Pentru cine n-a copilărit la țară, Joiana e numele pe care obișnuiau să-l poarte multe dintre vacile din ogrăzile oamenilor. Dacă te duceai seara la vaci (un fel de grădiniță pentru vaci; oamenii își lăsau, peste zi, animalele în grija văcarilor, care le plimbau pe câmp, la iarbă verde) și țipai „Joiana”, posibil că toate vacile să fi venit fuga la tine. Noroc că vacile nu-s câini și nu răspund când sunt strigate.
După această buclă involuntară, iată subiectul: Uber teasuiește campania de doi ani în România cu un video în care Vintilă Mihăilescu, antropolog, face o paralelă între mașini și vaci. „Relația românului cu mașina e precum cea a țăranului cu vaca”, cam despre asta e vorba, pe scurt. „Mașina mea” egal „Joița, vaca mea”.
Pentru că cei de la Uber au setări de custom audience, nu pot să vă dau embed, doar link și două screenshot-uri. Enjoy.
În plus, vă mai scutesc de-o căutare pe dexonline:
DORLOTÁ vb. tr. a alinta, a răsfăța, a cocoloși (pe cineva). (< fr. dorloter)
sursa: MDN '00 (2000)
V-aș mai da întru citire interviul ăsta cu șefa lor de la marketing, care ne zice că sunt o echipă mică și lucrează mai toate campaniile in-house. Și rezumatul ăsta de pe TIME cu cele mai nasoale episoade de imagine care li s-au întâmplat DEJA anul ăsta. Și fragmentul ăsta dintr-o carte, publicat în Bloomberg Businessweek, despre începuturile lor.
De asemenea, salut inițiativa unor branduri care zgâlțâie status quo-ul în lumea influencerilor online hip: