Marks creează identitatea NoRDA, noul shop de design scandinav

Marks creează identitatea NoRDA, noul shop de design scandinav

Cu drag vă anunțăm că nordashop.com este online și complet utilat cu design goodies: mobilier, decorațiuni, corpuri de iluminat și textile. Ne-am bucurat de întreg procesul care ne-a condus aici, ca niște design geeks ce suntem.

Care a fost task-ul

Să dezvoltăm identitatea și website-ul celui mai nou shop online care reunește branduri scandinave de mobilier și decorațiuni alese pe sprânceană. Mai exact, un Holy Grail pentru toți iubitorii de design și pentru cei care vor să creeze spații cu personalitate prin detalii subtile.

"Provocarea a fost să găsim un nume, o personalitate și o identitate vizuală prin care brandul să devină the go-to design shop pentru cunoscători într-ale designului și neofiți, deopotrivă. Iar apoi să facem totul funcțional, cu un e-shop pe măsură.", Amalia Toban (Web Designer, Marks).

 

De unde am pornit

Ne-am întrebat, în primul rând, ce au în comun acest branduri de mobilier și decorațiuni. Care e principiul care le aduce pe ele împreună, dar le diferențiază de altele? Ce e așa grozav la designul scandinav? Răspunsul la această întrebare este, de fapt, viziunea noului magazin multi-brand care face o selecție rafinată, în cunoștință de cauză. Niciun articol din shop nu ajunge acolo din întâmplare.

Stilul nordic este, în egală măsură, despre funcționalitate și formă, despre redescoperirea simplității și despre întoarcerea la materiale naturale. Iar echipa alege doar piese de mobilier și decorațiuni originale, atât conform celor mai înalte standarde de calitate, cât și conform trendurilor prezentate la nivel global.
Fiecare produs este ales cu mare grijă și așteaptă să fie pus într-o poveste a lui, într-un proiect în care doar el lipsea ca totul să devină perfect.

 

Cum am creat povestea NoRDA

Am început să conturăm personalitatea brandului pornind de la promisiunea magazinului, in a nutshell: rafinamentul întâlnește utilitatea.

Vorbim de o colecție de piese alese cu grijă pentru a transforma case obișnuite în oaze de frumos, liniște și confort. Născut din pasiunea pentru designul impecabil, magazinul îi face pe iubitorii de frumos să simtă că au găsit acel stil pe care l-au căutat întotdeauna, punându-le la dispoziție materialele potrivite pentru a-și pune ideile în aplicare.

"Plecând de la cuvântul "nord" care în norvegiană înseamnă același lucru ca în română, am ales " NoRDA " pentru numele brandului. Construcția are o rezonanță feminină pentru că designul scandinav nu e nici pe departe rece sau rigid, ci, mai degrabă, curat, cald și plăcut la atingere. Îndulcim, astfel, imaginea inițială care îți vine în minte când te gândești la nord: spații reci, izolate, fără prea multă lumină.", Sabina Stănciucu (Copywriter, Marks).

 

Prin slogan, ne-am dorit să surprindem spiritul scandinav și liniile curate în care traduce lumea din jur. “Simple by design“ are dublu sens. Exprimă atât intenționalitate, design deliberat, dar și "prin intermediul designului" / "pe calea designului".

Numele este scris cu font simplu, clar, iar linia este poziționată deasupra literei "o" și nu pe diagonala acesteia (ca în cazul caracterului specific limbilor nordice: ø) pentru a indica direcția nordului.

Simbolul grafic este un trunchi de copac redus la esența sa: o serie de cercuri concentrice. Natura întâlnește geometria. Sugerează simplitate, materiale naturale și înțelegerea designului ca tot unitar.

Paleta de culori este inspirată de lumea organică. Nuanțele amintesc de scoarța texturată a unui copac sau de un amurg văzut printre siluetele copacilor. Culorile neutre, precum nuanțele de gri și bej folosite, sunt foarte versatile și pot fi combinate cu aproape orice alt ton. În funcție de cum sunt aplicate în cadrul designului, pot exprima sofisticare și lux sau confort și echilibru.

Nordashop.com este un spațiu virtual curat și intuitiv, asemenea produselor pe care le vinde. Webdesign-ul reflectă atenția pentru detalii și pasiunea pentru design scandinav. Navigarea este simplificată prin organizarea clară a categoriilor și filtrelor. Site-ul nu este doar un magazin online, ci și un loc în care găsești inspirație. Zona de blog reunește idei de cadouri, ultimele trenduri în materie de amenajări interioare și exterioare, dar și proiecte neconvenționale.

 

Dacă ar fi să îi descriem personalitatea, am spune că Norda este acel prieten pasionat de designul scandinav care știe ce produse să îți recomande, ce se potrivește la tine în cameră sau pe biroul de la job, pentru că este la curent cu ultimele tendințe, are gusturi rafinate, dar este, în același timp, atent la preferințele și stilul tău personal.

"NoRDA își propune nu doar să seducă oamenii cu imagini frumoase, ci și să îi educe: să le deschidă ochii pentru a vedea lucrurile altfel decât erau obișnuiți, dar mai ales să înțeleagă ce își doresc și de ce au nevoie pentru a trăi frumos. NoRDA este materializarea unui proces de căutare în timp a spațiului de locuit ideal, de filtrare a unor principii și concepte actuale, de reflecție asupra calității mediului în care trăim, care și-a gasit în final glasul în designul scandinav.", Loredana Socea (Fondator NoRDA).

 

Echipa Marks:

Mia Munteanu: Client Service Director
Raluca Blană: Junior Account Manager
Sabina Stănciucu: Copywriter
Amalia Toban: Brand Designer, Web Designer
Alexandru Cătălin Cristian: Digital Project Manager
Bogdan Mîinescu: Frontend Developer
Radu Cioran: Backend Developer

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related