Andrei Gheorghe impartit la 2: Diud si regie

Andrei Gheorghe impartit la 2: Diud si regie

Sunt 6 ani de cand Diud a aparut si a inceput sa produca video si film. In acest rastimp, cererile agentiilor si clientilor pentru omul de productie au evoluat - astfel ca, daca cineva are nevoie de concepte video si film-making creativ, Andrei Gheorghe raspunde prezent. Cu tot cu Diud si avand-o alaturi pe Iliana Dumitrache, partener si producator.

Andrei si-a inceput cariera lucrand la emisiuni ca "Realitatea pe Mediterana" si "Mananc, deci exist", difuzate la Realitatea TV, unde edita si producea continutul. In 2013 a iesit primul sau lungmetraj, "Plansa", in care un fost campion de scrima se indragosteste de una din fetele pe care le antreneaza.

Diud lucreaza cu agentii, dar si direct cu clientii, proportia fiind de aproximativ 80-20%. Si apropo de agentii, MSLGROUP the Practice a fost prima care a investit timp si bani in relatia cu Andrei Gheorghe & team. Despre restul ne povesteste chiar el mai jos.

 

Perioada de inceput

In 2005 am inceput sa lucrez la Dan Chisu, la festivalul de film. Cred ca i-a placut de mine si am ramas cu el vreo 8-9 ani. Acolo am lucrat la emisiunile lui TV (Mananc, deci Exist!, Realitatea pe Mediterana, Romania Ta).

Filmata pe casete miniDV, am fost aici cameraman, editor, grafician. Nu-i un produs foarte aratos, dar este printre cele mai faine perioade :)

Acolo am invatat sa filmez, sa editez si sa produc. Apoi, prin 2009, Dan s-a hotarat sa faca film. Ceea ce ma interesa si pe mine pentru ca eram la MediaPro la regie. Asa am intrat si eu mai adanc in lumea filmului ca asistent de regie, script supervisor, production assistant, editor, DOP, you name it.

In 2011 am inceput sa lucrez putin ca freelancer si asa a aparut firma. Cativa ani am lucrat in paralel cu Dan la filme, iar de vreo 4 ani m-am apucat serios de publicitate.

 

Diud

Rampa de lansare pentru echipa a fost filmul meu de lungmetraj "Plansa". O parte din oamenii cu care am lucrat atunci la film m-au insotit in toti anii astia si lucram in continuare. Altii au luat-o pe drumuri diferite, dar pe masura ce proiectele s-au marit si inmultit am fost nevoit sa caut si sa-mi fac alte relatii, cunostiinte si prietenii. Asa s-a ajuns in formula de acum. 

Acum un an am inceput sa angajez, iar momentan suntem 4 oameni in firma constant si lucram cu foarte multi colaboratori. Eu incerc sa ma detasez putin de firma si sa ma concentrez mai mult pe regie/creatie, iar Iliana a preluat in totalitate firma pe partea de administratie si relatia cu clientii.

Mai avem in house doi editori, Stefan si Claudiu, care se ocupa de proiectele principale. Alti doi oameni de baza sunt Silviu Craciun si Boroka Biro - sunt directorii de imagine cu care lucram pe majoritatea proiectelor.

Dar reteaua de colaboratori este destul de vasta. In toamna lucram cu 9 editori simultan si mai toti aveau mai mult de un proiect de la noi pe care lucrau. De curand s-a alaturat echipei si un copywriter si sper sa dezvoltam tot mai multe proiecte impreuna.

Desi piata ne impinge foarte tare de la spate, incerc sa mentin controlul si sa crestem incet si cu riscuri minime. De aici vine anuntul de angajare, iar spre toamna sper sa mai angajam inca un editor.

Pana prin 2013 aveam putine proiecte, cam un proiect mic pe luna. Prima agentie care a inceput sa lucreze serios cu mine a fost The Practice. Cu ei mi-am construit portofoliul in primii ani si colaborarea continua foarte fain.

 

Andrei/2

Eu sunt impartit in doua, intre Diud si regie. Antreprenoriatul pentru mine inseamna viziune si leadership. Cam ce inseamna regia pentru film :) Businessul in cazul asta devine ceva organic, ce creste sau se poate prabusi.

Pentru mine Diud este un business si aplic mai mult reguli din regie decat din productie. Incerc sa am o abordare mai degraba creativa decat functionala. Privesc ca pe un joc relatiile, proiectele, legaturile dintre ele, parghiile pe care le am. Si lucrul asta a functionat pana acum. 

Incercam sa nu luam lucrurile personal, sa privim situatia pe termen lung, sa fim cat mai disciplinati in procesul de creatie si sa ne facem cat mai usor de inteles. Pentru asta avem nevoie de calm, iar pentru calm avem nevoie de timp. La asta lucram acum. Incercam sa preluam noi niste responsabilitati, sa ne asumam riscuri, sa luam initiativa.

 

Proiecte preferate

Eu sunt foarte atasat de proiectul asta:

Anul trecut nu am avut foarte mult timp sa imi dezvolt proiectele personale, iar aici am reusit sa pun niste idei pe care le aveam de mult timp, dar nu reuseam sa le leg de nici un brand.

In rest, proportia agentii - clienti directi este cam 80-20%. Partea buna in a lucra cu agentiile este ca feedbackul de la client ajunge la noi filtrat si de cele mai multe ori agentiile stiu foarte bine ce isi doreste clientul.

Partea buna in a lucra direct cu clientul este ca putem veni noi cu conceptele si exista o comunicare mai directa. Ambele au avantaje, nu cred ca este o alegere pe care trebuie sa o facem.

 

International Motor Show 2017

Am facut o serie de video-uri pentru pagina de facebook Renault Romania, prin agentia Republika. Lucram cu Republika de cativa ani si este o colaborare foarte solida. Au avut incredere in ultimii ani sa ne trimita la cele mai importante autoshowuri din Europa pentru Renault.

 

 

Colaborarile cu agentii si clienti

Cel mai tare ma bucura faptul ca business-ul nostru se duce intr-o directie din ce in ce mai creativa. Agentiile si clientii am observat ca se asteapta de la noi sa venim cu un pachet mai complet, mai full service, in special pe partea de concept/scenariu si facem pasi rapizi in directia asta.

Mi se pare firesc, pentru ca avem un background in video/filmmaking si vedem lucrurile optimizate din prisma productiei si a conceptului.

 

Premiile

La inceput m-a ajutat destul de mult faptul ca am facut un film de lungmetraj, lucrul asta reflecta incredere. Premiile cred ca iti ofera niste vizibilitate si asta te scoate cumva in fata. Dar nu este mandatory. 

 

Recomandari

Sunt multe pe care nu le avem online in portofoliu, dar uite o selectie:

Am inceput de ceva timp sa facem TVC-uri si asta a fost o productie nice.

 


Pentru ca se potriveste grafica atat de bine cu muzica si cu produsul.


Pentru sinceritate.

 

Planuri de viitor

Mi-as dori foarte tare sa dezvoltam un produs saptamanal online. Suntem in niste discutii, dar va tinem la curent :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Sectiune



Branded


Related