Să fie multicolor, ca înjurăturile din trafic, cu litere lipsă, ca să ne amintească de ceea ce avem nevoie (apă caldă, trotuare), cu luminițe în formă de iepurași de Paște? Dar să nu fim critici înainte de vreme.
Bucureștiul are nevoie de un logo, spune Primăria Bucureștiului, care oferă 50.000 lei pentru cei care îl găsesc.
Brieful sună așa:
Set de caractere cu rol descriptiv care reflectă istoria / cultura / viaţa oraşului Bucureşti.
La realizarea layout-ului grafic aferent LOGO-ului PARTICIPANTUL va folosi culori naturale, autentice, pe cât posibil, în corespondență cu reperele identitare ale Capitalei.
Arhiva în care se va regăsi LOGO-ul va conține, în mod obligatoriu, următoarele elemente:
a) Versiunea în culori a LOGO-ului;
b) Versiunea alb-negru a LOGO-ului;
c) O versiune derivată sectorială (cultură, sport, turism, artă etc);
d) Cel puţin 5 simulări ale amplasării LOGO-ului pe diverse materiale: afiş publicitar, landing webpage, cover page pe facebook, autoturisme, elemente de signalistică stradală etc.
Punctaj:
1) Relevanța pentru Tema Concursului;
2) Atractivitate/Design atractiv;
3) Originalitate (să îmbine elemente care să reflecte tradiţia istorică a Bucureştiului cu elemente care să ţină cont de tendinţele actuale);
4) Funcţionalitate (vizibilitate şi lizibilitate, să fie uşor recognoscibilă, să poată fi imprimată şi pe suprafeţe mici fără să piardă detalii esenţiale etc);
5) Adaptabilitate (să permită declinarea ulterioară a unor brand-uri sectoriale, cum ar fi: Bucureşti cultural, Bucureşti turistic, Bucureşti muzical, Bucureşti sportiv etc)
Concursul se desfășoară între 20 martie 2017 și 20 aprilie 2017, perioada de jurizare are loc între 21 aprilie 2017 – 02 mai 2017, iar anunțul câștigătorului se face pe 3 mai 2017. Detaliile concursului, aici.
Cei de la Funky Citizens sprijină inițiativa:
E o inițiativă, bună, zicem noi, să implici cetățenii cu talent într-ale designului să facă logo-ul orașului în care trăiesc și să aloci o sumă suficient de mare încât să-i atragă și pe cei mai buni. Hai cu Photoshop-ul, hai cu Illustrator-ul (și cu Paint-ul cine vrea, nu judecăm) sau cu ce lucrați voi să dăm o identitate vizuală Bucureștiului!
Organizația are și niște sugestii: mai multă transparență în privința înscrierilor și a juriului, o campanie de promovare a concursului și o poveste necesară în spatele logo-ului, care ar fi trebuit bazată pe research.
Tot ei trimit și la câteva manuale de branding ale unor orașe din afara granițelor: Viena, Melbourne sau Barcelona.
Până una, alta, avem asta: