Într-o zi, stăteam toți așa în redacție și ne gândeam oare cum arată echipa de la Comisia Europeană care decide ce poze apar pe pachetele de țigări. Cum scriu ei brief-ul. Și-apoi, cum arată creativii care-l primesc și se-apucă de treabă cu casting, scouting location, blende, poze, feedback, refăcut și așa mai departe. Slow news day, na.
La americani e mai fun. Nu că-i glorific (asta-i o expresie împrumutată tot de la ei), dar uite ce mișto arată o reclamă împotriva fumatului la adolescenți:
Seria cu Little Lungs e făcută de FCB New York pentru FDA (The Food and Drug Administration), parte din campania The Real Cost (care-i mai veche).
Little Lungs trec prin niște situații de zi cu zi, nimic ieșit din comun; sunt niște loseri de fiecare dată. Stop motion, un discret Happy Tree Friends tribute, amuzant, deloc condescendent și fără să vorbească artificial limba zet-istă.
În afară de spot-urile astea, au și gif-uri și tot felul de glumițe de interneți, cum ar fi:
Sau:
Cel mai mult îmi place că-s niște reclame făcute pentru un proiect de stat. Cum ar fi la noi niște reclame pentru proiecte de-ale Ministerului Sănătății. Care, împreună cu UNICEF, a făcut chestia asta sinistră (tot pentru adolescenți), la care m-am uitat pentru că trebuia:
Ce bine ne-ar sta și nouă cu niște Plămânași pe pârtie la Azuga și pe plaja din Corbu.