În Smida, pe lângă Someșu Cald, se aude muzică jazz

În Smida, pe lângă Someșu Cald, se aude muzică jazz

Anul trecut am vorbit un pic despre rutele alternative care, de regula, duc catre festivaluri underground, din diferite puncte de vedere: locatie, tematica, structura s.a. Si-am mai dat peste o destinatie din-asta care seduce festivalierii cu chef de hoinarit prin tara - Smida Jazz Festival. Ne-a povestit Larisa Ionesi (PR & Communications Manager) despre el. 

Ne-a zis ca anul trecut, la editia pilot a fost cu emotii dar ca au fost depasite: cu public curios de activitatile educative si recreative pregatite in timpul zilei, cu vreme prielnica si luna plina, numai buna de privit cu fundal sonor de jazz. Toate astea in doua zile. Anul asta, trei zile. Mai multe activitati, mai multi artisti, practic, mai mult de munca pentru echipa de organizare, iar pentru public mai multe motive care sa il tina prins in comuna Smida din Cluj, la 1.100 de metri altitudine. 

 

Jazz-ul adus la Smida: ideea

Ideea unui astfel de eveniment, un festival de jazz contemporan in aer liber, a avut-o Razvan, coordonatorul proiectului, care, ajuns pentru prima data in Smida, a fost strabatut de revelatia faptului ca este locul perfect pentru desfasurarea acestuia.

Iar Smidei i se potriveste de minune jazz-ul contemporan: Smida este un loc natural, curat, neprelucrat - raw, intr-un cuvant - asezat in inima Parcului Natural Apuseni; jazz-ul contemporan e la fel de raw ca locul, mai surprinzator, face parte din peisaj, cum ar veni. Si un asemenea eveniment lipsea din peisajul muzical romanesc.

 

Evenimentele alternative vs. Smida Jazz

Gama evenimentelor culturale/entertainment din Romania ni se pare din ce in ce mai variata si speram ca acestea sa fie trainice. Un eveniment alternativ, pentru noi, este unul care-ti ofera o experienta diferita (fata de ceea ce-ti ofera majoritatea). De exemplu, Smida Jazz este un festival alternativ, deoarece, spre deosebire de celelalte festivaluri, te incarca, nu te descarca. Este ca o vacanta relaxanta in natura/la munte. Doar ca format si dintr-o componenta muzicala.

 

Structura evenimentului 

Evenimentul este compus din doua parti: una constituita din activitatile conexe, care se intampla pe parcursul zilei si sunt atat educative, cat si recreative (anul trecut au avut loc yoga, meditatii, discutii libere cu autori, atelier de obtinut uleiuri esentiale din plante prin presare la rece etc); cealalta parte, care este, evident, miezul evenimentului, este cea a concertelor, care incep odata cu lasarea serii.

 

Public

Smida Jazz este pentru toti iubitorii de natura, de muzica buna si de inedit. Chiar nu este exclusivist, asa cum ar putea parea initial si nici doar pentru cunoscatorii de jazz. Dimpotriva, se adreseaza publicului larg, deschis si dispus sa traiasca o astfel/altfel de experienta.

                                                                                                                      

Echipa de organizare – cine si ce face fiecare

“Nebunie, nebunie, dar sa fie organizata!”. Asadar, echipa este organizata pe departamente, precum cel de P.R., graphic design, marketing on-line, productie, activitati pe timp de zi, voluntari si cate si mai cati, carora le multumim pentru aport.

 

Prima editie

Editia trecuta, cea pilot, a fost ea insasi ca in poveste, parere pe care ne-au impartasit-o toti cei care au fost prezenti, de la voluntari si festivalieri, la artisti si jurnalisti. Emotii am avut, clar, in ceea ce priveste deschiderea publicului si mai ales mobilizarea lui de a veni la eveniment, precum si legate de vreme (care, apropo, ne-a rasfatat cu negura, luna plina, curcubee, cer purpuriu, nori de culoarea vatei de zahar).

 

 

Plan de extindere

Da, proiectul l-am gandit pe termen lung, inca dinaintea editiei-pilot, cand era in stadiul de concept. Astfel, chiar si aceasta editie a doua este mai extinsa decat cea pilot, intrucat prima a durat doua zile, iar a doua va dura trei zile, de asemenea, zona de desfasurare a festivalului va fi marita, vom organiza si mai multe activitati pe timp de zi. Ne-am propus sa ne dezvoltam organic, natural, fara sa fortam ritmul, in acelasi timp fiind atenti si la impactul asupra zonei in care organizam festivalul.

 

Cea mai mare dificultate

Greutatea de a amenaja zona, caci nu e usor sa urci toate cele trebuincioase la 1.100 de metri altitudine, insa, desi e greu, nu e imposibil.

 

Planul de promovare

Anul trecut ne-am adresat majoritar celor din judetul Cluj, din considerente temporale si de proximitate, insa anul acesta vrem sa atragem oameni din toata tara, asa ca promovarea o facem la nivel national, prin canale atat on-line, precum website-ul, Facebook-ul, Instagram-ul, Twitter-ul si YouTube-ul, cat si offline, cu ajutorul partenerilor si prin intermediul unor campanii neconventionale (cum a fost anul trecut cazul “Loc de mers descult” - o campanie desfasurata in colaborare cu un mall, in parcarea caruia am amenajat un spatiu verde, cu iarba naturala, pe care i-am imbiat pe oameni sa paseasca desculti, pentru a se relaxa si a intra in atmosfera festivaliera). Comunicarea noastra este, deci, una lejera, pe un ton relaxat, pe intelesul tuturor si fara artificii. 

 

 

Impresia de dupa

Ne-am dori ca festivalierii sa se relaxeze, sa savureze concertele live, chiar daca nu sunt neaparat cunoscatori ai genului, si sa plece spre casele lor si normalul fiecaruia ca dintr-un sejur, incarcati cu energie pozitiva si cu amintirea frumoasa a unei experinte speciale. Si, speram, cu nerabdarea asteptarii bucuriei ce va veni odata cu editia urmatoare.

 

Editia de anul asta

Pentru editia de anul acesta am pregatit, asadar, mai multe seri muzicale, alaturi de artisti si mai cunoscuti (unii dintre ei aflati in premiera in Romania si in exclusivitate la Smida Jazz) mai multe activitati si, per total, o organizare mai extinsa (a zonei de desfasurare, camping-ului, serviciilor), asa ca va asteptam in numar cat mai mare si cu mic, cu mare, caci suntem prietenosi si cu copiii si cu animalele, sa petrecem impreuna 4 zile si 3 nopti jazzistice, intr-un loc superb.  

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related