Mana intinsa care nu spune o poveste (digitala) nu primeste buget

Mana intinsa care nu spune o poveste (digitala) nu primeste buget

Exista inca un gol in ce priveste demonstrarea rezultatelor oferite de digital in termeni de ROI, in special cand vine vorba de corelarea indicatorilor digitalului cu cei proprii brandurilor, spune Paula Stan (Digital Project Manager, Centrade Cheil). Totodata, aparitia tot mai multor idei digitale creative vine in sprijinul "cazului" povestilor de brand spuse prin tehnologie. Iar potentarea povestii de brand prin tech este punctul de accentuat cand te afli in fata clientului. Mai multe, in textul Paulei de mai jos.

 

Paula Stan (‎Digital Project Manager, Centrade Cheil):

Va amintiti anul 2012 si al "n"-lea sfarsit al lumii, prevestit de aceasta data de mayasi? Am fost avertizati cu ani inainte ca va veni, ne-am pregatit care cum am putut, am formulat opinii, ne-am dat cu parerea, l-am asteptat cuminti sa ne surprinda si in final, l-am trait efectiv pana in momentul 00.00. Dar mai ales dupa. 

Facand o paralela fortata, asa pare si tot ce inseamna astazi digitalul. Acesta amenintare de apropiere a sfarsitului lumii publicitatii pe care o stim si imbratisarea noii realitati care ne inconjoara - total online si digital. La fel ca in "cazul 2012", viitorul digital este subiectul principal al intregii piete de profil, este mantra business-urilor, promisiunea declarata a brandurilor si turn around-ul multor agentii prin adunarea de resurse si consolidare a departamentelor dedicate. Se simte clar o usoara panica, agitatie si o energie concentrata in aceasta directie.

Bineinteles, ca in orice “sfarsit al lumii”, omenirea s-a impartit intre sceptici, adepti, fanatici, leaderi si followeri, dar cu siguranta toti vom supravietui acestui nou Armageddon, de aceasta data digital. Dar, mai ales, ne vom adapta si transforma.

Aceasta poveste cu happy-end are, insa, si cateva pagini dedicate marketerilor si brand managerilor, care detin puterea —  care poate fi citita drept curaj, vointa, asumare, intelegere, implicare si, nu in ultimul rand, buget. 

Inca ne confruntam cu un mare gap in a demonstra eficienta digitalului - si, implicit, a bugetelor - de a convinge existenta ROI-ului si mai ales de a face legatura dintre KPIs aferenti online-ului si performance marketingului cu KPIs de brand, cunoscuti si intelesi de top management. Respectiv, unde si cum se face conversia. 

Pare a fi o problema la nivel de perceptie, insa aceasta se adanceste cand vedem concret procentul de idei digitale creativ indraznete ce se lanseaza si numarul brandurilor care prioritar aleg online-ul, in defavoarea advertisingului si media traditionale.

In ciuda tuturor acestor false piedici, ale blocajelor de comunicare sau de perceptie care aparent exista, tehnologia si creativitatea sunt de partea noastra si sunt resurse incontestabil infinite, la indemana, care duc la crearea unui e-reputation autentic.  Iar cand vorbim de pitchuri castigate, costuri aprobate si OK-uri finale pe idei creative cu componenta digitala, povestea din spatele lor este sale-pointul principal. Parafrazand o secventa celebra, mana intinsa care nu spune o poveste (digitala) nu primeste buget :)

Si, pentru ca puterea exemplului este mereu cea care convinge, iata cateva modele castigatoare ale utilizarii tehnologiilor, in scopul de a spune povesti de brand, adaptate zilelor noastre pe sfarsite:

 

Conversie, dar mai intai poveste

Lufthansa a renuntat la filtrarile interminabile si formularele de colectare de date plictisitoare si a ales un mod creativ de a convinge utilizatorii sa cumpere bilete de avion catre destinatii exotice.

Decizia de cumparare este influentata tocmai de user journey-ul prezentat, astfel incat completarea detaliilor de vanzare se transforma intr-un reward venit firesc la finalul unui story customizat perfect pentru user. Se foloseste localizarea pentru a determina exact zona de unde userul acceseaza site-ul, iar de aici toate datele afisate sunt calculate variabil si dedicat, pentru o experienta integrata autentica. 

 

Botii ne spun povestea 

Fani Star Wars sau nu, trebuie sa incercati experienta digitala prezentata de site-ul de lansare al filmului Star Wars Anthology: Rogue One. Integrare cu retelele de socializare, gamification, loializare, quiz-uri, boti de messenger, all in one, fara a deruta sau a face comportamentul userului unul greoi sau greu de inteles. GG!

 

360 - Tu poti fi in mijlocul povestii

Experientele 360 nu au incetat sa ne uimeasca astfel incat, folosirea tehnologiei a devenit tot mai smart, targetata si focusata in a descoperi realitati la care nu avem poate acces. Google a pariat pe arta, muzica si teatru si a lansat o invitatie pe scena pentru fiecare dintre noi. 

 

Colectarea datelor. Sau povestea celor multi 

Volumul datelor colectate este poate cea mai importanta parte in reusita unei cercetari si dezvoltarea remediilor, mai alea cand vorbim de domeniu medical. Telekom - "Sea Hero" demonstreaza puterea tehnologiei si maselor activate cu ajutorul acesteia, fiind primul joc pe mobil din lume prin care oricine ii poate ajuta pe oamenii de stiinta sa lupte impotriva dementei.

Jocul a fost jucat de aproximativ 2,5 milioane de oameni, generand astfel peste 63 de ani de joc si transformand platforma Sea Hero Quest in cel mai mare studiu despre dementa din istorie, potrivit companiei.

 

VR - Tu esti personajul povestii

Aflat inca la inceput si in stadiu de dezvoltare, acest next big thing, cum il considera si M. Zuckerberg, promite spectacol, ofera experiente inedite cu batai accelerate de inima si piele zburlita, trairi intense, sau altfel spus, te obliga sa te conectezi emotional. Iar acest lucru este exact ce trebuie sa iti doresti pentru un brand. 

Ce trebuie sa stim insa inainte de a aplica aceasta tehnologie in promovarea brandului? Cunoasterea audientei si a targetului, motivatia acestora de a lua parte la povestea brandului si continutul oferit ca prim beneficiu pe care brandul il ofera ca element diferentiator.

Nicio alta tehnologie de pana acum nu a reusit sa ofere o „aventura" atat de convingatoare consumatorului, astfel incat sa ii convinga simturile ca se afla cu adevarat in alt spatiu.

Astfel, inchei prin a spune ca, virtuala sau augmentata, nu ne ramane decat sa ne bucuram de realitatea fiecarei zi, fie ea din ce in ce mai digitala. Nu e sfarsitul lumii! :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Cheil Centrade

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related