin de soul pentru Akua Naru.
Fidelizarea
Suntem mereu contectati cu trupe si artisti care se bucura de super-popularitate in afara, testam terenul pentru a vedea daca avem fan base si aici, apoi decidem daca un artist este sau nu pretabil pentru The Fresh.
De exemplu, Oddisee este un artist rap din noul val de poeti urbani americani care face furori in intreaga lume, fiind acum intr-un mega-turneu international. Noi il urmarim de mult, iar acum s-a ivit oportunitatea de a-l aduce in premiera in Romania, alaturi de trupa sa GOOD COMPNY si partenerul sau muzical Oliver St. Louis. Pentru a avea insa un line-up complet si complex, am adaugat Subcarpati, reprezentatii noului val urban autohton.
Asadar, un alt mod prin care mentinem interesul ridicat al publicului este mixul de artisti pe care il folosim de la un eveniment la altul, cum a fost lansarea albumului Deliric x Silent Strike, care a avut, pe langa evidentii invitati CTC si Muse Quartet, si trupa Tripple 2 de frati ganezo-finlandezi, foarte apreciati pe scena de hip-hop din Europa si in Africa.
Din zona Bass, am combinat creatorul ”Bad Karma” Axel Thesleff cu remixerul de geniu Mazde, care a rupt topurile cu remixul piesei ”Help me loose my mind” a londonezilor de la Disclosure, si cu eclecticul rapper si DJ Nick Hook, initiatorul crunk-ului in New York.
Alt exemplu este concertul din 16 iunie, in care Parov Stelar, Wax Tailor si Golan pregatesc reprezentatii LIVE de exceptie pe scena Arenelor Romane, in aer liber.
Observatii despre piata de la noi
Publicul roman e receptiv, putem spune ca e vorba in mare parte de connaisseurs, oameni interesati sa afle ce se intampla pe nisa lor, fie ca e vorba de muzica electronica, hip-hop, reggae sau rock. In acelasi timp, devin mult mai critici, ceea ce ne face noua misiunea mai grea, dar mai frumoasa. Pentru ca Social Media iti da ocazia sa evaluezi orice si in vazul lumii, atunci ai tendinta sa fii foarte transant si atent la detalii, ceea ce inseamna ca si noi trebuie sa ne adaptam si sa evoluam non-stop.
Provocarea cea mai mare insa vine odata cu gasirea spatiilor de concert, deoarece, fiind destul de putine optiuni viabile, simtim uneori ca acest aspect ne omoara creativitatea. Pentru ca cel mai mare spatiu de concert cu care putem noi sa lucram sunt Arenele Romane, ne lovim adesea de impedimentul spatiului cand ne gandim la un artist mai mare.
Mai mult, consumatorul de concert adora sa exploreze, sa descopere locuri noi, sa incerce experiente inedite, ceea ce determina frustrare din partea noastra cand nu putem sa oferim varietate in spatii sau concerte de mare anvergura cu artisti pe care visam sa-i aducem la Bucuresti in premiera.