Anathomia unei agentii de generatie noua

Anathomia unei agentii de generatie noua

De cati oameni ai nevoie ca sa infiintezi o agentie? Deloc multi, ne tot spun noile structuri din publicitate, contenderele modelului clasic de agentie; mai fluide, mai dinamice si mai eficiente, asa se spune. Nucleul unei agentii "de generatie noua" nu trebuie, deci, sa fie mare; dar solid, inchegat si fara goluri? Asta, da. 

Daca transformam ce-am zis intr-un barem de corectura, Anathomia ar lua punctaj maxim.

Cum spuneam, nucleu mic. Doi fondatori, un om de media si un om de project management care au cooptat un creativ. Dar solid: peste 20 de ani experienta in media si, respectiv project management. Agentii bifate: McCann, Odyssey, Leo Burnett, Tempo, D'Arcy si altele. Flexibilitate? Da, lucreaza cu o sumedenie de profesionisti in functie de nevoile proiectului - de la Alin Tamasan si Ana Tautu la Eugen Erhan sau Paula Rusu - pentru clienti cum ar fi eMAG, Blue Air, Secom, Skin sau Silkdom.

Mihai (Management & Media) si Irina Ilie (Management & Strategie), ca de ei e vorba, ne povestesc cum merge treaba, de la A la Z, mai jos.

 

 

Mihai Ilie. De la aeronave in media  

Mihai: M-am angajat in’95 la McCann in departamentul media tocmai datorita faptului ca eram student al Facultatii de Aeronave, una dintre cele mai prestigioase din Politehnica, unde rigoarea si demonstratiile logice cu care eram obisnuit isi gaseau corespondenta ideala in ceea ce presupunea media.

Era o perioada de pionierat in industrie, aveam multe lucruri de invatat, mediul in care lucram erau uimitor, pur si simplu mi-a placut foarte mult.

Drumul in media l-am inceput ca TV media planner pentru unul din cele mai cunoscute branduri (Coca-Cola). In anii care au urmat, odata cu evolutia pietei, mi-am indreptat atentia catre procesele care stau la baza constructiei comunicarii media: strategie, buying, planning si felul in care acestea lucreaza pentru branduri diferite, in industrii diferite.

Din momentul in care am inteles cum lucreaza si cum se completeaza procesele, competentele si gandirea din spatele unei strategii de media, am reusit sa fac pasul catre management, la inceput catre managementul echipei de media dedicate clientului, apoi catre managementul de department de media.

De 20 de ani aplic acelasi lucru in evolutia mea si il spun mai departe colegilor si partenerilor : “fii sincer cu tine”. Si s-a dovedit a fi o solutie buna, de incredere si apreciata in business. Media este un proces ce te obliga la invatare si continua adaptare la timpurile pe care le traim.

Fiecare an din cei 20 petrecuti in aceasta industrie a venit cu o sumedenie de noutati, cu transformari si provocari, am invatat si mi-am imbunatatit constant competentele, un proces pe care, de altfel, il desfasor in permanenta.

 

Irina Ilie. Client Service si Project Management

Irina: In cariera mea profesionala de 22 de ani (am inceput in 1995), am urmat un singur drum, acela de Client Service, implicit Project Management. Pentru ca nu am “deraiat” de la aceasta cariera absolut deloc, pentru ca am avut sansa sa coordonez si sa lucrez proiecte in majoritatea industriilor, in contexte diferite economice si sociale, astazi pot aborda proiectele de comunicare mult mai intelept, eficient si strategic decat o faceam in urma cu 10 ani.

Din perspectiva ADN-ului meu profesional, de Client Service, in toata aceasta perioada am invatat sa recunosc ca:

- a fi client nu este intotdeauna usor, ca trebuie curaj si vointa in a sustine orice proiect care are menirea sa aduca o schimbare in business-ul si brandul pe care il reprezinta;
- relationarea cu clientii, proiectele si implementarea alaturi de echipa, mi-au conturat maturitatea profesionala care se bazeaza, in cazul meu, in cea mai mare masura pe EQ.

 

Delia Zahareanu pe partea de creatie

Mihai & Irina: Delia e o minte sclipitoare, un profesionist plin de umor si un mix de talent intre cuvinte si design, avand studii complete de licenta si master atat in stiinte politice, cat si in grafica si arte vizuale, cu experienta profesionala in jurnalism, retorica de brand, ilustratie si graphic design. Ne-am intalnit cu aproape 10 ani in urma, lucrand impreuna intr-un context profesional foarte provocator.

 

Colaboratori

Mihai & Irina: Suntem la inceput de drum, echipa este in formare si nu foarte mare. In ceeea ce priveste partenerii cu care decidem sa colaboram, avem un singur criteriu: specializarea lor in design, art direction, ilustratie, video, etc.

Credinta noastra este ca poti obtine rezultate foarte bune creative si eficiente, atunci cand canalizezi un anumit talent sau specializare pe specificul proiectului, si mai putin atunci cand consideri ca toti creativii pot rezolva orice. Este ca in medicina, doctorii iti pot curata si pansa o rana, insa nu orice doctor poate sa opereze pe cord deschis :)

 

Piata agentiilor de publicitate

Mihai & Irina: Este o piata foarte competitiva, dar care in acest moment, simtim ca isi cauta noi modele de business, de solutionare a proiectelor, de improspatare si perfectionare a resursei umane, in fata provocarilor nu doar socio-economice, dar si a celor tehnologice si demografice.

Anathomia este la inceputul drumului intr-o lume care pare sa se schimbe profund, in care trebuie sa iti pastrezi determinarea in a sustine valorile care ne-au format ca oameni si profesionisti, dar si curajul de a te adapta “valurilor” - ca sa nu le spunem "Tsunami" :) - ce apar din ce in ce mai des prin deciziile liderilor din orice parte a globului.

Ne diferentiem prin ceea ce stim sa facem cel mai bine: sa tratam fiecare proiect de comunicare ca parte fundamentala a brandului si a businessului, si nu doar ca o tactica de imagine sau promovare. Ne dezvoltam solutiile prin aprofundarea proceselor si strategiilor complexe pe care le strabate astazi un brand.

  

Mod de lucru. Servicii

Mihai & Irina: Suntem o agentie de comunicare ce ofera servicii de strategie (de comunicare), creatie, retorica, art direction/design si de media, project management. Anathomia este fundamentata pe expertiza pe care am dezvoltat-o in 20 de ani, dar mai ales pe dorinta de a “renegocia” modelul de “full package” ce domina industria de publicitate, in general.

Numele "Anathomia" a fost inspirat de acest model de business care functioneaza asemanator unui organism uman: un tot unitar in care partile vitale sunt interconectate lucrand armonios si cu precizie.

Competentele echipei in comunicare, in project management, in media, si creatie ofera o abordare sistematica, metodica si de profunzime a proiectelor, accentuand in acelasi timp principiile simplificarii si ale eficientei.

 

Un proiect recent al agentiei

Mihai & Irina: Campania de comunicare pan-europeana Blue Air a inceput ca un pitch de strategie de comunicare si creatie, pe care am reusit sa il obtinem (multumim inca o data echipei BlueAir pentru aceasta oportunitate) raspunzand provocarii de a gasi conceptul care sa sustina obiectivele de marketing si business.

Scopul fiind de a “ridica” asociatorii si perceptia asupra brandului Blue Air, la nivelul expansiunii europene a acestuia.

Productia (multumiri Abis Studio) a fost una dintre cele mai complexe pe care le-am intilnit in experienta noastra, datorita filmarilor speciale in avion, in aeroport si mai ales a solutiilor de post-productie.

 

 

Directii de dezvoltare

Mihai & Irina: Anathomia creste organic impreuna cu clientii sai si solutiile pe care le implementeaza pentru ei. Acest lucru se regaseste atat in echipa, cat si in structura noastra.

Ne concentram pe competenta. Gasirea rezolvarilor clare la provocarile de comunicare ale clientilor in contextul business-ului pe care il conduc este punctul de la care am pornit. Expertiza noastra poate raspunde cerintelor de comunicare ale oricarei industrii, indiferent de segmentele pe care le acopera sau tipologia brandurilor sub care activeaza.

 

Obiective de business in 2017

Mihai & Irina: Am construit Anathomia pentru antreprenorii romani si pentru business-urile care s-au nascut (sau se nasc) in Romania. Credem in ei, credem in business-urile locale si venim cu competentele noastre pentru a le ajuta si ghida in comunicare. Existam si traim in aceasta comunitate, aici simtim ca este locul nostru si acesta este principalul nostru obiectiv.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related