Tinerii din ziua de azi...
Un bobarnac zdravan celui care astazi, 23 februarie, are un cuvant rau de spus despre "generatia asta noua". Laurentiu Popa are 24 de ani, e om la casa lui, si a facut "Skillz", o aplicatie-joculet, destinata sistemelor Android. Aplicatia imbunateste memoria, antreneaza reflexele si distreaza omul.
I-a luat lui Laurentiu aproape 1 an de zile sa o programeze in timpul liber, dar se pare ca a meritat. Astazi, "Skillz" are 1,7 millioane de descarcari, un rating de 4.7/5, iar media descarcarilor zilnice este de 15.000.
Noi, cei care avem Android si nu iOS, ne-am instalat si ne-am jucat Skillz pentru ca voi sa nu fiti nevoiti sa o faceti. Pentru ca voi aveti viata.
Un pic despre Laurentiu
Am 24 de ani si sunt casatorit. Sunt din Arad si locuiesc tot aici. Am absolvit “Universitatea Aurel Vlaicu”, specializarea informatica. Lucrez ca programator in Timisoara, dezvoltand aplicatii pentru Android. De cand ma stiu sunt pasionat de aceasta ramura, de tot ce inseamna informatica, matematica, logica. Nimic nu te implineste mai mult pe plan profesional decat sa iti transformi pasiunile in job-ul de zi cu zi.
Logica, deci "Skillz"
Da, asa cum spuneam mai sus, dintotdeauna am fost pasionat de logica. Inainte sa creez Skillz si sa dezvolt aplicatii pentru Android, lucram ca programator in Arad si dezvoltam aplicatii Desktop.
Unul dintre colegii mei care dezvolta aplicatii Android imi spunea mereu ca ar trebui sa invat si eu s dezvolt aplicatii pentru Android, ca"mobile" e viitorul. A insitat, asa ca pana la urma am ajuns sa-mi doresc sa descopar si sa invat aceasta ramura. M-am pus pe treaba.
Am inceput sa dezvolt un joc de logica, dar numai cu dorinta de a invata, nu de a-l transforma intr-o afacere. Pe masura ce il dezvoltam, aveam tot mai multe idei de noi nivele, iar in urma feedback-ului pozitiv din partea familiei si a prietenilor, am decis sa pun aplicatia pe Google Play Store.
Cum?
Tot procesul de dezvoltare a jocului a durat aproximativ 9 – 10 luni. Ma ocupam de el in timpul liber, cand nu eram la locul de munca si era o mare placere pentru mine sa descopar pas cu pas aceasta lume a aplicatiilor mobile.
Am invatat foarte multe in perioada aceea. A devenit o adevarata pasiune si voiam sa fac asta si la locul de munca, asa ca dupa publicarea jocului mi-am schimbat job-ul si am devenit programator pentru telefoanele ce ruleaza sistemele de operare Android. Jocul a fost publicat initial cu 15 nivele, tradus in 3 limbi.
Evolutia
Skillz a evoluat intr-un mod neasteptat. In prezent Skillz are 60 de nivele (urmeaza sa fie lansate inca 10 nivele noi foarte curand) si este tradus in 11 limbi. Am schimbat design-ul jocului intr-unul mult mai simplu si curat, am introdus modul Multiplayer prin care utilizatorii nostri se pot juca impreuna cu prietenii, sau prin modul aleatoriu.
De asemenea am introdus un chat in modul Multiplayer pentru ca jucatorii sa-si poata scrie unii altora si sa poata vedea cati jucatori sunt in asteptare si unde. M-am bazat doar pe feedback-ul utilizatorilor, am fost foarte interesat de parerea lor si am imbunatatit ceea ce mi s-a cerut.
Problem?
Cea mai mare provocare a fost sa creez modul Multiplayer. Am intampinat multe provocari si procesul de dezvoltare a durat destul de mult timp. Avand in vedere faptul ca foarte multa lume se joaca continuu in acest mod si feedback-ul este foarte pozitiv, tot efortul a meritat din plin. In plus, am invatat foarte multe si am capatat experienta.
Monetizarea
Se face prin publicitatea afisata in joc si de asemenea prin produsele pe care le avem puse in vanzare. Sunt si diverse variante prin care se pot cumpara Brains si optiunea de a indeparta publicitatea din joc.
Cifre
In momentul de fata avem peste 1,7 millioane de descarcari, rating-ul fiind de 4,7 din 5 stele. Media descarcarilor zilnice este de 15.000. Urmatorul pas pentru cresterea jocului si urma nenumeroaselor cereri, Skillz va fi lansat si pentru iOS. Nu am o data exacta a lansarii, insa va fi lansat in aceasta primavara. Pentru inceput vor fi lansate o parte din nivele si pe parcurs vor fi introduse toate.
Promovarea aplicatiei
Deocamdata nu am folosit nici o strategie de marketing, cu exceptia promovarii a paginii de Facebook “Skillz”. Toate descarcarile sunt organice, insa dupa finalizarea proiectului pe iOS, vreau sa incerc o promovare mai serioasa.
App-ul preferat
Singura aplicatie de care nu ma pot lipsi si pe care o folosesc zilnic este aplicatia Gmail. Primesc zilnic foarte multe email-uri si am nevoie de ea constant.
Planuri
Planuiesc o aventura antreprenoriala, insa deocamdata nu pot sa spun in ce va consta aceasta. Cat despre Skillz, imi doresc sa creasca tot mai mult, sa adaug constant nivele si traduceri.