BrandFusion, compania care oferă servicii integrate de branding offline și branding digital, semnează noua identitate de brand a celor trei operatori de distribuție a energiei electrice din cadrul Grupului Electrica, prezenți în piață, începând din 2017, sub numele: SDEE Transilvania Nord, SDEE Transilvania Sud și SDEE Muntenia Nord.
Electrica este liderul pieței de distribuție și furnizare energie electrică din România, şi activează pe trei segmente de business: furnizare energie electrică, servicii energetice la nivel național și distribuție energie electrică în trei regiuni: Transilvania Nord, Transilvania Sud și Muntenia Nord. Nevoia de rebranding a operatorilor de distribuție (schimbarea numelui și a identității) a venit odată cu liberalizarea pieței de energie și a cerinţelor Directivei Europene de Unbundling. Astfel, Electrica a decis să schimbe numele operatorilor, folosind acronimul SDEE (Societatea de Distribuție a Energiei Electrice) și regiunea acoperită, și să le redeseneze identitatea
"Implicarea, profesionalismul și creativitatea au fost ingredientele care au contribuit la succesul colaborării cu echipa BrandFusion. În plus, abordarea prietenoasă și promptitudinea s-au reflectat în fiecare aspect al proiectului pe care l-am derulat împreună." - Marius Chican (Head of Marketing, PR & CSR Electrica).
Noua identitate a operatorilor de distribuție surprinde foarte bine categoria din care fac parte și explică vizual rolul pe care îl au aceștia în parcursul energiei electrice. Simbolul, inspirat din modul de reprezentare al transformatorului în schițele tehnice, vorbește despre abilitatea operatorilor de a face energia electrică accesibilă consumatorilor finali și evidențiază, totodată, legătura dintre cei trei operatori aparținând Grupului Electrica.
"Principala provocare a proiectului a fost aceea de a crea o identitate care să-i ajute pe cei trei operatori să iasă din umbra brandului umbrelă și să fie recunoscuți ca entități de sine stătătoare, specialiști în distribuția de energie electrică și competitivi pe un segment care este foarte puțin definit în mintea utilizatorilor și consumatorilor. Pe lângă aceasta, am reușit să aducem un suflu nou și modern, atât prin identitate, cât și prin limbajul vizual generat și să asigurăm o coerență și o unitate a tuturor expresiilor brandului."
Mona Ursu (Managing Partner BrandFusion)
Pe lângă designul identității celor trei operatori, procesul a inclus și alinierea tuturor materialelor de comunicare internă și externă la noul limbaj vizual generat de brand și definirea regulilor de utilizare a identității și de dezvoltare de materiale noi în cadrul manualului de identitate.